Royal sztorik & királyi krónikák

Hollywoodi mogul házában él Meghan és Harry

2020. május 10. - nofret

A hollywoodi színész-producer, Tyler Perry küldte magánrepülőjét Meghanért és Harryért Kanadába - tudta meg a Daily Mail brit napilap, ami exkluzív sztoriként hozza az értesüléstAmikor a pár március közepén hirtelen Los Angelesbe költözött Vancouver-szigeti otthonából, sokan találgatták: miként lehetséges, hogy senki nem látta meg őket egyetlen repülőtéren sem. Azóta az már kiderült, hogy magánrepülőgéppel közlekedhettek, de csak most, ki áll a sokáig titokban tartott művelet mögött. 

A színész-producer 150 millió dollárt érő magánrepülőgépe Atlantából szállt fel március 14-én hajnali egy óra után valamivel, és kora reggel indult vissza Harryékkel Los Angelesbe. Azon a héten meglepetésként érte a világot a hír, hogy a sussexi hercegi pár nagy hirtelen otthagyta Vancouver-szigeti házát, amiben december eleje óta laktak, és Los Angelesbe költöztek. Az akkori híradások szerint a pár nem így tervezte mindezt, de akkor már tudni lehetett, hogy hamarosan elvágják a légiközlekedés lehetőségét a koronavírus-járvány miatt, és ők nem akartak Kanadában ragadni, távol mindenkitől. Meghan édesanyja, Doria Los Angelesben él.  

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Tyler Perry (@tylerperry) le

A gép Harryéket a Victoria Nemzetközi Repülőtéren vette fel, ami mindössze néhány percre található attól a helytől, ahol addig éltek. Az újság úgy tudja, ez a típusú repülőgép akár 124 embert is tud szállítani a fedélzetén. Megszólaltattak egy repüléshez értő szakembert is, aki azt mondta a lapnak, hogy "ez egy szörny. Számomra érthetetlen, miért akar valaki ekkora magánrepülőgépet."

Úgy tudni, Perry-t Oprah Winfrey televíziós mogul mutatta be Harryéknek. A Daily Mail azt is felfedte csütörtökön, hogy nem csak a magánrepülőjét engedte át a színész a hercegi párnak, hanem 18 millió dolláros házát is. Perry-t a Forbes 2011-ben a szórakoztatóipar legtöbbet kereső férfijaként aposztrofálta.  

beverly.JPG

A bennfentes szerint a Beverly Ridge Estates néven futó épületegyüttest arra teremtették, hogy valaki el tudjon bújni a nyilvánosság elől. A szomszédok azok köréből kerülnek ki, akik már több generáció óta az elithez tartoznak - azok közé, akiket az angolok "old money"-nak neveznek. 

A Beverly Ridge Estates közel van a Van Nuys magánrepülőtérhez, valamint a Los Angelesben fellelhető legnívósabb magániskolákhoz is.

Az újság még egy helyi ingatlanközvetítő irodát, a Nourmand & Associates-t is felkeresett, amelynek munkatársa azt mondta nekik: a Beverly Ridge Estates-en belül mindössze 14 otthon van, és az egész hely "nagy presztízsű és sikkes". Nem sok bérlemény van itt, de azok bérleti díja 20 ezer dollártól 40 ezer dollárig terjed havonta. Mintegy 16 millió dollárba kerül, ha valaki meg akar itt vásárolni egy ingatlant. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/api/trackback/id/tr3215676016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2020.05.11. 10:15:35

Kicsit más stílusú házacska, mint amilyenben Angliában laktak. :o)

nofret 2020.05.11. 10:36:17

@Attilajukkaja: Eléggé. Bár belülről az is minden luxussal felszerelt volt.

Örömhernyó 2020.05.11. 14:06:25

@Attilajukkaja: az biztos, hogy ez egy nagy ház, nem kell a WC-ért sorban állni. Arányosan kivitelezett épület, de ez a toszkánai stílus Amerikában egy rémálom számomra. Nem csak lakóházalat, villákat, de egész strip mallokat is felhúznak ilyen toszkánai, kamuközépkori, kamumexikói, kamuviktoriánus, kamuartdeco, kamuakármilyen stílusban. Ha ezt Magyarországon követi el egy vidéki tüzépes vagy NER-lovag, akkor mindenki köp egyet. Azok is, akik Kádár-kockában laknak, bolyhos szőnyeg van a WC-jükben és csipketerítőt terítenek a TV-re. Amerikában arányosan csinálnak mindent, de azért európai szemmel nézve látszik, hogy nincs valami nagy történelme az országnak. Még a sokszor lepusztított, szétlőtt Budapesthez szokott, panellakásokba szorult magyarok számra is szembeötlő ez.

Attilajukkaja 2020.05.11. 14:06:41

@nofret:
így van, ... de azért zongorázható a különbség. Kérdés, meddig tart.

Más. Most azt olvasom, hogy lehet, a királynő már végkép visszavonul a nyilvánosságtól Angliában.

nofret 2020.05.11. 14:18:31

@Attilajukkaja: Az biztos, hogy ez jobb helyen van, tágasabb, stb.. Frogmore felett ráadásul még légifolyosó is volt. De abban @Örömhernyó - val egyetértek, hogy nem túl ízléses egy ilyen ház. Nincs nagy választék Amerikában régi, stílusos házakból, kastélyokból, kúriákból. Mondjuk nem mintha nem költöznék be, ha utánamdobnák :D

Ami a királynőt illeti: igen, elkezdődött a spekuláció, hogy tekintettel a korára és a járványra, lehet, hogy már soha nem fog visszatérni a teendőihez abban a formában, ahogyan azokat régen folytatta. Ezt Andrew Morton nyilatkozta a Sun-nak. Az biztos, hogy nyár végéig nem fog személyesen részt venni eseményeken, nem csak azért, mert királynőként jobban vigyáznak rá, de a kora miatt eleve óvják. Ezek a hetek lennének a legmozgalmasabbak az egész évéből, ilyenkor van az ascoti derbi, Garter Day, Hollyrood House Week Skóciában, garden party-k, Trooping the Colour. Ezek most mind elmaradnak :((( Én is kíváncsian lesem, lesz-e még nyilvános megjelenése valaha.

Attilajukkaja 2020.05.11. 16:28:50

@Örömhernyó:
"azért európai szemmel nézve látszik, hogy nincs valami nagy történelme az országnak"
Szerencsére nem is akarják az amerikaiak ennek a benyomását kelteni.
Viszont nálunk is ismerek ilyen hatású lakónegyedet, például a Szépvölgyi úton, Budapesten: La Siesta lakópark.

Az USA amúgy is egy nagyon eklektikus, multinacionális ország. Biztosan nem zavaró az ottaniak számára, hogy keverednek a bevándorlók által behozott stílusok. Sőt!

Attilajukkaja 2020.05.11. 16:29:53

@nofret:
"Nincs nagy választék Amerikában régi, stílusos házakból, kastélyokból, kúriákból. "
Számodra mit jelent Kaliforniában a régi vagy a stílusos?

"Én is kíváncsian lesem, lesz-e még nyilvános megjelenése valaha."
Sajnálnám, ha így kellene befejeznie a "pályafutását".

nofret 2020.05.11. 16:44:51

@Attilajukkaja: Nem vagyok szakértője a kaliforniai építészetnek, de épp ezt mondom, hogy egész Amerika nincs eleresztve olyan otthonokból, amelyek akár csak száz évnél is öregebbek. Nincs is ezzel baj, nyilván nem kell kastélyba költözniük, de speciel nekem sem jönnek be a hasonló stílusban épített házak. Ha ebben a kategóriában gondolkozhatnék, akkor vagy egy teljesen letisztult villát, vagy egy lehetőleg régi kastélyt vagy kúriát választanék. De teljesen mindegy is, hogy én mit tartok szépnek. Harryék esetében nyilván rengeteg szempontot kellett figyelembe venni, a biztonságot is.

Én is sajnálnám, és erre most minden esély megvan.. :(

Attilajukkaja 2020.05.11. 23:25:26

@nofret:
Aki Kaliforniába költözik, nyilván nem az angol, évszázados eleganciára vágyik. Ha igen, akkor el van tévedve. A multikultit kell elfogadnia, akár tetszik, akár nem.
Az ottani klímához sokkal jobban illik a mediterrán stílus, mint az angol rideg kőépületeké.
Úgy tűnik, Harry bohém életfelfogásához is ez illik jobban. Vagy nem?

Fredddy 2020.05.11. 23:25:29

,,azok közé, akiket az angolok "old money"-nak neveznek. "
Én úgy tudom, ez tipikusan amerikai kifejezés, ahogy írod is, azokra a kőgazdag protestáns angolszász dinasztiákra, akik a polgárháború utáni fél évszázad gazdasági fellendülésében szerezték a vagyonukat, vagy még régebben. Az USA arisztokráciája- ha lenne hivatalosan olyan.

Harrynek nincs tele még a töke ezzel amúgy? Lemondott a rangjáról, a munkájáról, a hazájáról, és most még az anyósához is oda kell költöznie, miközben a saját felmenői kvázi kitagadták?

@nofret: más az amerikai építési stílus, én se vagyok oda érte. Egy olyan dolog viszont van az ottani építészetben, ami az európaiban már régen nincs és nagyon irigylem: szabad tér. Az ilyen tavacskás-ligetes sokhektáros kastélyudvarokat nálunk már akkor is régen felszámolták, ha maga a kastély még megvan, és ha van valahol egy picsányi telek, arra is már minimum ikerház épül.

Örömhernyó 2020.05.11. 23:25:42

@Attilajukkaja: Pont ez az, hogy ezek nem a bevándorlók által hozott stílusok, hanem kitalált stílusok. Mondjuk Brazília déli részén vannak autentikus német lakosságú falvak, városok, ahol tényleg a bevándorlók hozták az építészetet, sörfőzést, zenét, hagyományokat. Amerikában nem ez a helyzet. Az ilyen toszkán stílus nem olaszoktól ered, hanem valaki kitalálta, hogy ez milyen jó lenne, csináljuk meg. Még ha spanyol gyarmari stílus lenne... De az se nagyon volt már jelen Kaliforniában, pláne nem úgy, ahogy ma megépítik. Mint egy rossz mexikó szappanopera díszletei. Még Mexikóban se mennek el annyira spanyol gyarmati stílusba, mint az amerikai újgazdagok a házaikkal. Persze tökmindegy, hisz maguknak építik, az időjárás kiváló, a lapos szögű tetők praktikusak ott. Csak hát nem eredeti. De ez őket nem zavarja. A keleti parton vannak olyan városok, ahol minden háznak ugyanolyan stílusban kell kinéznie, mert van egy hagyományos vonal arrafelé, és a város ezt számonkéri. Nyilván nem a szegények laknak ott ilyen helyeken. Tehát vannak Amerikában ilyen regionális stílusok, de azok se sok száz évesek (persze az ország se), de ez a toszkán stílus nem tartozik közéjük, ez egy újgazdag vonal. Ilyen hip hop sztárok, sportolók, rapperek, celebek építtetnek ilyeneket.

nofret 2020.05.11. 23:33:11

@Attilajukkaja: Jót és nehezet kérdeztél! Igazából jelenleg nem tudom, hogy mit gondoljak Harry-ről. Tényleg lazább a felfogása, mint mondjuk Vilmosé, és saját bevallása szerint imádta, hogy a seregben úgy kezelték, mint bárki mást. Azt tudni, hogy anno Diana a halála előtt elmondta a bizalmasainak, hogy amikor elvitte a gyerekeit Mohamed Fayed jachtjára, rádöbbent, mennyire más a két fiú: azt hitte, Vilmos is élvezni fogja az egészet, de ki volt akadva a rongyrázás miatt, míg Harry élvezte a jetskizést, lazulást, stb... De saját tapasztalatból tudom, hogy van olyan, amiről azt hiszed, neked való, aztán amikor ott állsz a közepében, rájössz, hogy mégsem, és mennyire belédivódott minden, amitől el akarsz szakadni. Ez most fellengzősen hangzik, szerintem 1-2 éven belül kiderül, milyen valójában Harry. Úgy érzem, Meghan teljesen tisztában van azzal, ki ő, Harry-ben nem vagyok biztos.

nofret 2020.05.11. 23:41:26

@Fredddy: Így van, ahogy mondod. Ezek azok a dinasztiák, akik a Mayflower-ig vissza tudják vezetni a családfájukat és igencsak sznobok :)
Nem tudom sajnos, mi a helyzet Harry-vel, de nagyon kíváncsi vagyok rá én is. Biztos, hogy nehéz neki, sőt, az már ki is szivárgott, hogy egyelőre küzd azzal, hogy megszokja az új életét, ami természetes bárkinél. Éltem külföldön több helyen is, és az első fél év mindenhol nagyon nehéz volt, de laktam olyan helyen, ahol éreztem, hogy meg fogom szokni, és olyan helyen is, ahol éreztem, hogy nem fogom soha. Ott még másfél év után is ugyanolyan rosszul éreztem magam, mint az elején. Gondolom, Harry még a megszokás fázisánál tart, úgyhogy csak az idő adhat erre választ, melyik irányba fog eldőlni a dolog. Én arra tippelek, hogy idővel közeledni fog megint a család brit részéhez.

Az biztos, hogy az amerikaiaknak van helyük lélegezni. Egy Kentucky-ból jött ismerősöm Budapest belvárosában lakott egy 120 négyzetméteres lakásban (valami fejes volt egy nagy cégnél), és azt mondta, hogy neki ez kicsi, ő ahhoz van szokva, hogy van egy bazinagy háza, bazinagy kerttel. Gondoltam magamban, milyen jó neki :)

nofret 2020.05.11. 23:51:08

@Attilajukkaja: És még annyit Harry jellemrajzához: tudom, hogy sokan azt mondják, papucs és töketlen, mások meg azt, hogy valójában ez egy fordított tündérmese, ahol nem a szolgálólányt mentették ki szorult helyzetéből, és lett belőle hercegnő, hanem a herceget mentették ki a palotából. Ennél a két végletnél árnyaltabb véleményt keveset olvastam, én most a kivárás híve vagyok ebben a kérdésben :)

Fredddy 2020.05.12. 01:13:02

@nofret: nem annyira az új hely megszokására gondolok, mint inkább arra, hogy ő az egész életét feladta, miközben Meghan gyakorlatilag teljesen visszatért a sajátjába, sőt, még kapott is egy nagy lökést a karrierje. Az ennyire egyoldalú áldozathozatal általában rossz vért szül.

Kertes házas ember egyébként eleve nehezen szokja meg a társasházi lakást, nekem magyar ismerőseim is mindig azt mondogatják, hogy nem tudnának társasházban élni.

nofret 2020.05.12. 01:20:06

@Fredddy: Tudom, hogy arra gondolsz. Előtte néhány évvel pedig Meghan tette ezt. Így már nem annyira egyoldalú... Szerintem korrekt, hogy párként eldöntötték: akkor ez most így nem működött, nézzük meg, hátha az működik, ha most a pár másik tagja hoz a kapcsolatért áldozatot. Hogy ebből mi lesz? Ki tudja?

Igen, ki mit szokott meg :) Engem nyomasztott a kertes házas környék, amikor olyan helyen laktam, igaz, akkor még a 20-as éveim közepét tapostam, és idegrángást kaptam tőle, ha nem értem 15 percen belül a Deák térre.

Fredddy 2020.05.12. 10:36:39

@nofret: de épp ezaz, hogy nem ugyanaz, Meghan Harryhez költözve hercegnévé vált, Harry Meghanhez költözve meg munkanélkülivé. És még azt se mondhatja, hogy legalább megúszta a bulvársajtó érdeklődését, mert az így se fogja, ha valahol, hát Los Angelesben meg aztán pláne nem.
Na mindegy, a más életében mindenki kurva okos :)

nofret 2020.05.12. 10:46:49

@Fredddy: Azért nem értek veled egyet, mert Meghan szempontjából éppen ugyanakkora volt a váltás, mint most Harry-nek. Meghan is otthagyta azt az országot, ahol 8 éve berendezkedett, a munkáját, amit szeretett, és amivel rengeteg pénzt keresett, távol került az édesanyjától, az egyetlen családtagjától, aki fontos neki, a barátaitól, a saját kultúrájától. Valószínűleg ő baromira jól ellett volna, ha mindezt nem kell megtennie, és amint látod, nem akart tovább hercegnő lenni. Lehet, hogy esetedben nem erről van szó, de úgy érzem, azt valahogy sokan természetesnek veszik, ha a nő hoz áldozatot, azon pedig felhorkannak, ha a férfi.

De alapvetően igen, az a lényeg, amit írsz, hogy abba, hogy egy pár közösen hogy dönt arról, nekik mi a megfelelő megoldás a további életük szempontjából, távolról beleszólni nem lehet. Nem vagyunk ott, nem tudjuk a pontos részleteket, ők valamiért így döntöttek, majd meglátjuk, működik-e. Én sem szeretem ezt látni, mert nagyon szerettem volna, ha maradnak.
Anno egy hasonló döntés előtt álltunk egy párkapcsolatomban, és annak ellenére, hogy én éveken át alkalmazkodtam, amikor a másiknak lett volna itt az ideje, hogy az én karrierem miatt ő is hozzon egy nem is hatalmas áldozatot, nem volt rá hajlandó - ez nagyon pusztító hatással volt ránk, és szét is mentünk. Szóval a szememben Harry-t csak felértékelte, hogy nem törődve mások véleményével, a családja érdekében mert egy bátor döntést hozni.

Attilajukkaja 2020.05.12. 15:01:32

@nofret:
"nem a szolgálólányt mentették ki szorult helyzetéből, és lett belőle hercegnő, hanem a herceget mentették ki a palotából"
Kimentették, kimentették, de úgy tűnik, hogy hazavágyik.
femina.hu/vilagsztar/harry-herceg-amerika/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

nofret 2020.05.12. 15:04:57

@Attilajukkaja: Olvastam a brit sajtóban ezeket az értesüléseket :) Biztosan hazavágyik, pont ezen filóztam fentebb is, hogy nagyon nehéz lehet neki most. Nem is tudom, hogy lesz ez később.

Attilajukkaja 2020.05.12. 20:55:28

@nofret:
Na ja. Ráadásul az amerikaiak az út "rossz" oldalán is vezetnek. Nehéz úgy. :o)))
De most komolyan. Tényleg a katonai életet hiányolja? Vagy ezt csak bedobta a médiának?

nofret 2020.05.12. 21:00:18

@Attilajukkaja: Szerintem tényleg hiányolja, igazából eléggé ki volt készülve, amikor le kellett szerelnie. Irakból meg Afganisztánból is azért kellett hazajönnie, mert kiderült, hogy ő is a brit csapatokkal van. Afganisztánban a tálibok vérdíjat tűztek a fejére, és úgy döntött, hogy nem veszélyezteti a társai életét. Látszott rajta, hogy elkötelezett katona, és a veteránok is nagyon fontosak neki. Nem tudom, láttad-e azokat a felvételeket, amikor interjú közben elrohant, mert hívták az egységét, vagy amikor guggolt az afganisztáni porban, előtte egy konzervdoboz, és onnan kanalazott valami borzalmas kaját. Ez már a balhés évei után volt, sok királyi szakértő szerint őt a hadsereg "rakta össze" lelkileg.

nofret 2020.05.12. 21:05:30

@Attilajukkaja: Na, ezt most megtaláltam, ha érdekel:
www.youtube.com/watch?v=6R4X7OeL3Mc

Vicces így látni a brit trón egyik várományosát. Elég laza ezeken a felvételeken.

Attilajukkaja 2020.05.13. 12:53:56

Köszi a videót! Mondjuk, ha riadó van, akkor egy katonának kötelessége felugrania és futnia. Ebben nem látok semmi különlegeset.
Elhiszem, hogy szeretett katona lenni, távol lenni a királyi családtól. De azt nem értem, hogy miért kellett otthagynia a katonaságot, ha ennyire szerette. Szolgálni békés területeken is lehet. Vagy neki a háborús adrenalinlöketek hiányoznak?

nofret 2020.05.13. 12:59:06

@Attilajukkaja: Az tény, hogy nincs benne különleges, de jó így látni, hogy van benne kötelességtudat. Én úgy tudom, végül azért kellett otthagynia a katonaságot, mert ahogy Erzsébet királynő idősödött, egyre több feladat hárult a fiatalabb tagokra. Külföldre sem nagyon tudott már utazni az uralkodó, emiatt többet kellett Károlynak és a fiainak utazniuk. A többi unokatestvérük, Beatrix, Eugénia, Zara és Peter nem dolgozó tagjai a családnak, a királynő unokatestvérei, akik azok, szintén idősek, Edward gyerekei pedig még nagyon kicsik, ő későn fogott bele a családalapításba. Emiatt is nagy csapás, hogy leléptek Meghannel, mert évente kb 200 kötelezettséget tudtak ketten együtt vállalni, nem beszélve a nemzetközösségi nagyköveti pozíciójukról, ami sok utazással járt (volna).

Attilajukkaja 2020.05.13. 14:25:34

@nofret:
Igen, a kötelességtudattal egyetértek.
Amiket mondasz, egyre inkább azt a benyomásomat erősíti, hogy Harrynek egyáltalán nem fűlött a foga az udvari kötelezettségek teljesítéséhez, és a kitöréshez Meghan segítette hozzá. Nem véletlenül az az új könyvük címe, hogy Finding Freedom.

nofret 2020.05.13. 14:34:27

@Attilajukkaja: Ez így van. Több királyi szakértő is ezt mondja, még azok is, akik hagyományosan inkább az idősebb generációhoz húznak. Egyöntetűen azt nyilatkozta mindenki, hogy Harry nem találta a helyét, miután leszerelt. Vilmosék pedig éppen akkor el voltak foglalva a családalapítással, tehát nem nagyon tudtak neki segíteni. Nekem ezért sem tetszett ez a retorika, hogy mindenért Meghant hibáztatták, hiszen egyrészt közös döntés volt, másrészt nagyon úgy néz ki, hogy Harry tényleg le akart lépni.

Attilajukkaja 2020.05.13. 15:23:41

@nofret:
Mindig kell egy bűnbak! Ez most Meghan.
Amúgy nem tudom, milyen a viszony Vilmos és Harry között. Nem sok jelét látom a testvéri szeretetnek.

nofret 2020.05.13. 15:32:04

@Attilajukkaja: Régen nagyon jóban voltak, gyakorlatilag elválaszthatatlanok. Akkor bomlott meg az egység, amikor Meghan képbe került. Ami persze természetes, de nem tudták venni ezt a zökkenőt. Harry akkor haragudott meg a bátyjára, amikor az arra figyelmeztette, hogy haladjon lassabban Meghannel, ismerje meg jobban, mielőtt elkötelezi magát mellette. Ezt az információt több oldalról is megerősítették. Azt viszont nem, amik utána történtek, hogy állítólag Meghan durván bánt a személyzettel, Katalinnal, és dívaként viselkedett. Ezzel kapcsolatban teljesen egymásnak ellentmondó infók vannak, tehát még mindig nem tudom, kinek higgyek. Egyébként az tök érdekes, hogy Albert yorki herceg (a későbbi VI. György), a felesége (az Anyakirályné) és David wales-i herceg (a későbbi, lemondott VIII. Edward) is nagyon jóban voltak, amíg a körbe be nem lépett Wallis Simpson. Utána felbomlott a hármas.

Tényleg nincs sok jele a testvérei szeretetnek most, amikor utoljára találkoztak, március 9-én, megfagyott körülöttük a levegő a Westminster-apátságban. Elég hervasztó volt.

nofret 2020.05.13. 15:34:01

@PeniValdes: Biztosan nem így akart :( Szeretett volna kicsit közelebb maradni a családjához, megtartani a tiszteletbeli katonai rangjait, és szerepet vállalni továbbra is a Nemzetközösségben, de a palota egyértelművé tette, hogy ezekről szó sem lehet.

Attilajukkaja 2020.05.13. 16:45:32

@nofret:
Vagyis: cherchez la femme (ahogy a művelt angol mondja)! :o)

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2020.05.13. 16:45:48

@nofret: meg amikor VIII. edward lemondott, állitolag ezt a késöbbi anyakirályné sosem tudta nekik megbocsátani..hogy ezzel véget ért a könnyed és laza életük.

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2020.05.13. 16:45:53

@nofret: meg amikor VIII. edward lemondott, állitolag ezt a késöbbi anyakirályné sosem tudta nekik megbocsátani..hogy ezzel véget ért a könnyed és laza életük.

nofret 2020.05.13. 16:48:56

@Attilajukkaja: :))

@PeniValdes: Tényleg nem tudta megbocsátani. Rettenetesen haragudott, mert a férje nem készült rá soha, hogy esetleg uralkodnia kell majd. Plusz ugye mélységesen megvetették amiatt Davidet, hogy letolta magáról a felelősséget, és amiatt is utálták, hogy meglátogatta Hitlert a feleségével. Ez utóbbiért én is haragudtam volna.

Fredddy 2020.05.15. 15:21:44

@PeniValdes: @nofret: bármilyen jófej ember és példamutató uralkodó is volt, VI. György számára a váratlanul rászakadó felelősség komoly stresszt okozott (pláne, hogy volt közben egy világháború is, meg 1948-ban odalett a gyarmatbirodalom nagyja). Emiatt nagyon erős dohányos lett, és az így szerzett tüdőrákba, illetve annak szövődményeibe halt bele viszonylag fiatalon, 57 évesen. Ez biztos nem emelte az exkirály ázsióját az anyakirályné szemében.

Hitler meglátogatására a háború előtt került sor, akkor arról senki semmi rosszat nem gondolt, hiszen Hitler egyszerűen csak egy sikeres európai politikus volt, és bőven benne volt a pakliban egy kommunisztaellenes angol-német szövetség. A háború alatt fordult csúnyára a történet, akkor már személyesen nem találkoztak, csak leveleztek, viszont Hitler terveiben felmerült, hogy egy fasiszta Anglia trónjára visszaültetné Edwardot, amit Edward, hát, mondjuk úgy, hogy nem ellenzett, gyakorlatilag nyíltan hangoztatta nácibarát nézeteit. Mivel a két ország éppen hadban állt, ez viszont már nettó hazaárulás, valószínűleg még nagyobb is, mint amekkorát az arcvesztéstől félő Windsor-ház végül be mert vallani.

Hogy kicsit geci is legyek, Simpson asszony legalább nem a muterjához költöztette VIII. Edwardot :)

nofret 2020.05.15. 15:31:04

@Fredddy: Abszolút, az Anyakirályné, és anyósa, Mária ugyanazt gondolták: hogy a lemondás így közvetve ölte meg Albertet. Paradox, hogy milyen jó uralkodó volt, annak ellenére, hogy sosem akart az lenni (vagy éppen azért).

A Windsor-ház sokáig nem akarta nyilvánosságra hozni a Marburg-iratokat, amiben az is szerepel, amiről írsz. Gyomorforgató, amik kiderültek a lemondott királyról, főleg ez a rész, hogy a saját hazáját, királyát, családját is elárulta volna. Nem beszélve arról, hogy a bombázások fokozására szólította fel a nácikat, mert tudomására jutott, hogy a briteknek kezd megtörni az ellenállása. Mindezek után nem csoda, hogy olyan hűvösen kezelték a házaspárt életük végéig. Megbocsáthatatlan, amit tettek :(

Egyébként ha nem titok: mivel foglalkozol, hogy ilyen kiterjedt ismereteid vannak a történelemről?

Fredddy 2020.05.17. 23:02:47

@nofret: nem titok, mérnök vagyok, a történelem csak a hobbim.

nofret 2020.05.17. 23:03:26

@Fredddy: Köszi a választ :) Már furdalt a kíváncsiság!

Fredddy 2020.05.20. 18:39:37

@nofret: igen, néha alkotok:) Örülök, hogy tetszett!
süti beállítások módosítása