Royal sztorik & királyi krónikák

Nagy Katalin cárnőnek nevezi a Tatler Katalin hercegnőt a címlapján

A palota nem repes örömében a bennfentesek állításai miatt

2020. május 30. - nofret

„Katalin dühös amiatt, hogy többet kell dolgoznia. Természetesen mosolyog, és megfelelően öltözködik, de nem ezt akarja. Kimerültnek és beszorítottnak érzi magát. Olyan keményen dolgozik, mint egy fontos vezérigazgató, de nem élvezi a saját maga szabta határok és a sok szabadidő előnyeit.” - állítja Katalin cambridge-i hercegnő egy barátja a Tatler magazin szerint. A brit társasági ügyekben járatos újság hosszú cikket jelentetett meg Vilmos herceg feleségéről weboldalán, ami a júliusi-augusztusi összevont nyomtatott kiadványba készült, de már most közzétették. A Kensington-palota a cikk megjelenését követően kiadott egy ritkának számító közleményt, mondván: a cikk pontatlanságokat és félremagyarázásokat tartalmaz.

nagy_katalin.JPG

A cikk, amelynek szerzője Anna Pasternak, gyakorlatilag portrét rajzol Katalinról, aki az írás szerint tökéletesen teljesített az utóbbi kilenc évben, amióta Vilmos herceg felesége. Felidézi, hogy a koronavírus-járvány alatt Katalin tapsolt az egészségügyi dolgozóknak, Zoomon beszélgetett általános iskolásokkal, kifejezte támogatását egy új kórház vezetőségének telefonon keresztül, mindeközben gyermekeket nevel.

A lap beszélt udvari tisztségviselőkkel is, akik szerint Katalin megérti a brit királyi család hitvallását, ami: kötelesség, kötelesség, kötelesség. „Míg Sussexék állandóan bizonytalanságban tartották az embert, Cambridge-ék állandóságot és folytonosságot jelképeznek” - mondta az újságnak egy udvaronc.

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Duke and Duchess of Cambridge (@kensingtonroyal) le

 

Az írás felidézi, hogy miután Meghan és Harry ledobták a bombát januárban, hogy távozni kívánnak a királyi család dolgozó tagjai közül, Katalinnak és Vilmosnak rengeteg kötelesség szakadt a nyakába. (Azóta erről már én is beszéltem egy rádióműsorban, hogy mivel Sussexéknek több mint 200 kötelességük lett volna 2020-ban, ezt el kell osztani a többi családtag között. Amint megtalálom a linket, becsatolom.) A Tatler szerint volt, hogy Katalin a járvány kitörése és a Megxit között egy nap három hivatalos kötelezettséget is teljesített. Mindezt egy olyan időszakban, amikor naponta jöttek negatív hírek a Windsor-házról: a királynő unokája, Peter Phillips válása, András herceg bukása, a Sussexék keltette vihar. Mindeközben Katalin tökéletesen viselkedett, öltözködött, és teljesítette kötelességeit.

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Duke and Duchess of Cambridge (@kensingtonroyal) le

Katalin személyisége

A cikk szerzője beszélt többekkel, akik személyesen is ismerik Katalint, és többen is azt mondták neki: nem nagyon lehet tudni, valójában ki is a cambridge-i hercegnő. „Elég sok időt töltök a közelében, és valójában átláthatatlan. Nincs rajta mit szeretni vagy nem szeretni. Van benne egy kíméletlen „túlélővonás”, éppen úgy, mint a Windsor-házban. Emiatt illik rá olyan jól a feladat. (…) A királynő a példaképe, és mostanában úgy is beszél már, mint ő” - mondta a lapnak egy közeli ismerős. Az írás felidézi, hogy Katalin nem volt mindig olyan tökéletes, mint mostanában, eleinte, amikor még csak Vilmos barátnője volt, rengeteget támadták amiatt, hogy édesanyja, Carole stewardessként dolgozott, és hogy a családja nem az ősi arisztokrácia körébe tartozik, hanem az elmúlt néhány évtizedben gazdagodtak csak meg, még korábban pedig még munkásosztálybeli ősök is találhatóak rokonai között. De amikor a sajtó felderítette kevésbé fényes családi kapcsolatait, ő nem kezdett el panaszkodni, mint Meghan, hanem lepergett róla – legalábbis látszólag – az egész. Sztoikusan viselkedett – és ahogyan több történész kiemeli, a Windsor-házban jól teljesítő nők mind sztoikus karakterek. Akik nem azok voltak - mint például Diana, Fergie vagy Meghan - előbb-utóbb feladták.

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Duke and Duchess of Cambridge (@kensingtonroyal) le

 

Egy másik közeli bizalmas azt mondta a Tatlernek Katalinról: „Személyesen kicsit melegebb, és valamivel felszabadultabb, mint a nyilvános megjelenéseikor, de látszik rajta, hogy mindig tudja: óvatosnak kell lennie. (...) Nem hiszem, hogy tudná, hogyan engedje el magát, még akkor sem, ha akarná.” Annak ellenére, hogy Katalin nem vált ki akkora csodálatot, mint anno Diana, rengetegen kedvelik őt, az egyik leginkább elfogadott tagja a királyi családnak. Ráadásul – mint írja az újság – nagy tiszteletet vívott ki magának a család körében is, mivel olyan jól végzi a dolgát. „Nem okoz fejfájást a sajtómegjelenéseivel vagy botrányaival, ami nagy megkönnyebbülés” - mondta a lapnak egy udvaronc. A királynő is díjazza unokája feleségének munkásságát – ez leginkább abban mutatkozott meg, hogy 2018-ban neki adományozta az egyik legmagasabb kitüntetést, amit a királyi család nőtagjainak lehet: a Royal Family Order-t. 

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Hernán Pablo Iris (@ceremonial_y_protocolo) le

 

A Meghannel való kapcsolatáról

Katalin egy barátja azt mondta a Tatlernek, hogy nem titok: a sógornők sosem jöttek ki egymással. Azt állítja a forrás, hogy Katalin nem igazán segített Meghannek beilleszkedni, és Vilmos meg ő a kezdetektől gyanúsan méregették Meghant, ami nagyon bántotta Harry-t. Ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy míg Meghant nem kedvelte a személyzet, és sokan távoztak a szolgálatából, az nem jellemző, hogy Katalin udvartartásából elszivárognának az emberek – ez pedig szerinte mindent elmond kettejük karakteréről. Állítólag Katalinék azért neheztelnek Meghanékre, mert azzal, hogy kiléptek a család dolgozó tagjai közül oly' mértékben megnövekedett a munkamennyiség, hogy nem tudnak annyit gyermekeikkel lenni, mint amennyit szeretnének. 

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Catherine & Meghan (@megandcath) le

 

Amit én gondolok az egészről

Nehéz kérdés… Emlékszem, milyen lelkes voltam, amikor Vilmos eljegyezte Katalint, és az esküvő miatt is. Ezidőtájt egy online lapnál dolgoztam, és magam kértem, hogy tudósíthassak percről percre az esküvőről. Teljes lázban égtem, elolvastam róluk több könyvet, megnéztem minden béna romantikus filmet a kapcsolatukról. Egy kolléganőmmel együtt rosszmájúan megállapítottuk, hogy Katalint szépen kikupálták azért az esküvőre. Nem mintha nem lett volna előtte is csodálatos, de azért a ruhaválasztásai néha megkérdőjelezhetőek voltak, ahogyan a sminkje is. Mindig is érdekelt a brit monarchia, de a család fiatalabb generációjának házasságai, családalapítása volt az, ami végső lökést adott nekem a teljes rajongáshoz, hiszen mégiscsak könnyebb kapcsolódni velem egykorú emberekhez, a problémáikhoz, élethelyzeteikhez, mint az idősebb generációkhoz.

Bár azt, amit Dianáról írtak, már gyerekkoromban is figyeltem, viszont csak 16 éves voltam, amikor meghalt, így ezt követően sokáig csak Harry herceg botrányai ütötték át az ingerküszöbömet, hiszen akkoriban bőven volt nekem is dolgom: amikor Vilmos és Harry egyetemre járt, és az első lépéseket tették az életben, én is éppen ezzel voltam elfoglalva. Lényeg a lényeg, hogy eleinte nagyon kedveltem Katalint, de ahogyan szép lassan elkezdett belesimulni a királyi család idősebb nőinek sorába, ahogy idomult hozzájuk – akcentusa előkelőbbé vált, ruhatára pedig kissé ódivatúvá –, bevallom, rajongásom alábbhagyott. 

Nem lehet belekötni Katalinba, és valóban minden erénnyel rendelkezik, amivel egy jövendőbeli király feleségének kell: visszafogott, elegáns, kedves, jótékony, szorgalmas, nincsenek kilengései, botrányai, természetes, amikor annak kell lennie, például amikor sporteseményekre látogat, mindig lazán öltözik fel, amikor viszont filmpremierre hivatalos, csodás nagyestélyikbe bújik, és magára ölti a családi ékszereket. Háromgyermekes anya, feleség, kötelességtudó tagja a királyi családnak. Mégis… nehéz valódi szimpátiát vagy melegséget éreznem iránta. Amíg ő is csetlett-botlott, néha a szél felfújta a szoknyáját, és a királynő jegyzéket írt neki arról, hogy ez mégsem illik, és varrasson súlyokat a szegélyébe, amíg „Waity Kaity”-nek nevezte a brit sajtó, amiért Vilmos herceg olyan sokáig húzta azt, hogy elköteleződjön irányába, amíg kicsit jobban kereste a helyét a világban, számomra sokkal emberibb és szerethetőbb, esendőbb volt.

Talán onnan ered ez, hogy emlékszem, már az általánosban sem szerettem azokat az osztálytársaimat, akik mindig mindenben tökéletesek voltak, miközben én állandóan otthonfelejtettem az egyik könyvemet és rendszeresen kiborítottam a táskámba az üdítőmet. Ennek ellenére kitűnő tanuló voltam, csak nem azon a mindig jókislányos módon. 

Míg tény és való, hogy Katalin hoz mindent, amire a királyi családnak és a „népnek” szüksége van, bevallom, Meghan feltűnésével jött egy olyan karakter a színre, (aztán sajnos távozott is), aki valóban izgalmas számomra. Éppen olyan érzésem van, mint amit a fentebb idézett forrás mond, hogy valójában nem lehet tudni, mit gondol vagy érez Katalin, és ez engem zavar. Mások pontosan ugyanezt mondják Meghanről, hogy Meghan mesterkélt, nem lehet tudni, valójában mik a szándékai. Habár Meghan kétségtelenül csalódást okozott a királyi családnak, valahogy mégis jobban kedvelem – mert sérülékenységet volt hajlandó mutatni, míg Katalin az utóbbi kilenc évben nem. 

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Catherine & Meghan (@megandcath) le

Voltak béna ruhaválasztásai, mutatott személyiséget, a saját feje után ment néha, például akkor, amikor nem volt hajlandó a szülése napján a sajtó előtt parádézni. Őszintén: pontosan azt érzem, amit a források mondtak a Tatlernek, hogy Katalin bele van fáradva a rengeteg kötelességbe, és hogy talán túl sokat adott fel magából ahhoz, hogy idomuljon a rendszerhez, ami valóban tökéletesre sikerült. Egyszer egy cikkben olvastam, de sajnos már nem emlékszem a stylist nevére, akit idéztek, és aki azt mondta, hogy számára csalódás, ahogy a cambridge-i hercegnő öltözködik, mert túlzottan azt mutatja a ruhaválasztásaival, hogy nem akar új színt vinni a palettára, hanem voltaképpen a királynő egy fiatalabb kiadásaként vagy Kamilla egy fiatalabb kiadásaként mutatkozik, nem mer szembeszállni az őt körülvevő rendszerrel, biztonsági játékos. Mondjuk ki tudja, ha mi lennénk a helyében, milyen kompromisszumokra kényszerülnénk vagy miket hoznánk meg magunktól…? 

A palota tagad

A Kensington-palota a cikk megjelenését követően kiadott egy ritkának számító közleményt, mondván: az írás pontatlanságokat és félremagyarázásokat tartalmaz. Ráadásul azt állítják, hogy a cikk szerzője, Anna Pasternak nem küldte el nekik megjelenés előtt az írást. A Tatler erre azt válaszolta, hogy a főszerkesztőjük, Richard Dennen kiáll a szerző és forrásai mellett. „A Kensington-palota már hónapokkal korábban tudott róla, hogy egy „Nagy Katalin” címlappal készülünk, és fel is kértük őket arra, hogy közösen dolgozzunk a sztorin. Hamis állítás, hogy ne tudtak volna róla.” A People magazin azonban azt írja: egy bennfentes forrás azt állítja nekik, hogy nem igazak a Tatler magazin állításai, miszerint Katalin úgy érzi, agyonnyomja őt a több munka, ami Meghan és Harry távozásával szakadt rá. Mint ahogyan királyi tudósítói körökben mondani szokás: a palota csak olyasmit tagad, ami említésre érdemes, és aminek van valóságalapja…

A bejegyzés trackback címe:

https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/api/trackback/id/tr9715729232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szaktanár 2020.05.30. 17:15:05

nem pontosan értem, mit vársz, egy monarchiához tartozni egyet jelent a személyiség elveszítésével, legalábbis a külvilág felé biztosan. a jelek szerint ezt katalin tökéletesen megértette és elfogadta, meghan meg nem, nem is maradt meg. katalin hozza az elvártat, ne gondolod, h valaha is őszinte reakciót fogsz már tőle látni. a királyi család tagjainak minden reakciója patikamérlegen van kimérve, pontosan tudják, h mit lehet, és mit nem, ezek nagyon kötött szabályok. ha benne akarsz maradni ebben a körben, a személyiségedet, mint olyat, teljesen fel kell adni.

Lyle Scott 2020.05.30. 17:15:45

Szia!
Véletlenü vettem észre, hogy van egy ilyen témájú blog. Érdekes cikk, de picit értelmezhetetlen. Ez világít rá: "...nem mer szembeszállni az őt körülvevő rendszerrel". Mi a gond? Szálljon szembe? Miért? Mi a baj a rendszerrel? A rendszer tökéletesen működik, már több, mint kétszáz éve. Tökéletesen végzi a dolgát. Nem Veled van éppen baj? :) Nem engedtek meg otthon valamit? :) Gondoltál egyet és kivetíted másra? :) Jó, csak viccelek!
A cikk bevezetőjében ez a rész érthetetlen: "A brit társasági ügyekben járatos újság hosszú cikket jelentetett meg Vilmos herceg feleségéről, ami július-augusztusi számában jelenik majd meg. A Kensington-palota a cikk megjelenését követően kiadott egy ritkának számító közleményt...".

nofret 2020.05.30. 17:26:53

@Szaktanár: Nem várok semmit, abban igazad van, hogy a dinasztia fennmaradását például a 20. században az biztosította, hogy kiszámítható, szinte unalmas karakterek voltak a színpadon, és azonnal elkezdett rezegni a léc, amint mondjuk Diana kiborította a bilit. Én csupán annyit írtam, hogy engem Katalin mint karakter nem tud felvillanyozni. Tudom, hogy nem az a dolga, és hogy éppen amiatt szeretik sokan, hogy teljesen semleges, de azért néha eszembe jut, mi lenne, ha csak egy picit több megközelíthetőséget mutatnának. Ahhoz tudnám ezt hasonlítani, hogy amikor Meghanék leléptek a színről, több királyi tudósítónak is az volt a véleménye (és nem csupán azoknak, akik egyértelműen a pártjukat fogták mindig is), hogy miért is ne lehetett volna kipróbálni azt a megközelítést, amit kitaláltak, nevezetesen, hogy csak a Nemzetközösségi feladatokat lássák el a jövőben. De az udvar betartott nekik, és nem engedte számukra, mondván: erre még nem volt precedens. Több szakértő is azt nyilatkozta akkor, hogy ennyi rugalmasságot talán meg lehetett volna kockáztatni. Én is ezt gondolom, hogy csupán azért, mert még nem láttunk olyan királynét, aki karakteres, attól még lehetne. Nem tudom, ez így követhető-e? :)

nofret 2020.05.30. 17:31:04

@ilya: Ez tényleg így történt, tehát Katalinnak végülis elég jól "jött" az, hogy volt kihez képest jobbnak mutatkozni. Én is emlékszem még azokra az időkre, amikor minden lépését kritizálták, minden rövidebb szoknyahossza miatt pellengérre tűzték. Azért ebben volt egy elég nagy adag rasszizmus is, én egyszer pl kommenteltem egy YouTube-videó alatt, ahol nagyon szidták Meghant, hogy Katalinhoz képest ő mekkora egy hisztérika, rosszul öltözött, proletár, minden volt, és akkor ott felvetettem, hogy mi lenne, ha a két nőt úgy néznénk, hogy Meghan olyat hoz az asztalhoz, amit Katalin nem tud, és fordítva ugyanez. Erre egy nő nekemesett, hogy az a baj Meghannel, hogy ő nem az az "English Rose", mint Katalin, ha értem, mire gondol. Értettem. Már az se tetszett sokaknak, hogy Meghan amerikai, ráadásul félvér.

nofret 2020.05.30. 17:38:48

@croc: Igazad van alapvetően, eddig valóban ez volt, és ez egy nagyon bevált recept. Windsorék pedig nem arról híresek, hogy változtatnának egy bevált recepten. Az is igaz, hogy történtek előrelépések a 20. században, például most már megengedett a válás és az elvált emberek beházasodása is a családba. Én csupán eljátszom a gondolattal, hogy mi lenne, ha akkor sem remegne meg a trón, ha a 21. században egy rajta ülő vagy hozzá közel álló hölgy néha megengedne magának egy kis őrültséget, olyat, amit minden átlagember megtehet. Tudom-tudom, ennek ez az ára, stb... de engem például cseppet sem zavarna, ha néha Katalin is tenne egy ballépést. De ezzel lehet, hogy egyedül vagyok.

nofret 2020.05.30. 17:48:21

@Lyle Scott: Szia! Köszönöm, hogy elolvastad a posztot. Az újság a weboldalán tette közzé a cikket, előre, mert amióta koronavírus-járvány van, több számát is hetekkel előre ingyenessé teszi az applikáción keresztül, a többi között a júliusi-augusztusi számát is. Ezt nem akartam ennyire részletezni a lead-ben. Annyit valóban írhattam volna, hogy "a weboldalán", ezt mindjárt javítom, köszi, hogy szóltál.

Nem kell, hogy szembeszálljon, ezek nem is az én szavaim, egy stylisttól idéztem. Szerintem ő úgy értette, hogy Katalin öltözködése is azt mutatja, hogy nem új utakat választott magának a monarchián belül, hanem teljesen idomult. 100 százalékosan személyes véleményem az, hogy Katalin jól teszi a dolgát, tökéletesen belesimult a rendszerbe, nem lehet belekötni. De belőlem ez így ebben a formában nem tud akkora érdeklődést kiváltani, mint például amekkorát Meghan személyisége kiváltott. És szívesen látnék kicsit nagyobb kísérletezést még a trón közelében is. A királynő a 20. század közepén lépett trónra, szerintem egy 21. századi modern nőtől nem kéne ugyanazt várni. Ez az én véleményem, nincs azzal baj, ha ezt más másképp gondolja.

nofret 2020.05.31. 01:28:25

@croc: Meghan azért elég sok mindent megengedett magának a palota szürke eminenciásai szerint... Az esküvő szervezésekor elég sok galiba volt már, például a menü körül, amiatt, hogy Meghan reggel 5-kor kelt, és már akkor emailezett a személyzetnek, a koszorúslány-ruhák miatt összekülönbözött Katalinnal, stb... és a valódi hadd-el-hadd csak a menyegző után kezdődött, amikor terhes lett, és kiderült, hogy nem akar kiállni a világ elég friss anyaként, hogy nem akar kórházban szülni, stb... ezzel szép lassan mindenkinek tele lett a hócipője.

Igen, egyetértek veled abban, hogy a gyerek miatt születhetett meg valószínűleg a végleges döntés. Nem is lett volna normális, ha nem így történik. Két, az Egyesült Királyságban élő barátnőm is (egy magyar lány és egy igazi "angol rózsa") azt mondták, hogy nagyon igazságtalanul bántak velük, és rossz volt nézni, ahogy szétszedték Meghant mindenért. Nem csoda, hogy nem fordították oda a másik arcukat...

nofret 2020.05.31. 01:45:01

@ilya: Igen, pontosan, és ez a nagyszerű ebben a sorozatban, hogy habár nem mindig 100 százalékig történelemhű, mégis tökéletesen megmutatja, milyen a brit királyi család, miben gyökerezik a viselkedésük.

Éppen Viktória királynő jutott eszembe, hogy őt valósággal istenítik, mégsem lehet unalmasnak nevezni véletlenül sem. Ő aztán egyéniséget mutatott: akaratos volt, nyíltan hangoztatta, hogy utál terhesnek lenni, idős korában falánk lett, olyan kegyencekkel vette körül magát, akikre az udvar görbén nézett. De ő még a megkérdőjelezhetetlen hatalom időszakában uralkodott, és nem "csupán" valaki felesége volt...

Meghan szúrta a régi gárda szemét. Mondjuk elfogult vagyok, de szerintem van helye a brit monarchiának a mai világban is, ha képes megújulni. Elég érdekes időszak ez, gyakorlatilag őrségváltás zajlik, és nagy feszültség uralkodik.

(Egyébként jó olyannal beszélgetni, akinek valós információi vannak az egészről.)

Baranyi Krisztina mindenhez IS ért! 2020.05.31. 13:54:03

"Nem lehet belekötni Katalinba"

Ez itt a probléma. A sajtó nem tud mit kezdeni a tökéletességével. Hiányozni fognak Meghan balhéi...

illango pillango 2020.05.31. 13:54:34

Szerintem Meghant nagyon pozitívan fogadta a britek elsöprő többsége. Félvérsége még egy pluszt is adott neki, a nem fehér britek is tudtak azonosulni vele. Ha tette volna a dolgát, mint Katalin, akkor biztos nagy tiszteletet tudott volna kivívni magának. Meghan nem a bőrszíne miatt lett az emberek céltáblája, hanem mert nem volt hajlandó teljesíteni a pozíciójából adódó feladatokat. Nem éretlen tizenévesként került a palotába (mint Diana) hanem felnőtt, élettapasztalattal rendelkező nőként, tudnia kellett volna előre, hogy mi lesz a szerepe, nem pedig utólag rácsodálkozni a hatalmas érdeklődésre és megsértődni. A királyi családok történetében nem egy hercegnő / királyné van pl. Mary dán vagy Maxima holland királyné, aki a Föld túloldaldaláról érkezett és még egy idegen nyelvet is meg kellett tanulniuk, aztán az évek múltával jelesre is vizsgáztak. Meghant azonban nem ilyen fából faragták. Szembe kellett volna néznie a kihívásokkal és megmutatni, hogy ő is van annyira "hercegnő" mint Katalin, nem pedig elszöknie. Ha pedig nem fűlt a foga a szerephez, akkor nem kellett volna Harryvel összemelegedni.

Fredddy 2020.05.31. 13:55:08

A Katalin cárnős összehasonlítás kb annak szól, hogy most fut egy ilyen sorozat, amúgy teljesen hülyeség. Nagy Katalin egy gátlástalanságig menően határozott, maga fölé, de még maga mellé se senkit és semmit nem helyező tipikus abszolutista uralkodó volt, aki egy nagy és erős birodalomból még nagyobbat és erősebbet csinált. Windsorné abszolút nem ilyen- éppen arról szól a cikk.

Viktória királynő egy egészen más helyzetben uralkodott, ő megengedhette magának a rigolyákat, mert a XIX. század második felében a Birodalomnak, így a monarchiának nemhogy a stabilitását, de a minden értelemben vett abszolút világelsőségét se kérdőjelezhette meg senki. 1945 után már jóval szűkebb a játéktér- bizonyos értelemben sokkal több múlik az uralkodó viselkedésén.

Katalint egyszerűen azért tartják szimpatikusabbnak az emberek, mert elfogadta, hogy a vajas kenyérnek két oldala van. Ha a csillogást lehántjuk róla, ez pont ugyanaz a kompromisszumos élet, amit az allatvalók is élni kényszerülnek: mindenki viszi a maga keresztjét, hát vigye csak szépen a hercegné is a sajátját. Meghan viszont csak a vajasat szerette volna enni- ami emberileg érthető, csakhogy azzal a bizonyos ,,Igen"-nel mindkettőt elvállalta és ebből próbál kifarolni.

Szaktanár 2020.05.31. 13:55:25

@ilya: pont ezért él még az angol nép évszázadokkal ezelőtt. nézd meg a törvénykezésüket, meg h még mindig mekkora birodalomnak képzelik magukat. esetleg az olyan apróságokat, h amíg az egész világ a digitalizáció felé halad, ők mennyire hisznek még mindig a postában, a telefonos és személyes ügyintézésben. minimum 200 éves késésben vannak, nem csoda, h egy ilyen helyen a monarchia is nem csak h túlél, de egyenesen virágzik.

nofret 2020.05.31. 13:59:32

@Fredddy: Persze, hogy hülyeség az összehasonlítás :) Csak egy hangzatos cím kellett. Még nem mertem belekezdeni ebbe a sorozatba, a már érett Katalinról szóló sorozatot láttam Helen Mirren főszereplésével, és annak voltak jó részei. A mostanitól kicsit félek, remélem, nem csináltak belőle tinidrámát. Te láttad ezeket? Mi a véleményed (ha van kedved megírni)?

nofret 2020.05.31. 14:09:37

@illango pillango: Azért Meghan ellen már az elejétől voltak támadások - a konzervatív bulvár egy része például igen előnytelen fotókat jelentetett meg feketbőrű édesanyjáról, mondván: ez a nő lesz Harry herceg anyósa, ha összeházasodnak. Meghanről pedig azt írták: Harry új barátnője "csaknem" Comptonból, LA egyik nagyon rossz hírű kerületéből való. Mások valóban pozitívan fogadták, sőt, felmérések is készültek róla, hogy a multikulturális hátterű britek egy részének körében Meghan beházasodásával nőtt meg a monarchia népszerűsége.

Én úgy vélem, hogy Meghan nem volt teljesen tudatában annak, mibe ártja magát, és csak akkor döbbent rá, hogy neki ez nem való, amikor már nyakig benne volt. Sokan mondják, amit Te, hogy akkor miért hagyta, hogy elsodorják az események, de szerintem ez olyan lehet, mint amikor megkapsz egy állást - sok mindent nem tudsz róla igazából, csak akkor, ha már benne vagy. Én jártam már így, hogy kívülről csodásnak tűnt egy pozíció, és amikor már benne voltam, sem a feladat, sem a munkahelyen uralkodó hangulat nem tetszett. Nem mondom, hogy én nem örültem volna neki, ha kicsit még kitartanak, de sajnos teljesen ellentmondásos infók vannak arról, miért távoztak, ezért nehéz tisztán látni a kérdésben. Nekem mindenesetre csalódást okozott a távozásuk.

Fredddy 2020.05.31. 21:39:04

@nofret: sajnos nem láttam még egyik sorozatot sem, de mindenképpen szeretném megnézni őket.

nofret 2020.05.31. 21:41:01

@Fredddy: Belekezdtem ma délután a fiatal Nagy Katalinról szóló sorozatba.... nem hiszem, hogy értékelnéd. A másikat viszont érdemes megnézni, a Helen Mirreneset.

annamanna 2020.06.01. 11:57:56

"Elég sok időt töltök a közelében, és valójában átláthatatlan. Nincs rajta mit szeretni vagy nem szeretni. Van benne egy kíméletlen „túlélővonás”, éppen úgy, mint a Windsor-házban. (…) a Windsor-házban jól teljesítő nők mind sztoikus karakterek."

A rendkívül kiegyensúlyozott, nyugodt, átláthatatlan női karakterre egy példa Szilágyi István neje, aki tökéletesen kiegyensúlyozott és nyugodt maradt a férje meggyilkolása óta. Egyáltalán nincs kiborulva, megrendülve, nem sírt, elvan, mint a befőtt, a rendőrségen is hótt nyugodtan tett vallomást, azóta is jókat alszik (a véres ágyban), nem zavartatja magát. Azon, hogy a fia lövöldözött a házban, csak mosolygott, ugyan miért is lenne baj? Összefirkálta a falakat? Hát legalább szórakozott vele.... A Péter nem csinált semmi rosszat, a Péter jó gyerek. Miért kéne haragudni rá? Az özvegy évekig nem vágta a lábkörmét és nem fésülködött, mert nem zavarta. Minden jó úgy, ahogy van.
Ha valaki egyáltalán nem sebezhető, mindig kiegyensúlyozott marad, az valahol nem normális, szerintem.

A Windsor családban a kisfiú, Gyurika bezzeg sérülékeny és átlátható. Mindenféle heves érzelmet produkál (már születése óta), mindent átél, minden meglátszik rajta, rosszkedv és jókedv, vonzalom és utálat. Nagyon sokféle "arca" van, a fotókon tömérdek különféle érzelmi állapot látszik az arcán. Persze, ő még csak kisgyerek, de Katalin mintha a gyerekkori (iskolás kori) fotóin is tökegyformán mosolygott volna. És Vilmos is. És lehet, hogy a kis Lajoska is majd mindig mosolyogni fog....

Fredddy 2020.06.01. 23:38:22

@nofret: köszi az infót, kíváncsi leszek rá :)

nofret 2020.06.01. 23:46:37

@annamanna: A Szilágyi-ügybe inkább nem folyok bele, mert ott elég súlyos pszichológiai folyamatok állhatnak a háttérben, ezenkívül beleborzongok még az említésébe is.

Miután megírtam a posztot jött a hír, hogy Cambridge-ék beperelik a Tatlert, szóval mégis megmoccant valami a felszín alatt... Valami betalált, állítólag az, ahogy Katalin anyjáról és testvéréről meg a testsúlyáról írtak a cikkben.

Fredddy 2020.06.02. 17:07:54

@annamanna: az önfegyelem, a fásultság, és a környezetét felfogni képtelen elmebeteg az három teljesen különböző dolog...

annamanna 2020.06.02. 17:08:16

@nofret: Tudod, mi a furcsa? Hogy "Cambridge-ék"-nek eszük ágában sincs perelni, amikor a sajtó Vilmos anyjáról, testvéréről, annak feleségéről, hozzátartozóiról ír, vagy épp Vilmos kopaszodásáról. Vagy mondjuk amikor lesifotós elkapja Vilmost pisilés közben. Vagy az apja szerelmi kalandjairól. Meg az összes többi eset, vége hossza nincs.

De ha Katalin anyjáról van szó, meg Katalin testvéréről, meg Katalin testsúlyáról, akkor "Cambridge-ék" azonnal támadásba lendülnek és perelnek. Ez azért nagyon furcsa.

Kik lehetnek a "Cambridge-ék"? Vilmos? Ezt ő döntötte el? Vagy ő döntött abban. hogy Saroltának " a testvéreire van szüksége", ezért ne járjon oviba?
Vagy ő dönti el, hogy mi legyen este a vacsora? femina.hu/vilagsztar/vilmos-es-katalin-gyerekei-etkezes/

annamanna 2020.06.06. 11:01:16

"Fenntartásokkal kell persze fogadni, de nem tűnik teljesen légből kapottnak az sem, amit a Mail ír a helyzetről, egy jól értesült közeli ismerőse szájába adva azt, hogy

nagy pofon ez Harrynek, aki többször is kérte, hogy vizsgálják felül [a királyi család] médiapolitikáját, vagy legalább hadd vitassák meg az aggodalmait. Mindez süket fülekre talált, aztán jön Katalin, csettint, és máris hatalmas támogatást kap." velvet.hu/gumicukor/2020/06/04/meghan_markle_katalin_hercegne_brit_sajto/

nofret 2020.06.06. 11:04:52

@annamanna: Szerintem ez így van. Más nem is lehetne, hiszen Meghant ennél 100x jobban szétszedték anno, és a fülük botját sem mozdították a palota szürke eminenciásai. Egyetlen alkalom volt, amikor mindenki megmozdult, amikor Archie-t csimpánzként ábrázolta egy BBC-s újságíró. Bár ott már lépéseket sem kell tenni, mert az embert a BBC kirúgta másnap. Egyértelmű a kettős mérce a két nő kezelésével kapcsolatban, tagadni sem lehet.
süti beállítások módosítása