Royal sztorik & királyi krónikák

Megtréfált néhány fogalmatlan amerikai turistát II. Erzsébet

2019. szeptember 01. - nofret

Nem ismerték fel amerikai turisták II. Erzsébet brit királynőt - ezt a hírt kétszer is el kellett olvasnom, mire elhittem... Skóciai birtokán botlott néhány amerikai látogatóba a 93 éves uralkodó, aki Balmoralban szinte állandóan kendőben sétál. A kíváncsiskodók talán éppen emiatt nem ismerték fel. Tőle voltak képesek megkérdezni: a környéken lakik-e, és találkozott-e már a királynővel. 

Az uralkodó nem csak angol hidegvéréről - ki az, aki nem nevette volna el magát egy ilyen helyzetben? -, de humoráról is bizonyságot tett: azt válaszolta nekik, hogy ő nem találkozott még vele, de a mellette sétáló rendőr igen. Még ekkor sem esett le az amerikaiaknak, kivel is beszélgetnek. II. Erzsébetet a védelmére kirendelt Richard Griffin nem leplezte le. A sztorit viszont igen: a már 30 éve a királyi család szolgálatában álló Scotland Yard-tiszt a The Times-zal osztotta meg a vicces történetet. 

Olvasd el posztom arról, hogy és hol nyaral a királynő! 

II. Erzsébet királynő évente hat hetet tölt balmorali birtokán nyaralásként. Hozzá közel állók szerint az uralkodó az évnek ezt az időszakát várja a legjobban. Bár itt is dolgozik: titkárait magával viszi, és néhány napra a mindenkori brit miniszterelnököt is vendégül látja. Ő és Fülöp herceg általában csak szeptember közepén, végén térnek vissza Londonba. 

Balmoralt még Viktória királynő és Albert herceg vásárolták magánvagyonukból. A mostani kastély alapkövét 1853-ban tette le a királynő, a már ott álló, középkori palotát pedig lebontották.  A birtok a Cairngorms Nemzeti Parkban fekszik, és hét hegy is magaslik területén. 

Egy, a családhoz közelálló bennfenntes szerint csak látszat, hogy Balmoral a nyugalom szigete - a meg nem nevezett illető azt nyilatkozta a Vanity Fairnek, hogy "nem túl pihentető" a skóciai birtokon töltött idő. "A napi rutin az étkezések ideje körül forog, minden nap többször át kell öltözni, néha ötször is, és a királynő szereti, ha minden pontosan zajlik" - vallotta az újságnak. "A lényeg a szabad levegőn töltött idő, a sétálás, a halászat és a vadászat."

Királyi szakértők szerint II. Erzsébetnek kitűnő a humora

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Her Majesty The Queen (@queenelizabethiiuk) le

A bejegyzés trackback címe:

https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/api/trackback/id/tr7715034020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

polpetti 2019.09.02. 09:28:26

Az amcsiknak korona is kell a fejre etek szerint. :)

Darth Revan 2019.09.02. 10:05:24

@MAXVAL bircaman közíró: ritkan ertek veled egyet, de most igen.

2019.09.02. 10:15:27

@polpetti: Szerintem, bele sem mertek gondolni, hogy csak úgy belefutottak a királynőbe. Gondolom a kendő is "segített", és elképzelhető, hogy nem gyakran nézték a fotóit, ezért nem ismerték fel.

Warlimont 2019.09.02. 11:10:07

Ez igy leirva eleg eletszerutlen sztori. Ha turistak megallitanak valakit, inkabb valami gyakorlatias dolgot kerdeznek, merre van a föbejarat, jegypenztar, bufe, ilyesmi.

dr.C. · http://www.ingatlanjog.hu 2019.09.02. 11:56:48

szeirntem hihető a sztori, Trumppal futott össze

s 2019.09.02. 13:48:27

"Balmoralt még Viktória királynő és Albert herceg vásárolták magánvagyonukból."

Aha. Magánvagyonukból. A dolgos kis kezeikkel rakosgatták össze, de aztán csak meglett valahogyan. Néhol azért lefejeznek az ilyesmiért, de itt úgy tűnik elmaradt a dolog valamiért.

nofret 2019.09.02. 15:32:41

@a szürkebarát ötven árnyalata: Én is el tudom képzelni. Az emberek többségében szerintem az a kép él róla, hogy feltűnő színű ruhában, kalapban fogadja az alattvalók hódolatát. A kendő is biztos belejátszott...

nofret 2019.09.02. 15:34:00

@polpetti: Én is erre gondoltam :)

nofret 2019.09.02. 15:36:13

@Warlimont: Pedig több helyről is megerősítették. Először azt kérdezték tőle, arrafelé lakik-e, csak utána azt, hogy találkozott-e már a királynővel. Nekem nem hangzik életszerűtlennek.

nofret 2019.09.02. 15:38:32

@s: Pedig volt magánvagyonuk. Albert a Szász-Coburg-Gotha- uralkodóház tagja volt, Viktória pedig a Hannoveré. A Habsburgoknak is volt magánvagyonuk, amit megtarthattak a trónról lemondást követően.

s 2019.09.02. 15:58:34

@nofret: Persze. Akkor csak annyi a különbség, hogy nem mindet az angoloktól lopták el, hanem előtte már másoktól is. Szerinted miből lesz valakinek ekkora "magánvagyona"?

clemens 2019.09.02. 17:06:15

Lehet hogy a briteket valóban érdeklik a királyi családdal kapcsolatos események, de értetlenül nézem a témakörben magyarul megjelent cikkeket.
Tényleg izgat valakit Mo-n, hogy mit csinál/visel x herceg, vagy y hercegnő?

John Brennan 2019.09.02. 18:18:00

@s: Beosontak helyekre, és lopkodtak, te szerencsétlen!?

élhetetlen 2019.09.02. 20:07:18

@s: Nem értelek. Itt nézed végig, hogy Mészáros Lőrinc a magánvagyonából már megvette a Balaton majdnem minden szállodáját és fél Fejér megyét, stb. A dolgos kis kezével, az okos kis fejével gyűjtögette össze a rávalót. Ráadásul pár év alatt. Lefejezték már? Két család, pár száz év alatt nem tudta ezt megtenni?

élhetetlen 2019.09.02. 20:29:34

@clemens: „Tényleg izgat valakit Mo-n, hogy mit csinál/visel x herceg, vagy y hercegnő?” Pl. engem igen. Sokkal jobban, mint egy-egy itthoni celeb, aki nem csinált mást az elmúlt húsz évben, mint meghízott, lefogyott, megoperáltatta a melleit, stb. A királynő komoly érték. Szeretem a fiatalabb koráról szóló cikkeket, ahogy nem menekült el Londonból a világháború alatt, sofőr volt a hadseregben, autót szerelt, stb. Egy életen át teljesíti, amit vállalt. A család is érdekel, mert nem hiszem, hogy Károly lesz a köv. király, (nem érdekli), Vilmos viszont elkötelezett, Katalin meg felvette a fonalat. Igen, jobban érdekelnek, mint bármelyik hazai valóságshow szereplői. (Ja, és a foci sem érdekel).

élhetetlen 2019.09.02. 20:45:40

@Warlimont: Életszerű. Szerinted miért megy agy amerikai turista egy skóciai magánbirtokra, mikor tudja, hogy ott van a királynő? Zöld is, tó is van elég Skóciában. Azt remélték, hogy a „néni” tudja, merre szokott sétálni a királynő, vagy mikor, hátha „összefuthatnak” vele. Ez ott egy nagyon gyakorlatias kérdés volt. Valami olyan választ reméltek, hogy persze, találkoztam már vele, 5-kor szokott kijönni, és ezen az úton indul el.

nofret 2019.09.02. 20:51:07

@clemens: Az a helyzet, hogy igen, érdekli az embereket. Nyilván nem olyan mértékben, mint az Egyesült Királyságban vagy a Nemzetközösségben, de sokan szeretik ezt a témát. Dolgoztam online újságnál, mértékadó lapnál, nem szeretném felfedni, hol, de ott egyértelmű volt a kattintásszámból, hogy fontos téma. Én nem ezért foglalkozom vele, hanem amiatt, amit a beköszönésemben írok.

nofret 2019.09.02. 20:58:11

@élhetetlen: Egyetértek. A magyar celebek többségétől a hideg ráz. Ettől függetlenül kövesse őket az, akinek ahhoz van kedve, a többiek meg jöjjenek ide :) Nagyon jó, hogy ezt írod, mert készülök több cikkel is (ahogy a munkám engedi) II. Erzsébetről és Fülöp hercegről, és főleg életüknek abból a szakaszából, amelyek kevésbé ismertek a magyar közönség számára. Egyébként Fülöp herceg édesanyjának az élete is elképesztő volt, nem tudom, neki mennyire követted a történetét. Sőt, szeretnék majd a Romanovokról és a Habsburgokról is írni.

BéLóg 2019.09.02. 21:38:33

Magánvagyon...
Az EU FÖLDALAPÚ támogatásának mittudomén 25 vagy 30 százalékát a Brit Királyi Család kapja, hisz övék Britannia kb. egyharmada...

ételizésítő 2019.09.02. 21:52:25

@MAXVAL bircaman közíró:
Vagy 30 éve a Rolling Stones dobosa, aki legalább annyira ismert arc, mint Lizi mama, viszonylag rendszeresen dobolt a haverjaival a londoni aluljárókban. Őt sem igazán ismerte fel senki, aki meg igen, az nem nagyon hitte el, hogy maga multimilliomos Charlie Watts tolja a kalapozós bandában.

Szóval simán van ilyen, hogy az ember nem ismeri fel a híres embert, ha összefut vele az utcán.
A 90-es évek végén Budapesten egy csomó híres angol meg amerikai zenésszel össze lehetett futni az utcán, és őket sem nagyon ismerte fel senki, amikor odamentél hozzájuk, tök meglepődtek, hogy valaki mégis. És világsztárokról beszélek.

@BéLóg:
A másik 25%-ot meg Mészaros Lőrinc.

feribácsi 2019.09.02. 22:26:28

@MAXVAL bircaman közíró: Az a szerencse Iván, hogy itt vagy te, aki mindent (is) jobban tudsz. Mivé lenne a világ nélküled?

nofret 2019.09.02. 23:30:26

@s: Jó kérdés... Nyilván ehhez abba a korba kell visszamenni, amikor még a nemesek bezárkóztak a váraikba a középkorban, és mindenkitől sarcot szedtek, aki áthaladt a területükön, ami jobb esetben "csak" pénz, vagy nemesfém volt, rosszabb esetben lehetett asszony, gyerek, állat, bármi. Elvenni a másét, innen jött. Aztán természetesen rengeteg vagyon áramlott Európába a rabszolgakereskedelemből is, nincsenek illúzióim, hogy nem. A Romanovok pedig évszázadokon át tartották rabszolgasorban (jobbágyként) saját népüket. Nem volt ez szép dolog, mint ahogy az sem, ahogyan a nőket vagy az állatokat kezelte a társadalom évezredeken át. De az, hogy a vagyon koncentrálódott bizonyos kezekben, egyben elő is segítette az emebriség fejlődését, lásd a Festeticsek nélkül Keszthely lehet, hogy sehol nem lenne, ők alapítottak ott egyetemet, a vagyonuknak köszönhetően tudtak olyan gazdálkodást folytatni, ami előrevitte a régiót. Vagy Széchenyi, akinek az MTA-t köszönhetjük, számos példa van. Egyébként éppen ma olvastam a hírt az MTI-ben, hogy a Glasgow-i Egyetem jóváteszi, hogy annak idején haszna volt a rabszolga-kereskedelemből. "A Glasgow-i Egyetem bejelentette pénteken, 20 millió fontot áldoz annak jóvátételére, hogy korábban haszna származott a rabszolga-kereskedelemből." Érdekes, és előremutató kezdeményezés.

nofret 2019.09.02. 23:38:45

@s: Még annyit hozzátennék, hogy azért hangsúlyoztam ezt a "magánvagyont", mert van különbség azok között a birtokok között, amelyeket a királyi család "private property"-jeként tartanak számon, és azok között, amelyek az ún. Crown Estate-hez tartoznak. Balmoral az előbbi kategória, nem része a Crown Estate-nek.

nofret 2019.09.03. 09:34:43

@MAXVAL bircaman közíró: Valóban, de mind a kettő helyzet kizsákmányolás.

s 2019.09.03. 10:21:56

@John Brennan: Igazad van. Inkább rablásnak, vagy kifosztásnak kellett volna mondanom.

s 2019.09.03. 10:24:36

@élhetetlen: Kénytelen vagyok ezt a mozit élvezni, mert a többség erre szavazott. Már csak abban bízom, hogy happy end lesz, tehát ezeket a figurákat karóba húzzák, felnégyelik, kerékbe törik, majd máglyán elevenen elégetik.

s 2019.09.03. 10:26:43

@élhetetlen: Ötkor teázik. Biztosan nem sétálgat akkor semerre.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.09.03. 10:47:56

@s:

A legtöbb kamukirályi család egykor valóban királyi dinasztia volt, ezek pedig egykori főnemesek, akik nem raboltak többet, mint egy mai nagytőkés, sőt igazságosabban működtek náluk, hiszen vagonuk ellenében kötelesek voltak adni is valamit.

s 2019.09.03. 10:59:23

@MAXVAL bircaman közíró: "vagonuk ellenében kötelesek voltak adni is valamit."
Igen. Fegyvereseket és pénzt a királynak, amikor annak háborúzni támadt kedve. Lefele lófaszt sem kellett adniuk és nem is adtak. A jobbágyaik munkájának hasznát nagyrészt elvették ők maguk és az egyház. A franciák nem véletlenül kezdték lenyakazni ezeket az ingyenélőket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.09.03. 11:10:55

@s:

Akkoriban az, ami ma állami feladatnak számít a főnemességen keresztül volt ellátva. Még Mo-on is, ahol nem volt soha klasszikus feudalizmus. Azaz a főnemes egy sor ma államinak tekintett funkciót köteles volt ellátni, pl. bíróságot fenntartani, finanszírozni a rendőrséget, felszerelni x számú katonát, óvni a közös földeket, utakat építeni, stb. Szemben egy mai nagytőkéssel, aki bezsebeli a profitot, s annak fejében semmivel se tartozik, esetleg adózik, de ma márez se jellemző, mert legális trükkökkel kikerülhető ez is.

Amiről te beszélsz, az már egy kései időszak, amikor a főnemesség parazitává lett.

nofret 2019.09.03. 11:48:53

@MAXVAL bircaman közíró: Köszönöm, hogy megfogalmaztad helyettem. Egyébként a "parazitává válásban" az udvartartás is igen hatékonyan elősegítette őket, ez pl. nagyon jól le van írva Szerb Antal: A királyné nyaklánca című könyvében. Az arisztokraták, katonatisztek, stb... gátlás nélkül fogadtak el hatalmas pénzeket, birtokokat, a lakájoknak, inasoknak pedig az állt érdekében, hogy sokszoros áron értékesítsék a királyi udvarnak az élelmet, ruhát, stb...
A főhercegeknek, grófnéknak pedig fogalmuk sem volt a dolgok valódi értékéről. Elszakadtak a valóságtól. A könyvből idézem: "Másrészt: a főurak pazarlásain, közvetve vagy közvetlenül, a polgárság gazdagodott. A kiváltságosok ujjai közt minden pénz elfolyt, de megrekedt a polgárság rezervoárjaiban, növelve azt a jólétet, amelyről könyvünk elején beszéltünk és amely furcsa módon a nagy korfordulat egyik legfontosabb alapja." Egyébként érdekes téma lenne mindez egy cikkhez.

ételizésítő 2019.09.03. 15:22:54

@s:
Fizetnék rá egy jegyet az első sorba. Lehetőleg 1-2 éven belül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.09.03. 15:39:16

@nofret:

A kései nyugati feudáls rend az volt, hogy a főnemesek továbbra is élvezték az elnyöket, de immár semmit se kellett adniuk cserébe. Kb. mint a mai liberális rendszerben a nagytőke jelenlegi helyzete: speciális ofsór övezetekbe menekítik a pénzt, s semmit se adnak vissza azoknak a társadalmakban, melyekből kapják a profitot.

s 2019.09.03. 21:39:29

@ételizésítő: "Fizetnék rá egy jegyet az első sorba."
:-) Gondolod, hogy meg tudnád adni az árát? Már annyira felszaladt a jegyüzéreknél is, hogy csak maga mészáros lőrinc lenne képes megfizetni. Azonban az a helyzet, hogy ő nem néző lesz, hanem fellépő világsztár.
süti beállítások módosítása