Royal sztorik & királyi krónikák

Meghan úgy érezte, nem támogatja őt a királyi család

2020. augusztus 07. - nofret

Meghan és Harry úgy érezte, hogy a királyi család tagjaiként panaszaikat nem vették komolyan, sőt, szerintük más családtagok szivárogtattak is róluk a sajtónak - a többi között ez áll a sussexi hercegi párról megjelenő új könyvben, ami azt ígéri, hogy feltárja Meghan és Harry királyi családból való távozásának okait. A kötetből néhány részlet meg is jelent a brit sajtóban. 

A könyvből a The Times és a The Sunday Times közölt részleteket először, de azokat természetesen szemlézte számos másik lap is. 

 a_szabadsag_nyomaban_harry_es_meghan_fedlap.jpg

Fotó: A kiadó engedélyével A borítón Harry és Meghan látható, a kép akkor készült, amikor 2018 októberében Sussexbe látogattak - abba a dél-angliai megyébe, amelynek hercege és hercegnője a pár

Például a The Telegraph is, amiben megjelent egy cikk, miszerint a sussexi hercegnő, mielőtt elhagyta Angliát, könnyek között azt mondta egy barátjának, hogy "feladta az egész életét ezért a családért", és "készen állt arra, hogy bármit megtegyen", hogy egy élhető életet alakítson ki Angliában, de ez nem sikerült, és emiatt "nagyon szomorú". 

A könyv Magyarországon a nemzetközi kiadással egyidőben, augusztus 11-én, vagyis jövő hét kedden jelenik meg. 'A szabadság nyomában. Harry és Meghan - egy modern királyi család' című könyv azt ígéri, hogy általa most először betekinthetünk a szalagcímek mögé, feltárva a pár közös életét, eloszlatva a sok pletykát és félreértést, melyekkel meg kellett küzdeniük. Én alig vártam az angol nyelvű kiadást, és nem is álmodtam róla, hogy lesz belőle magyar is. De szerencsére lett, nem mintha nem tudnék jól angolul, de mégiscsak pihentetőbb (és gyorsabb) a saját anyanyelvemen olvasni, így minél hamarabb szemlézhetem is nektek a könyvet! Amit egyébként meg is tudtok rendelni erre a linkre kattintva, és akkor nem csak az én véleményemre támaszkodhattok.

Viperák és a nyikorgó harmadik kerék

A könyv szerzői szerint Sussexék úgy érezték, hogy panaszaikat nem veszik komolyan, sőt, úgy gondolták, hogy más családtagok szivárogtattak is róluk a sajtónak. Az írók, Omid Scobie és Carolyn Durand azt írják: "Mindössze néhány emberben bízhattak meg a palota dolgozói közül. A pár egy barátja úgy hívta a régi gárdát, hogy viperák." Mindeközben a frusztrált alkalmazottak úgy írták le Sussexéket, mint akik "a nyikorgó harmadik kerék" szerepét töltötték be a palotában.

Scobie és Durand a brit királyi család programjairól tudósító újságírók, akik az új generáció tagjait követték a sajtóutakon és megjelenéseken. A két szerző azon kevés  riporter közé tartozott, akik útjaira elkísérték a párt. Scobie arról ismert a brit sajtóban, hogy a kezdetektől Meghan táborába tartozik, valahogy úgy, ahogyan anno Andrew Morton Dianáéba. (Utóbbi egyébként azóta már Meghanről is írt könyvet Meghan, Hollywoodból a Buckingham-palotába címen, ami magyarul is megjelent.) 

A két szerző közös képe:

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Carolyn Durand (@carolyn_durand) le

Scobie és Durand interjúkat készítettek a párhoz legközelebb álló emberekkel, de azt tagadják, hogy Meghan vagy Harry interjút adott volna nekik. A pár szóvivője útján azt üzente, hogy nem járultak hozzá a kötet tartalmához semmivel, és hogy nem adtak interjút a szerzőknek. Lehetséges, hogy így volt, bár anno a Diana igaz története című bestsellerről is kiderült utóbb, hogy a wales-i hercegnő segítségével íródott.

95265860_242374433510033_6011310599135297536_n.jpg

Mindenesetre A szabadság nyomábant úgy hirdetik, mint "ami egyedülállóan őszinte, közeli és lefegyverző portré egy magabiztos, befolyásos, forradalmi gondolkodású párról, akik nem féltek szakítani a hagyományokkal. Elhatározták, hogy a reflektorfénytől távolabb fognak élni, és az egész világon egyedülálló humanitárius örökséget hagynak hátra." A könyv azt az időszakot fedi le, amikor Meghan megjelent a színen Harry barátnőjeként, és a királyi családból való kiválásig tart. 

Testvérháború

A szerzőknek beszámoló források szerint a sussexi és a cambridge-i hercegi pár között a viszony annyira megromlott idővel, hogy idén márciusban már alig beszéltek egymással, aminek az egyik legjobb példája a Westminster-apátságbeli megjelenés volt, amikor már a kamerák előtt sem leplezték a köztük jelen lévő feszültséget. Akkor én is árgus szemekkel figyeltem, hogyan fognak egymással viselkedni, egyes brit médiumok pedig még szájrólolvasókat is bevetettek (!) , hiszen ez volt Meghan és Harry utolsó hivatalos megjelenése a királyi család dolgozó tagjaiként, ráadásul a család legmagasabb rangú tagjai mind jelen voltak ezen az eseményen. A nyilvánvalóan elmérgesedett viszonyról szóló blogbejegyzésemért kattints! 

A szerzők szerint azt csak kevesen tudták, Meghan mennyi mindent feláldozott azért, hogy a királyi család tagjává válhasson. A könyv a brit sajtóban megjelent részletek szerint feltárja, Meghannek és Harry-nek mennyi fejfájást okozott a palota és a sajtó, és az, hogy meggyőződésükké vált: a családtagok és a köréjük szerveződött "intézmény" nem támogatta őket.

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Carolyn Durand (@carolyn_durand) le

Egyébként tényleg alig várom a könyvet, mert most már tényleg kíváncsi lennék, milyen magyarázattal szolgálnak Scobie-ék azokra a pletykákra, amik egy időben terjedtek Meghanről, nevezetesen, hogy nehezen kezelhető természet, követelőző, nem hajlandó alkalmazkodni, és ehhez hasonlók. Illetve hogy mit írnak arról: Katalin valóban elutasító volt-e Meghannel, vagy épp fordítva. 

A Telegraph szerint a palota bennfentesei attól tartanak, hogy a könyv megtöri azt a szentséget, hogy soha nem szabad a királyi család privát beszélgetéseinek tartalmát továbbadni, mint ahogy a személyes kapcsolataikról szóló információkat sem. 

Károly is megbántódott a párra még a legelején

A könyv szerint Károly wales-i herceg - Harry édesapja - csalódott volt amiatt, hogy Harry és Meghan kapcsolatát a sajtónak éppen akkor, 2016. november 8-án erősítette meg a Kensington palota (Harry akkori hivatala), amikor ő Bahreinbe érkezett, hogy megkezdje körútját az Öbölmenti országokban. 

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Clarence House (@clarencehouse) le

Károlynak nem tetszett, hogy a reflektorfény emiatt nem az ő és Kamilla diplomáciai útjára, hanem Harry-ékre vetődött. A szerzők szerint a wales-i herceg londoni hivatala, a Clarence House személyzete, akik hónapokig dolgoztak azon, hogy az utat tető alá hozzák, és abban reménykedtek, hogy széles körben tudósít majd róla a sajtó, össze voltak törve.  

A könyv olyan romantikus részleteket is feltár, mint például azt, hogy Harry mondta először, kapcsolatuk harmadik hónapjában, hogy "Szeretlek". 

Szóval a könyvet ezen a linken tudjátok megrendelni, remélem, sokan elolvassák közületek, és tudunk róla jókat beszélgetni (vitatkozni). 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/api/trackback/id/tr3016117444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a Nanga Parbat rabjai 2020.08.09. 00:32:02

Elvált nőt vett el - valaki mást várt?

odamondó 2020.08.09. 09:12:41

2 hétig próbálkozott meghan de sajnos nem sikerült beilleszkednie

apro_marosan_petergabor 2020.08.09. 09:13:10

A úrhatnám proli csaj hercegnő akart lenni, hercegnői kötelezettségek nélkül.
Elfelejtette, hogy a királyi ház nem hollywood, ahol a haramadosztályú szinésznőcskéből néhány perc alatt csinálnak valakit - némi pénz segítségével. Használni akarta a királyi házat saját céljaira - fehérnemű márka - királyi logóval - igazi proli, szatócs tempó, a tisztelet minden jele nélkül.
Erzsébet 3 perc alatt át látott rajta (a férje még mmindig nem), s kinyitotta neki az ajtót.
Az apanázs, testőrség is meg lett vonva - kaparj kurta, neked is jut.
Férje pedig jó papucs módjára kullog mellette, búlvárból akarják kiegészíteni zsebpénzüket -férje pedig leszegett fejjel kullog mellette, időnként talán eszébe jut, nem így képzelte...

annamanna 2020.08.09. 09:13:23

"A pár egy barátja úgy hívta a régi gárdát, hogy viperák."

Mivel mindez végül is egy családon belül zajlik (a "szolgák" mindig valamelyik családtaghoz tartoznak, tehát nem az uralkodó família ellen játszanak, hanem velük. A família tagjai játszanak egymás ellen) - szóval, ha családtagok között olyan a viszony, hogy viperának hívják egymást (a stábtagok csak közvetítők) - akkor ilyen helyzethez már pszichológus-pszichiáter segítsége kellene.

élhetetlen 2020.08.09. 09:13:37

„Elhatározták, hogy a reflektorfénytől távolabb fognak élni, és az egész világon egyedülálló humanitárius örökséget hagynak hátra”. Most abból akarnak megélni, hogy keverik a sz@rt? Mert úgy néz ki. Meghan meg nem úgy néz ki, mint aki a reflektorfénytől távol akarna élni, mint csendes háziasszony. Ez a könyv lesz a világon egyedülálló humanitárius örökségük? Akármilyen „sérelmei” voltak Meghannak a családban (nem azt a tiarát kapta kölcsön, amit követelt, mert követelt, az is hír volt, hogy ennek kapcsán Harryt is nekiugrasztotta már esküvő előtt a nagyanyjának), ezt nem kéne kiteregetni.
„A szerzők szerint azt csak kevesen tudták, Meghan mennyi mindent feláldozott azért, hogy a királyi család tagjává válhasson.„. Sajnálom, míg nem jelent meg Harry oldalán, nem hallottam róla, mint világhírű sztárról. Harry viszont az egész életét feláldozta a celebeskedő felesége kedvéért, és nem tudom, meddig lesz boldog. A másik, megkapták az esküvőt, a kensingtoni palotát, nem tetszett, kaptak másikat, szegényeket tényleg nem támogatták. És a személyisége. Komolyan gondolod, hogy az évek óta ott dolgozó személyzet változott meg, és azért voltak a sorozatos felmondások? Szerintem Meghan egy önző személyiség, aki a másik szempontjait nem is látja. Mit vársz a könyvtől, mit tudsz meg? Amit Meghan sugallt. Katalin soha nem fog lealjasodni addig, hogy ellen könyvet írasson. Ez olyan, mint a „szívek királynője”. Diana csak egy hisztérika volt, kifelé mosoly, otthon a pokol. Sajnos, ismerem a típust.
De te csak lelkesedj a modern, független, bárkin átgázoló, a családot egyoldalúan romboló Meghanért.

exterminador 2020.08.09. 12:10:36

@élhetetlen: család? Miféle család? Kit érdekel a karót nyelt, belterjes sznoboknak ez a kontraszelektált gyülekezete? Nem értem azt a beteges rajongást, ami árad feléjük. Mivel érdemelték ki? Érdekes, más országokban is van királyság, mégsincs tele velük folyamatosan a média.

blaubner 2020.08.09. 12:10:55

őszintén szólva, úgy írni egy ilyen érzékeny témáról könyvet, hogy az érintettek véleménye deklaráltan nincs benne, számomra nem több, mint egy gyors pénzkereső akció.

nofret 2020.08.09. 16:19:11

@blaubner: Azt rebesgetik egyébként, hogy a könyv Meghanék áldásával jött létre, amit ők persze tagadnak. Azért biztos rengeteg információja van ezeknek a szerzőknek a dolgokról, sok emberrel készítettek interjút, abból azért össze lehet rakni egy képet.

nofret 2020.08.09. 16:24:07

@élhetetlen: Nem tudhatod, mi ment a színfalak mögött. Azt azért több, a királyi családba beházasodott arától tudni lehet, hogy nagyon nem könnyű ez az élet, és hogy szinte semmilyen felkészítést nem kapnak erre, ellenben elképesztő sok szabálynak kell megfelelni. Senki nem mondja, hogy Meghan hibátlan, de az biztos, hogy a rendszernek is bőven vannak hibái. Egyébként Meghan valóban rengeteget feláldozott a házasságáért, gyakorlatilag az egész életét, a kapcsolatait, ha kicsit hajlandó vagy objektíven és higgadtan végiggondolni, akkor ezt magad is beláthatod.

nofret 2020.08.09. 16:25:55

@annamanna: Ez jó meglátás, hogy a körülöttük élők valószínűleg klikkesednek, ez Diana és Károly idejében is jól megfigyelhető volt, mindenkinek megvolt a maga "tábora".

élhetetlen 2020.08.09. 16:29:10

@exterminador: „család? Miféle család?”. Papa, mama, gyerekek, unokák, dédunokák. Az általam ismert fogalom szerint ez család. Véleménye mindenkinek lehet, neked is. „karót nyelt, belterjes sznobok”. Ha a belterjességnek az a következménye, hogy valaki 94 évesen is képes ellátni a feladatát, ám legyen. És Erzsébet 16 ország királynője, plusz az anglikán egyház feje, csak, mint súlyozás. A szellemi terhelése is több, mint egy irodistáé, és a fizikai is több, mint egy futószalag mellett dolgozóé. (végigállni egy négy órás katonai díszszemlét, ahol még a lábát sem mozdíthatja, mert veszi egy csomó kamera, és nem mehet ki pisilni, azért komoly állóképességet követel). Hogy a karót nyelt nálad mit jelent, nem tudom, Erzsébet a világháború alatt nem bújt el egy vidéki kastélyban, hanem teherautó-sofőrként dolgozott, és autó szerelő is volt. Károly a hivatalos teendői mellett egy biogazdaságot igazgat személyesen, ugyanúgy érintkezik az embereivel, mint bármelyik farmer, Vilmos mentő pilóta, Harry katona volt (nem tiszteletbeli), ahol bajtársak vannak, ugye. Nem látom a karót, amit te látsz. A sznob szónak meg nézz utána. „Nem értem azt a beteges rajongást, ami árad feléjük”. Én értem. Van egy fix pont, hosszú múlttal, történelemmel, amit nem írogatnak át, és a család tisztességgel teszi a dolgát, (egy-két renitens nem húzza le a családot), miközben miniszterek jönnek, mennek. Ez meg az én véleményem, de ennél hosszabban már nem akarok írni.

ComLo 2020.08.09. 16:29:24

Nem megbántani akarom a szerzőt félre ne értse ... de nekem van szerencsém olyan országban élni, ami az én adómból is tartja el ezt a celeb családot ... de hogy valaki magyarországon hobbiból arra szánja az idejét, hogy egy tőle párezer kilóméterre élő, számára tök irreleváns családban, attól teljesen távol álló szenzációhajhász média szerint mi történik ... nem abszurd ez? Kirakatban élő celeb család, akiknek egy félmondatából bestseller lesz. A mai világban kb annyira áru az életük, mint egy kinai gyerekmunkásnak az Apple gyárban. Azért kell élniük, hogy az átlagembernek meglegyen a napi szórakozása.

vuvuvu2 2020.08.09. 16:29:38

Egy kis kiegészítés. Egy másik posztnál írta Beatrix esküvőjéhez egy kommentelő hogy "Amíg Erzsébet él, minden rendben van, de hogy utána mi lesz.... nehéz helyzetbe fog kerülni a család. Sajnos ez a házasság előreláthatóan nem fogja fényesíteni a jó hírnevüket."

Erről az jutott eszembe, hogy nem véletlenül lehet dühös Károly és/vagy Vilmos. Előrenéznek, és aggódnak, mert a Harry-Meghan páros lépései időzített bombát jelentenek, amelynek az hatásait várhatóan nekik kell kezelni. Erzsébet jó sok mindent átélt és apjával, nagyapjával együtt sokat dolgozott azon hogy a monarchia fennmaradjon. VIII. Edward lemondása komoly válságot jelentett, ahogy Károly-Diana válása és András ügyei se könnyítik a helyzetet. Harry-Meghan lépései veszélyeztethetik a monarchiát.

vuvuvu2 2020.08.09. 16:29:59

Értem a blogger lelkesedését (korábban már elárulta hogy Meghan-párti), azonban én ebben a történetben alapvetően azt látom, hogy valakik gyorsan pénzt akarnak keresni jó sok sz** kavarásával (ezért a könyvet nem is veszem meg, nem járulok hozzá kavarók vagyonosodásához). Igen, jól teszi a királyi család, hogy ignorálja amennyire csak lehet ezt a könyvet meg a kavarást.

Nem tudom hogy a blogger olvasta-e ugyanakkor azt a könyvet amely Kate-ről szól, és amelyikben benne van, hogy hogy bánt a sajtó Kate-tel évekig úgy hogy nem kapott védelmet a királyi családtól nagyon sokáig, és hogy milyen nehéz volt az az út amit bejárt Kate amíg megtörtént az esküvő. Ehhez képest Harry már a 2. randin eldöntötte hogy Meghan lesz a felesége. Nem elhamarkodott döntés volt vajon mindaz ami ezután következett? Nagyon is.

Sajnos az elvált amerikai nő, aki jelen esetben még arra a kompromisszumra sem volt képes, hogy a kétlaki életet válassza, a 21. században sem nyerő választás. Újranéztem a 8 részes Elizabeth-et a Life-on és A királyi család elveszett leveleiről szóló sorozatot a Viasat History-n, sok részlettel VIII. Ervardról és Wallis S.-ról. Feltűnő volt a párhuzam köztük és Harryék között. Abban, hogy marginalizálódtak, kiszorultak a családból, és hogy mindkét kapcsolatban a nő az irányító. Sajnálom Harryt, de Meghan mindig tündökölni akar és nem elégszik meg a 2. hellyel, míg a királyi családba sokkal jobban illeszkedik a kötelességtudó, felelősségteljes és (szakmai) alázatos Kate.

Harry annyira fogalmatlan szegény, hogy azzal sincs tisztában (vagy lehet hogy már igen?) hogy ha elválik pl. 2 év múlva, a gyerekéről vagy le kell mondania, vagy súlyos ára lesz annak, hogy egyáltalán láthassa a gyereket (ld. az amerikai gyerekelhelyezési gyakorlatot).

Sir Galahad 2020.08.09. 16:30:34

Az aranyásó és balfék férje megpróbál még egy utolsó bőrt lehúzni arról a sztoriról, hogy ügyesen befészkelte magát a királyi családba, majd miután ott kiismerték, kivágták, mint a macskát sz@rni. Na, hogy én meg nem veszem a könyvet, az hétszentség, egy fillérrel sem gazdagítom ezt a libát.

nofret 2020.08.09. 16:32:01

@élhetetlen: Na, ezzel a kommenteddel egyetértek :)

nofret 2020.08.09. 16:35:23

Kedves @ComLo: én nem így látom, ahogy Ön/Te. Gyerekkorom óta tucatjával olvasom a különböző királyi házak tagjairól szóló életrajzokat, nekem ez az egyik hobbim, rendkívül izgalmasnak tartom azt, hogy egyes emberek sorsa hogyan alakul rendkívüli körülmények közepette, és engem lenyűgöz a történelem, a tradíció, ami mögöttük áll. Más meg autós újságokat gyűjt, vagy horgászik, na, én meg azt nem értem, de tiszteletben tartom. Egyébként ha megnézed/megnézi, a blogon nem csupán a brit királyi családról van szó, és nem csupán a bulvárosabb hírekről.

nofret 2020.08.09. 17:24:49

@vuvuvu2: Persze, hogy olvastam :) Sőt, akkoriban külföldön éltem (francia nyelvterületen), és elég sok külföldi magazinhoz volt hozzáférésem, amik Katalint pécézték ki. Valóban volt egy jó hosszú vesszőfutás az ő életében ilyen szempontból.

Az, hogy elhamarkodott döntés volt-e az ő kapcsolatuk szempontjából, azt nem hinném, az már más kérdés, hogy a monarchia szempontjából elhamarkodott döntés volt-e. Diana is elhamarkodott döntés volt, pedig mindenki azt hitte, hogy mivel papíron összeillenek Károllyal, ezért a házasság is működőképes lesz.

Azt tényleg nem értem, miért emlegetik itt többen is azt, hogy Meghan "elvált". Miért fontos ez? A mai világban? Ettől rosszabb ember? Hogy nem maradt benne egy rossz házasságban, vagy miért van ennek bármiféle jelentősége?

Én azt utálom ebben az egészben, hogy árad a nőgyűlölet Meghanre. Nagyon egyértelműen ez érezhető itt több kommentből és megnyilatkozásból is, és abból, hogy az egészért őt teszik felelőssé. Két felnőtt ember közös döntéséről volt itt szó. Egyébként Wallis volt férjének írt levelei arról tanúskodnak, hogy próbált elmenekülni Davidtől (VIII. Edwardtól), megbánta a döntését, de már késő volt. Ott is az történt, ami sokak szerint itt is, tehát ilyen szempontból valóban van párhuzam, hogy a királyi család egy tagja, aki irtózott a feladataitól (VIII. Edward még wales-i hercegként írt levelei is erről tanúskodnak, egészen döbbenetes) találkozott valakivel, akinek a révén ki mert/tudott lépni az egészből. Nem szeretem, hogy mindig a nőket hibáztatják, lásd Yoko Ono esete.

Azt nem vitatom, hogy Katalin jobban "illik" a családba, abba a rendszerbe, amit mindannyian a királyi családként ismerünk. Ebbe a sztoikus karakterek illenek, amilyen a királynő, Kamilla vagy Katalin. Én anno viszont örültem Meghan feltűnésének, mert egyrészt hozzá százszor inkább tudnak azok kapcsolódni, akik kicsit haladóbb szellemiségűek, másrészt hozott magával egy kis glamúrt, amit nagyon jól fel lehetett volna használni a királyi család előnyére. Nagyon nem örültem, hogy leléptek, és valóban vétettek hibákat, én is csalódottnak éreztem magam emiatt, bevallom. De az, ami miatt valójában mindenki nekiesett Meghannek, számomra nagyon nem szimpatikus.

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2020.08.09. 19:52:27

@nofret: én valahogy nem láttam azt a glamurt Meghanben...nekem ebbol a szempontbol kicsit csalodas is volt

élhetetlen 2020.08.09. 19:52:34

@nofret: „sok emberrel készítettek interjút, abból azért össze lehet rakni egy képet.”. Ez igaz, csak az nem, hogy valós képet lehet összerakni. Mindig akadnak emberek, akik pont azt nyilatkozzák, amit várnak tőlük. „Nem tudhatod, mi ment a színfalak mögött”. Te sem. Az új tagnak egy családban nehéz a dolga? Ez még a polgári életben is így van. „semmilyen felkészítést nem kapnak erre”. Viccelsz? Ha egy diplomata, vagy cégképviseleti vezető is megkapta az ötszáz oldalas protokoll könyvet, csak Meghan tojt rá. Feláldozta gyakorlatilag az egész életét, a kapcsolatait”. És persze, a világhírét, ami nem volt. Ha itt valaki feláldozta az életét, az Harry volt. „ha kicsit hajlandó vagy objektíven és higgadtan végiggondolni, akkor ezt magad is beláthatod.” .
„Én azt utálom ebben az egészben, hogy árad a nőgyűlölet Meghanre.”. Ha egy nő nem képes az elvártaknak, és az általa vállaltaknak megfelelően viselkedni, és ezt kimondják, az nem nőgyűlölet, csak az ember minősítése. „hozzá százszor inkább tudnak azok kapcsolódni, akik kicsit haladóbb szellemiségűek”. Ez a haladóbb szellemiség? Beházasodtam, kiderült, hogy másfél év alatt nem én lettem a legfontosabb személy, akkor kilépek, és megpróbálok abból megélni, hogy mocskolom a többieket, akik esetleg többet érnek nálam? Na, erről ennyit.

nofret 2020.08.09. 20:01:27

@élhetetlen: Szerintem rettenetesen leegyszerűsíted a dolgot. Egyrészt de, a palotai személyzet nagyon hasznos információs forrás. Én nem tudom, de nem is teszek úgy, mint aki tudja, pedig valószínűleg kicsit többet foglalkozom a témával, mint itt a kommentelők nagy része.

Diana többször is elmondta, hogy senki semmire nem készítette fel őt. Egyébként Meghannél valószínűleg ez valóban másként volt, de valami mégsem stimmel, ha Diana, Fergie, Meghan is hanyatt-homlok menekültek az intézmény berkeiből. Szóval nem csak egyetlen nő nem bírta a nyomást.

Nem említettem világhírt, azt mondtam, hogy feláldozta az életét. Szerinted olyan könnyű otthagyni egy országot, ahol gyökeret vertél, a baráti körödet, a munkádat? Én már tettem ilyet, és rettenetesen nehéz volt. Empátia?

"Ha egy nő"... I rest my case.

Mivel láthatóan semmiféle objektivitásra nem vagy hajlandó, ezért szerintem ezt a vitát itt zárjuk le, mert a meddő vagdalkozáshoz semmi kedvem.

élhetetlen 2020.08.09. 21:55:35

@nofret: Hát ez komoly! Te aztán objektív vagy. „a palotai személyzet nagyon hasznos információs forrás”, Hogyne, csak nem mindegy, ki beszél, és mit egy kis pénzért, pláne névtelenül. Hogy Diana mit mondott, az indifferens, mert a hisztérika már másnap képes átértékelni a tényeket is, úgy, ahogy szerinte neki jó, és nem hazudik, hiszi is, amit mond. És Fergie a zabolátlan, (botrányhős), Meghant meg már kibeszéltük. Ha az "Ha egy nő"-t nem tudtad értelmezni, sajnálom, Megismétlem, ha egy nő emberi problémáit teszik szóvá, az nem nőgyalázás. Nos, objektivitásról ne beszélj, mert közöd sem lehet hozzá, logikus következtetésekről beszélhetnénk, de arról nem akarsz. Magánügyed. Meddő vagdalkozás? Tiéd a blog, tilts ki, és csak a te véleményed látszik. ilyen egyszerű.

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2020.08.09. 21:55:43

@nofret: hát ja nem kellett volna gyorsan felesegul venni.....hanem x évig járni, az alatt felkészul, aztán utána.....kb az lett volna megoldás...szerintem valahol az is bejátszik hogy Meghan nem 20 éves...

nofret 2020.08.09. 22:01:22

@élhetetlen: Nem tiltalak, lehet más a véleményünk, nekem az hiányzik, hogy tudj kulturáltan vitatkozni. Én a legtöbbet kb azoktól a kommentelőktől tanulom, akik nem értenek egyet velem valamiben, és néha még meg is tudnak győzni :) Engem minden alkalommal megdöbbent, micsoda indulatok vannak azokban, akik nem kedvelik Meghant, kb antikrisztusként lefestve őt, és úgy vélem, hogy amíg olyan szavakat használsz, hogy "hisztérika", nem objektív tények alapján zajlik a vita köztünk, ezt pedig sajnálom.

nofret 2020.08.09. 22:04:56

@PeniValdes: Igen, biztosan, illetve az is, hogy Harry sem 20 éves :) Nagyon egymásra találtak anno, és ezért én nem tudom hibáztatni őket, hogy gyorsan akarták pörgetni az eseményeket. Én inkább azt nem értettem, ahogy a kiválást intézték, ami nagyon kapkodósnak és átgondolatlannak tűnt. Nagyon hajtotta őket valami, talán ebből a könyvből kiderül majd.

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2020.08.10. 13:09:32

„Elhatározták, hogy a reflektorfénytől távolabb fognak élni...”

Igen és mióta ott élnek, azóta egyfolytában azon görcsölnek (főleg az asszonyka), hogy hogyan tudnának visszakerülni a reflektorfénybe... :)

élhetetlen 2020.08.10. 13:09:45

@nofret: Hol is léptem át a kulturált vitatkozás határát? Most te vagdalkozol. „minden alkalommal megdöbbent, micsoda indulatok vannak azokban, akik nem kedvelik Meghant”. Képzeld, semmilyen indulat nincs bennem, nem vagyok érintett. Csak a hírekből mást vonok le, mint te. Mert neked sem jelent a királyi ház közvetlenül. „amíg olyan szavakat használsz, hogy "hisztérika", nem objektív tények alapján zajlik a vita köztünk”. Ez jó, ha azt írtam volna, hogy hisztériában szenvedő beteg, az már jobban hangzana? A tény meg tény. Na, mindegy.

nofret 2020.08.10. 13:45:56

@PeniValdes: Kinek a rugalmatlanságára?

annamanna 2020.08.15. 12:04:13

@nofret: Nekem a rugalmatlan kifejezésről egy személyiségtipizálási rendszer jut eszembe, az ún. MBTI, és azon belül is az ún. "SJ" karaktertípusok users.atw.hu/lelektantipusok/sj.html
Ebbe a csoportba tartozik szerintem a királyi családból Károly, valószínűleg Vilmos, és talán Erzsébet és Fülöp is. Ők elég merevek, rugalmatlanok tudnak lenni, érzelmileg nem túl fejlettek, viszont kötelességtudók.
Ennek a típusnak sok tekintetben az ellentéte az ún. "idealista" users.atw.hu/lelektantipusok/nf.html aminek az érzelmi világa nagyon fejlett, mély, annyira, hogy ez sok esetben a konkrét cselekvést is akadályozza. Diana egészen biztosan idealista volt, és ha azt mondta, Harry hasonlít rá, akkor Harry is idealista, ezért is lehet tétova, amikor konkrétan meg kellene terveznie, mit is akar. Színészek is nagyon gyakran idealisták, tehát jó esély van arra, hogy Meghan is valamelyik idealista típusba tartozzon, és tény, hogy van olyan altípus ebből, ami kifejezetten jól ért a manipulációhoz (enfj), és nagy az esély arra, hogy Meghan is enfj. ( users.atw.hu/lelektantipusok/jellemzes_007.html ) Ha pedig Harry enfp, akkor valóban befolyásolható, erre is nagy esély van. ( users.atw.hu/lelektantipusok/jellemzes_005.html )
A család egy jelentős része pedig szerintem az "életművész" karakterek közé tartozik users.atw.hu/lelektantipusok/sp.html - mindenképpen ide sorolható András herceg, és valószínűleg a felesége, két lánya is, sőt, ha a királynőnek András a kedvenc gyereke, akkor van esély arra, hogy ő maga is inkább ebbe a csoportba tartozik, ennek egy visszafogott, introvertált változatához: users.atw.hu/lelektantipusok/jellemzes_008.html
Katalin (és általában a Middletonok) is életművész szerintem, csak jóval nyíltabb: users.atw.hu/lelektantipusok/jellemzes_011.html
A típusok olyannyira eltérően viselkednek, hogy az az összeütközések végtelen mennyiségét képes biztosítani, még akkor is, ha semmiféle rosszindulat nincs senkiben. Az egyik nézőpontból a másik karakter tűnhet teljesen bolondnak vagy akár gonosznak is.
Tény, hogy megváltozni senki sem tud, és az is tény, hogy az egyes karaktereknek sokszor nagyon nehéz elviselniük egymás másságát.

nofret 2020.08.19. 15:19:31

@annamanna: Érdekes elmélet! Biztos van benne valami, én ugyan nem ismerem ezeket a személyiségtípusokat, de elég sok különféle egyéniség található úgymond egy "normál, átlagos" családban is. Akik itt szidják a Windsorokat (nem rád értem), hogy milyen gázul viselkednek néha, azokat azért megkérdezném, hogy saját vagy más családjában ilyet nem tapasztaltak? :))) Rokoni konfliktusok mindenhol vannak, az a különbség, hogy azok nincsenek az egész világ szeme előtt, és egy átlagcsaládtól nem várunk el példás viselkedést, míg a királyi családtól azért a többség azt várna. Közben meg elfelejtik, hogy ők is csak emberek...

apro_marosan_petergabor 2020.08.21. 13:52:32

Na,
már megint olyat írtam, ami nem tetszett. Úgy látszik ebben a topicban csak áramvonalasat szabad írni.
süti beállítások módosítása