Royal sztorik & királyi krónikák - Utolsó kommentek
blfr6@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2023/02/18/ujrahasznositott_koronat_tesznek_camilla_kiralyne_fejere_majusban/full_commentlist/1#c41872224
Válasz erre: Újrahasznosított koronát tesznek Camilla királyné fejére májusban
2023-02-22T10:37:57+01:00
2023-02-22T10:37:57+01:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2023/02/18/ujrahasznositott_koronat_tesznek_camilla_kiralyne_fejere_majusban?full_commentlist=1#c41871506" class="reply_nick_93919" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41871506 );">@Fredddy</a>: Láttam :D Pontosabban fontolgatják a pert, ami szerintem óriási hiba lenne. Az epizódból csak részeket láttam, és kicsit bűntudatom van, hogy nevettem rajta.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2023/02/18/ujrahasznositott_koronat_tesznek_camilla_kiralyne_fejere_majusban/full_commentlist/1#c41871506
Válasz erre: Újrahasznosított koronát tesznek Camilla királyné fejére májusban
2023-02-22T10:35:45+01:00
2023-02-22T10:35:45+01:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
Köszi az infót a királynékról, ezt nem tudtam.<br />
<br />
Hát, ha mindenki biciklivel menne a koronázásra, még az is legfeljebb csak babysteps lenne sajnos :P<br />
<br />
(Harryék beperelték a South Parkot, sikítva röhögök)
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2023/02/18/ujrahasznositott_koronat_tesznek_camilla_kiralyne_fejere_majusban/full_commentlist/1#c41868674
Válasz erre: Újrahasznosított koronát tesznek Camilla királyné fejére májusban
2023-02-20T22:19:58+01:00
2023-02-20T22:19:58+01:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2023/02/18/ujrahasznositott_koronat_tesznek_camilla_kiralyne_fejere_majusban?full_commentlist=1#c41868566" class="reply_nick_93919" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41868566 );">@Fredddy</a>: De legalább tesznek valamit... Csináltathattak volna akár újat is. Babysteps :) <br />
Haha, a radír nekem is eszembe jutott! <br />
A magyar királynékra nem pazaroltak külön költségvetést, de nagyon szép szokás volt a koronázásuk: a Szent Koronával történt, amelyet a jobb válluk fölé tartottak. Sisi esetében például a hercegprímás koronázott, és Andrássy miniszterelnök segített neki.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2023/02/18/ujrahasznositott_koronat_tesznek_camilla_kiralyne_fejere_majusban/full_commentlist/1#c41868566
Válasz erre: Újrahasznosított koronát tesznek Camilla királyné fejére májusban
2023-02-20T22:15:08+01:00
2023-02-20T22:15:08+01:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
Azért a fenntarthatóságot ebbe belemagasztoskodni kicsit álszent, a királyi családnak alapból nagyobb lehet az ökológiai lábnyoma, mint az Exxon Valdezé. Mintha legalábbis burgerkinges papírkoronával koronáznák Kamillát :) Mondhatta volna, hogy nem akarja az ország pénzét herdálni, sokkal szimpatikusabb lenne.<br />
<br />
Érdekes cikk amúgy, én is magaménak követelem a Noh-i-Noort, mert volt egy csomó ilyen márkájú radírom. <br />
<br />
+A magyar királynál a Szent Korona eléggé állandó volt (ha nem is elsősorban a fenntarthatóság miatt :) ) de a magyar királynékat vajon mivel koronázták?
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2023/02/18/ujrahasznositott_koronat_tesznek_camilla_kiralyne_fejere_majusban/full_commentlist/1#c41867752
Válasz erre: Újrahasznosított koronát tesznek Camilla királyné fejére májusban
2023-02-20T21:20:17+01:00
2023-02-20T21:20:17+01:00
Androsz
http://blog.hu/user/24459
"Az ország 1947-ben vált függetlenné, ezáltal nehéz anyagi helyzetbe került, és újdonsült kormánya hamarosan bejelentette igényét a Koh-i-Noorra."<br />
<br />
Ha van egy nagy gyémánt a kincstárban, attól jobb lett volna az ország anyagi helyzete? Legfeljebb ha eladják, rengeteg, iszonyatos pénzért, amit már az anyagi helyzet is megérez, de akkor megint nem az övék lett volna.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2023/01/28/miert_olyan_nehez_elfogadnia_harry-nek_hogy_o_csak_a_masodik_lehet/full_commentlist/1#c41815758
Válasz erre: Miért nehéz elfogadnia Harry-nek, hogy ő csak a második lehet?
2023-01-30T19:08:02+01:00
2023-01-30T19:08:02+01:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2023/01/28/miert_olyan_nehez_elfogadnia_harry-nek_hogy_o_csak_a_masodik_lehet?full_commentlist=1#c41814054" class="reply_nick_738630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41814054 );">@nofret</a>: a primogenitúra a jól szervezett táradalmak játéka, ahol nem dől össze a rendszer, ha az örökös pár évig még túl fiatal. Hiába volt a magyar társadalom nomád szemmel kifejezetten fegyelmezett és összetartó, ez akkor is alapvető nézőpontváltást igényelt- kiemelten persze attól, aki épp szopóágra került vele :)<br />
<br />
Ha Harry meg is magyaráz egy-két dolgot, maga a magyarázkodás (nyilvánosan, sok pénzért) ténye sokkal többet árt most már a hitelességének, mint amennyit bármilyen magyarázattal javítani tud rajta. Pár év múlva meg jön majd Meghan beststellere, le lehét még erről a rókáról húzni pár bőrt :)
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2023/01/28/miert_olyan_nehez_elfogadnia_harry-nek_hogy_o_csak_a_masodik_lehet/full_commentlist/1#c41814054
Válasz erre: Miért nehéz elfogadnia Harry-nek, hogy ő csak a második lehet?
2023-01-29T19:31:49+01:00
2023-01-29T19:31:49+01:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2023/01/28/miert_olyan_nehez_elfogadnia_harry-nek_hogy_o_csak_a_masodik_lehet?full_commentlist=1#c41813602" class="reply_nick_93919" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41813602 );">@Fredddy</a>: Pontosan, gondolkodtam is, hogy belevegyem-e, de mindent nem zsúfolhattam össze. Pedig az is érdekes, hogy eleinte milyen nehezen fogadták el a szeniorátusról áttérést a primogenitúra elvére. Harry-t szerintem az nem zavarja, ha jót írnak róla :D Csak az, ha rosszat. Azért vannak benne dolgok, amikre rávilágít, és érdekes, sőt, értelmez bizonyos dolgokat. Érdemes elolvasni az egész könyvet, mert a lényeg benne nem is ez, hanem az, hogy mennyire megsínylette az anyja elvesztését, és hogy mennyire magára hagyták ezekkel a rendkívül nehéz érzésekkel.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2023/01/28/miert_olyan_nehez_elfogadnia_harry-nek_hogy_o_csak_a_masodik_lehet/full_commentlist/1#c41813602
Válasz erre: Miért nehéz elfogadnia Harry-nek, hogy ő csak a második lehet?
2023-01-29T18:54:19+01:00
2023-01-29T18:54:19+01:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
Magyarországról is van ilyen sztori, a Vazul-fiaké, csak ott a későbbi I. Béla még a dukátust is megkapta, szóval messze nem csak egyszerű ,,spare" volt.<br />
<br />
Harry meg most már egyre jobban elássa magát, az egyik leghitelesebb és átérezhetőbb dolog az volt benne, hogy vissza akar vonulni a médiafigyelemtől, ami az anyját tönkretette- és most, hogy végre lehetősége volna rá, inkább haknizik folyamatosan a családi szennyessel. Ráadásul még csak nem is nagy leleplezéseket közöl (amennyire nekem átjött) hanem apró-cseprő faszságok vannak világszenzációvá felhabosítva, ki nem verekedett a testvéreivel pl?
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/12/26/igy_unneplik_a_karacsonyt_europa_kiralyi_csaladjai/full_commentlist/1#c41747066
Válasz erre: Így ünneplik a karácsonyt Európa királyi családjai
2023-01-22T21:18:49+01:00
2023-01-22T21:18:49+01:00
vuvuvu2
http://blog.hu/user/31274
Ha jól emlékszem spanyoltanulmányaimra, a spanyoloknál hagyományosan vízkeresztkor van az ajándékozás, a háromkirályok ünnepén. Úgyhogy a karácsony hagyományosan nem az ajándékokról szól a spanyoloknál, hanem 1/katolikus ünnep, 2/előtte, december 22-én van a nagy lottóhúzás, amit a tv is közvetít majdnem egész nap és sok nyereményt húznak ki plusz van egy nagy nyeremény is (a gordo azaz kövér fődíj). Elképzelhető hogy ebben a szellemben a királyi család is max. misére megy plusz családdal ünnepel. Habár épp utána lehetne nézni, hátha ír valamit a spanyol Hello azaz Hola magazin...
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2022/09/11/mi_varhato_karoly_kiralytol/full_commentlist/1#c41564263
Válasz erre: Mi várható Károly királytól?
2022-09-13T17:12:32+02:00
2022-09-13T17:12:32+02:00
annamanna
http://blog.hu/user/254345
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2022/09/11/mi_varhato_karoly_kiralytol?full_commentlist=1#c41563807" class="reply_nick_738630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41563807 );">@nofret</a>: Te is úgy fogalmazol, hogy "mindenki Katalinékat várta" "Meghant majdnem mindenki szidta" "őt és Kamillát" - talán észreveszed, mi a különbség: hogy az "őt és Kamillát" kifejezésben Károly a lényeges, azaz a tényleges uralkodó. De abban, hogy "mindenki Katalinékat várta", vagy abban, hogy "Meghant majdnem mindenki szidta" - sem Vilmos, sem Károly, sem Erzsébet, sem a királyi család többi tagja nem számít már semmit. És erről nem Katalin tehet, aki önmagától nem volna feltűnő jelenség, hanem a média permanens agymosása. (És önmagában nem Meghan tehet róla, hogy be van feketítve). Pár hónapja Erzsébet el is ejtette azt a megjegyzést egy tortafelvágásnál, hogy ő már nem számít semmit. Az utolsó kitüntetésosztás videóját néztem és csak lestem, hogy valójában a nők nem is pukedliznek előtte, szimplán meghajtják a fejüket és kezet fognak vele, és Erzsébet ezt kénytelen eltűrni. Tehát igazából már őt sem tisztelték formálisan, Károlyt még kevésbé fogják, és az egész dinasztia története abba fullad, hogy Katalin (oh, bocsánat, Kate Middleton, mert a sajtó egy része a mai napig így nevezi) - szóval hogy ő milyen göncöt vett magára (másról nemigen tudnak vele kapcsolatban írni). De ha még ez is érdekesebb, mint a királyi ház cakkpakk, akkor az egész veszett fejsze nyele. Diana tündérmeséje is sok tekintetben médiahájp volt, már akkor teljesen a média irányította a közvéleményt, Harry is a médiától fél, (és ugyanakkor a médiában reménykedik), Diana halálát is a média okozta végül is, ahogyan a tündöklését is. Az egész közvélemény a média kezében van, az uralkodócsaládot az emberek olyannak látják, amilyennek a média mutatja őket, márpedig a média Kate Middletont emeli középpontba, és az emberek ezt fogadják el. Nyilván te sem hiszed, hogy Katalint ne lehetne öt perc alatt a sárba tiporni. Nem azért tündöklő csúcsdísz, mert megérdemli, hanem azért, mert ez a média mindenható urainak akarata. <br />
Károlynak beleszólása semmibe sincs, a valós kérdés nem is az, hogy tőle mi várható, hanem hogy a média hogyan manipulálja a közvéleményt, merre rángatja zsinóron az emberek ítéletét. Egy tipikusan agymosó bulvárcikkecske, az első helyre sorolt Kate Middletonnal (sic!) és az ötödik helyre rangsorolt Erzsébet hercegnővel (sic!) <a rel="nofollow" href="https://www.nosalty.hu/ajanlo/ezek-brit-kiralyi-csalad-abszolut-kedvenc-etelei">www.nosalty.hu/ajanlo/ezek-brit-kiralyi-csalad-abszolut-kedvenc-etelei</a><br />
Már Platón a barlang falára festett árnyképekről írt, pedig hol volt akkor még olyan totális médiakorszak, mint ma. (Természetesen az egyes újságíró önmagában is csak azt ír meg, amit megírhat, és ha valaki ezen túlmegy, mint pl azok az ausztrál rádiósok, akik felhívták a szülésnél segédkező ápolónőt, az megüti a bokáját, aki pedig bármit elfecseg, amit a média urai nem óhajtanak tálalni, az akár az életével fizethet érte). <br />
Szinte semmiféle kapcsolatunk sincs a valósággal, amit valóságnak látunk, az olyan mértékben szűrt, manipulált és irányított, amit valóban csak a Mátrixhoz lehet hasonlítani. Minél inkább tények özöne zúdul ránk, annál kevésbé látunk tisztán. És ez nem is csak a média, azon belül a bulvármédia sara. Minél többet tanultam, annál nagyobb káosz volt a fejemben, és ezt nyilván nem csak én éltem meg így. Minél több információ zúdult a fejembe, annál butábbnak és mihasznábbnak láttam magamat, aki képtelen megbirkózni az égig érő kásaheggyel. Szóval még ha jó szándékú is az információözön, és ha nincs is mögötte tudatos szelektálás, manipuláció (márpedig az is van, nagyon is) - szóval önmagában az információáradat elvakít. <br />
Ebből következően Károly (vagy bármely politikus) akármennyi információt birtokolhat, az nem könnyíti meg azt, hogy jó döntéseket hozzanak, jó irányba kormányozzák a világot vagy egy nagyobb közösséget. <br />
Kell néhány fontos cölöp, amihez az ember szorosan odaköti magát, miközben az ár zúdul mellette, és Károly élete arra jó példa, hogy nyilvánvalóan látszik, mik az ő cölöpei, mi az a pár dolog, amihez nagyon ragaszkodik: a felesége, a biotermelés és a hagyományőrzés. Az élete legfontosabb üzenetét már átadta, azt gondolom.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2022/09/11/mi_varhato_karoly_kiralytol/full_commentlist/1#c41564135
Válasz erre: Mi várható Károly királytól?
2022-09-13T14:52:11+02:00
2022-09-13T14:52:11+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2022/09/11/mi_varhato_karoly_kiralytol?full_commentlist=1#c41564033" class="reply_nick_93919" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41564033 );">@Fredddy</a>: Jogos, tényleg elhanyagoltam a blognak ezt a felületét, bár a Facebookon aktív maradtam. Pedig a platina jubileumra még elmentem - hál'istennek. Majd most megint lesz miről írni. <br />
Én is nagyon kíváncsi vagyok Károlyra! Elég határozott keretei vannak, de azért azokon belül valószínűleg többet lehetet volna mocorogni eddig is. Igen, nehéz dolog ez, nem irigylem a feladatért!
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2022/09/11/mi_varhato_karoly_kiralytol/full_commentlist/1#c41564033
Válasz erre: Mi várható Károly királytól?
2022-09-13T12:53:11+02:00
2022-09-13T12:53:11+02:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2022/09/11/mi_varhato_karoly_kiralytol?full_commentlist=1#c41563801" class="reply_nick_738630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41563801 );">@nofret</a>: egy ideje nem volt nagy élet ;)<br />
<br />
Persze, ezért írtam, hogy a legtöbbet így tudta tenni, az embereknek abban a káoszban egy stabil figurára volt szükségük; ha most elment volna Nyakigláb Edwardot játszani Indiába, Palesztinába és Afrikába egyszerre, a birodalom felbomlása max csak (még) véresebb és lassabb lett volna, a megakadályozásához nem az erős kéz hiányzott, hanem azok az erőforrások, amiket Anglia a két világháborúban elégetett. Igen, nagyon igazad van abban, hogy ehhez Erzsébet karaktere is kellett, ebben a szerepben csak az tud egy életen át kitartani, aki alkatilag ilyen.<br />
<br />
Kíváncsi leszek Károlyra, +a fentiek mellett azt is meg kell értenie, hogy az ember vagy szól, vagy csöndben van, ha egyes ügyekbe beleavatkozik, akkor más ügyekben is ezt fogják várni tőle, és a távolmaradását sem távolmaradásként, hanem ilyen vagy olyan irányú állásfoglalásként fogják értelmezni.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2022/09/11/mi_varhato_karoly_kiralytol/full_commentlist/1#c41563807
Válasz erre: Mi várható Károly királytól?
2022-09-13T10:08:59+02:00
2022-09-13T10:08:59+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2022/09/11/mi_varhato_karoly_kiralytol?full_commentlist=1#c41563657" class="reply_nick_254345" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41563657 );">@annamanna</a>: Kamilla szerintem jófej, a kezdeményezései is jók voltak eddig. <br />
Harryék nyilván érdekesek, botrányhősöknek számítanak :) Azért azt távolról sem mondanám, hogy a többiekre nem kíváncsiak, amikor ott voltam júniusban a platina jubileumon, rengeteg emberrel beszélgettem, és mindenki Katalinékat várta. Teljesen oda vannak értük az emberek, nők, férfiak, fiatalok, idősek, etnikai hátterűek. Károlyt pedig szerintem elfogadják, mint szükséges rosszt :)) De találkoztam olyanokkal, is, akik azt mondták, hogy őt és Kamillát várják, szeretik őket. Meghant majdnem mindenki szidta. Kivéve az az asszony, aki már kedden letáborozott a Buckingham-palotánál egy sátorral, és úgy várta a csütörtöki ünnepségeket.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2022/09/11/mi_varhato_karoly_kiralytol/full_commentlist/1#c41563801
Válasz erre: Mi várható Károly királytól?
2022-09-13T10:02:32+02:00
2022-09-13T10:02:32+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2022/09/11/mi_varhato_karoly_kiralytol?full_commentlist=1#c41563483" class="reply_nick_93919" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41563483 );">@Fredddy</a>: Ezer éve :) Egyetértek veled, de azért ehhez hozzájárult Erzsébet személyisége is, az, hogy hallgatott az őt körülvevő felnőttekre, hagyományos szemléletű volt már fiatalon, ehhez még hozzájött, hogy a második világháború után, (legalábbis az ötvenes évek végéig) a világégést követően az embereket még megnyugvással töltötte el, ha valaki a régi hagyományokhoz visszatérést képviselte, ő pedig pontosan ez volt. <br />
Valószínűleg Károly erélyesebben lépett volna fel 50 éves korában, de nyilván nem eshet neki a rendszernek nagy hirtelen. Mindenesetre ő nem az a típus, aki belehelyezkedik a jól működő díszletek közé, szerintem van elég önbizalma is, hogy változtasson bizonyos dolgokon. Egy év múlva talán már látszik, merre halad.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2022/09/11/mi_varhato_karoly_kiralytol/full_commentlist/1#c41563657
Válasz erre: Mi várható Károly királytól?
2022-09-13T09:32:28+02:00
2022-09-13T09:32:28+02:00
annamanna
http://blog.hu/user/254345
Az is fontos, hogy mi várható Kamillától - elég józan, visszafogott nőnek tűnik, Erzsébet szimpátiáját és bizalmát sikerült elnyernie. Tehát ő valószínűleg nem rossz irányba rántja Károlyt, hanem inkább visszafogja, ha esetleg azt elragadná a hév. <br />
Harryék távozása sajnos nagy érvágás a népszerűségi faktor szempontjából. A kijelölt főállásúak nem igazán érdekes személyiségek - még most is volt olyan hír, hogy Harryék megjelenése beárnyékolja a temetést, szóval rájuk még valamennyire kíváncsiak az emberek, a többiekre jóval kevésbé. <br />
Erősen végjátéknak tűnik ez már...
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2022/09/11/mi_varhato_karoly_kiralytol/full_commentlist/1#c41563483
Válasz erre: Mi várható Károly királytól?
2022-09-13T01:00:02+02:00
2022-09-13T01:00:02+02:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
Az az abszolút semlegesség, amit a megboldogult II. Erzsébet képviselt, annyira nem régi keletű azért, III György és IV. Vilmos is elég erélyesen beleavatkozott a Parlament munkájába (persze sokan nem is szerették őket érte). Viktória királynő és utódai idején viszont nem nagyon volt szükség a világ legnagyobb birodalmának életét mikromenedzselni, II. Erzsébet pedig egy akkora trágyadombot örökölt a két világháborúval, a gyarmati rendszer felbomlásával és az ebből következő gazdasági válságokkal, hogy azokat semmiképpen sem tudta volna a maga erejéből megoldani még sokkal több hatalommal se, a legtöbbet úgy tudta hozzátenni a dolgokhoz, ha tényleg megmarad mindenek felett álló szimbolikus figurának, nem égeti el a maga és az királyság intézményének hitelét azzal, hogy a napi ügyekbe beleokoskodik. <br />
<br />
Most kicsit más a helyzet, Anglia legnagyobb problémái inkább társadalmi-kulturális gyökerűek, ezekben egy tekintélyes, befolyásos személy talán tudna eredményeket elérni. Másfelől kérdés az is, hogy III. Károly mint ember mire hajlandó, 73 évesen az ember nem a nagy reformok élharcosa, még akkor sem, ha abból a 73 évből 72 és felet az erre a pillanatra való felkészüléssel töltött. És persze, hogy milyen formát öltene ez a szerepvállalás, magánrepülőgépből CO2lábnyomról prédikáló álszent macskajancsiból például már bőven van elég így is.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2020/07/24/exkluziv_bepillantas_az_ifju_magyarorszagi_habsburgok_eletebe/full_commentlist/1#c41470341
Válasz erre: Exkluzív: bepillantás az ifjú magyarországi Habsburgok életébe
2022-07-05T17:05:06+02:00
2022-07-05T17:05:06+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2020/07/24/exkluziv_bepillantas_az_ifju_magyarorszagi_habsburgok_eletebe?full_commentlist=1#c41469013" class="reply_nick_481096" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41469013 );">@hapcibenő</a>: Köszönöm, hogy valaki észrevette, miről van szó :D Én már úgy voltam vele, hogy nem is kommentálom inkább azt a megjegyzést.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/29/a_legemlekezetesebb_pillanatok_katalin_es_vilmos_10_evvel_ezelotti_eskuvojerol/full_commentlist/1#c41470337
Válasz erre: A legemlékezetesebb pillanatok Katalin és Vilmos 10 évvel ezelőtti esküvőjéről
2022-07-05T17:04:00+02:00
2022-07-05T17:04:00+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/29/a_legemlekezetesebb_pillanatok_katalin_es_vilmos_10_evvel_ezelotti_eskuvojerol?full_commentlist=1#c41469017" class="reply_nick_481096" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41469017 );">@hapcibenő</a>: Azért is, meg amiatt is, hogy ha valaki messziről látja, legyen olyan érzése, hogy "láttam a királynőt". Amikor június elején Londonban voltam a jubileumi ünnepségeken, azokat a "royalokat", akik élénk színű ruhában jöttek, például Eugénia hercegnőt távolról sokkal könnyebben kiszúrtam, és jó érzés volt, hogy láttam belőle valamit :)
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2020/07/24/exkluziv_bepillantas_az_ifju_magyarorszagi_habsburgok_eletebe/full_commentlist/1#c41469013
Válasz erre: Exkluzív: bepillantás az ifjú magyarországi Habsburgok életébe
2022-07-05T17:02:32+02:00
2022-07-05T17:02:32+02:00
hapcibenő
http://blog.hu/user/481096
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2020/07/24/exkluziv_bepillantas_az_ifju_magyarorszagi_habsburgok_eletebe?full_commentlist=1#c38744708" class="reply_nick_363617" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38744708 );">@mézescsók</a>: az nem berúgott cipő, hanem az interjúkészítő lába a fotel alatt...
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/29/a_legemlekezetesebb_pillanatok_katalin_es_vilmos_10_evvel_ezelotti_eskuvojerol/full_commentlist/1#c41469017
Válasz erre: A legemlékezetesebb pillanatok Katalin és Vilmos 10 évvel ezelőtti esküvőjéről
2022-07-05T17:02:27+02:00
2022-07-05T17:02:27+02:00
hapcibenő
http://blog.hu/user/481096
Azt olvastam, hogy a királynő azért van mindig élénk színű ruhában, hogy feltűnő legyen a biztonsági személyzet számára.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2022/03/15/elt_egy_habsburg_akit_az_ukranok_nemzeti_hoskent_tisztelnek_mert_ukrajna_fuggetlensegeert_harcolt/full_commentlist/1#c41286078
Válasz erre: Egy Habsburg főherceg, aki Ukrajna függetlenségéért harcolt
2022-03-17T12:02:50+01:00
2022-03-17T12:02:50+01:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2022/03/15/elt_egy_habsburg_akit_az_ukranok_nemzeti_hoskent_tisztelnek_mert_ukrajna_fuggetlensegeert_harcolt?full_commentlist=1#c41285948" class="reply_nick_738630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41285948 );">@nofret</a>: Nem látunk bele senkinek a fejébe. Engem érdekelnek a lehetséges motivációi. Az általam ajánlott Youtube-videókban az első részben azt gondolom, a készítő jól ráérzett: mivel többedik gyermek volt, felmérte, belőle nem lesz király. Az ukrán függetlenségi igények kapóra jöhettek neki. Mindig is érdekelt a pszichológia, valamint a hatalom és a pszichológia összefüggései. Ez nem zárja ki, hogy valóban érdeklődött az ukrán kultúra iránt is, de eléggé maga felé is hajlott a keze. Tény, hogy az ukránoknak is jól jött ez az ember, meg is értem, hogy nemzeti hősként tisztelik.<br />
Arra értettem, hogy nem tudsz egy Habsburgról rosszat feltételezni, hogy írod a bejegyzés elején, hogy a közelmúltban hogyan próbált meg egy szélhámos a Habsburgok nevében fellépni, szélhámoskodni, de te érezted, hogy egy valódi Habsburg nem tenne ilyet. Nos, a dinasztia egyes tagjai nagyon erkölcstelen dolgokat tettek. Március 15-én ilyet leírni különösen bizarr. Az utalásom Vaszil párizsi viselt dolgaira vonatkoznak. Érdemes megnézni legalább azt a kis részt, ha nincs időd vagy kedved az egészhez.<br />
Az aradi vértanúk, a kufsteini foglyok, a bebörtönzött országgyűlési ifjak, a gályarabnak elhurcolt protestáns lelkészek után elég nehéz lenne a Habsburgokat erkölcsbajnokoknak beállítani. Bár az is igaz, hogy néhány szimpatikus tagja is volt a családnak, pl. József nádor. De összességében többet ártottak a magyarságnak, mint amennyit használtak.<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.reformatus.net/a-magyar-galyarab-predikatorok">www.reformatus.net/a-magyar-galyarab-predikatorok</a>
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2022/03/15/elt_egy_habsburg_akit_az_ukranok_nemzeti_hoskent_tisztelnek_mert_ukrajna_fuggetlensegeert_harcolt/full_commentlist/1#c41285948
Válasz erre: Egy Habsburg főherceg, aki Ukrajna függetlenségéért harcolt
2022-03-16T19:42:35+01:00
2022-03-16T19:42:35+01:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2022/03/15/elt_egy_habsburg_akit_az_ukranok_nemzeti_hoskent_tisztelnek_mert_ukrajna_fuggetlensegeert_harcolt?full_commentlist=1#c41285046" class="reply_nick_558948" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41285046 );">@Almandin</a>: Én nem feltételezek, hanem a tényekre támaszkodva írtam meg ennek az embernek a történetét. Sem fel nem magasztaltam, sem nem bíráltam. Politikai ténykedése valóban kaotikusnak nevezhető, de az ukrán kultúra iránti vonzalmát nem vonnám kétségbe.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2022/03/15/elt_egy_habsburg_akit_az_ukranok_nemzeti_hoskent_tisztelnek_mert_ukrajna_fuggetlensegeert_harcolt/full_commentlist/1#c41285046
Válasz erre: Egy Habsburg főherceg, aki Ukrajna függetlenségéért harcolt
2022-03-16T19:39:24+01:00
2022-03-16T19:39:24+01:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
Tipikus hatalomvágyó Habsburg volt, aki megtalálta a piaci rést. Király akart lenni, de a családban nem jutott neki trónus. Rendkívül intelligens módon ráérzett az ukrán nép vágyaira és azt nyújtotta nekik, amit kapni szerettek volna. Tökéletes manipulátor volt. Valószínűleg trónra áhítozott. A kiosztott földek vissza nem adása is erre utal, nagyon jól értett az ukrán parasztok nyelvén (még a népviseletüket is hordta). Hintapolitizált is a szent cél érdekében (értsd: saját trónszék szerzése), hol vörösnek nevezték, hol a nácikkal paktált. Végül rajtavesztett és személyes tragédiával fejeződött be az élete.<br />
Egy érdekes Youtube-videósorozat is szól róla, akkor ismertem meg a pályafutását:<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.youtube.com/watch?v=SRNZkQanA0U">www.youtube.com/watch?v=SRNZkQanA0U</a><br />
<a rel="nofollow" href="https://www.youtube.com/watch?v=XICVF_uC8d4">www.youtube.com/watch?v=XICVF_uC8d4</a><br />
<a rel="nofollow" href="https://www.youtube.com/watch?v=U8Mob5kRjyI">www.youtube.com/watch?v=U8Mob5kRjyI</a><br />
Amúgy a harmadik részben a 10. perc után részletezi Vaszil párizsi életét. Nos, az is abba a kategóriába tartozik, amit te, kedves blogger nem tudsz feltételezni egy Habsburgról. Ők se szentek, sőt, Magyarország történetében a többségük nem valami pozitív példaként jelenik meg. Mi, magyarok, az ukránok és a többi népük is csak eszközök voltak a kezükben, hogy a saját hatalomvágyukat kiéljék.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2022/02/20/a_leheto_legrosszabbkor_jonnek_a_kiralynonek_karoly_es_andras_herceg_botranyai/full_commentlist/1#c41254508
Válasz erre: A lehető legrosszabbkor jönnek a királynőnek Károly és András herceg botrányai
2022-03-05T12:45:13+01:00
2022-03-05T12:45:13+01:00
annamanna
http://blog.hu/user/254345
Hogy a média milyen hadjáratot folytat a brit királyi család ellen, és mik lehetnek a valós szándékaik, arra szerintem kitűnő példa az alábbi, teljesen ártatlan kis cikkecske a família kedvenc ételeiről: <a rel="nofollow" href="https://www.nosalty.hu/ajanlo/ezek-brit-kiralyi-csalad-abszolut-kedvenc-etelei">www.nosalty.hu/ajanlo/ezek-brit-kiralyi-csalad-abszolut-kedvenc-etelei</a> Nem az ételek a fontosak, hanem a család tagjainak a felsorolása, annak a sorrendje, ami egyben a média szemében rangsorrendet is tükröz. Egészen elképesztő, szinte hihetetlen maga a felsorolás, az 5., azaz ötödik helyre rangsorolt "Erzsébet hercegnő"-vel együtt. Ezt lehet sajtóhibának, véletlen botlásnak is tekinteni, csakhogy MINDIG ugyanazokat a véletlen botlásokat követi el a sajtó, MINDIG előtérbe tuszkolja "Kate Middletont" és a lányát, és rajtuk kívül mindenki mást előszeretettel leszól vagy befeketít. A sajtó azok kezében van, akik kezében a világ vagyonának valós hányada, ereje, tehát akik jóval gazdagabbak a brit királyi famíliánál, így joggal hiszik azt, hogy ők fújják a passzátszelet, és úgy írják át a "törvényt" és hagyományokat, ahogyan az nekik tetszik, és ha az ő választottjuk "Kate Middleton", akkor tűzön-vízen keresztül viszik, hogy mielőbb az övé legyen a trón. <br />
Érdekes párhuzam például a most futtatott II. Katalin orosz cárnőről szóló sorozat, aki - micsoda véletlen - egy Erzsébet nevű cárnőt követett a trónon, pontosabban a férje követte, akit rövid úton megpuccsolt, és az emberei meg is ölték Pétert (a férjet), így a trón Kataliné lett. Salamon király háromezer éve ezt írta: Nincs új a nap alatt, <br />
Préd 1, 9. A mi volt, ugyanaz, a mi ezután is lesz, és a mi történt, ugyanaz, a mi ezután is történik; és semmi nincs új dolog a nap alatt.<br />
10. Van valami, a miről mondják: nézd ezt, új ez; régen volt már száz esztendőkön át, melyek mi előttünk voltak.<br />
Persze ez csak egy baljós sejtés, látva a család elleni kitartó hadjáratot, amiből folyton és mindig csak az agyonhájpolt "Kate Middleton" marad ki. Ne legyen igazam. De ha igazam van, akkor a Károly elleni háborúnak sem lesz vége, amíg csak félre nem állítják.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/11/27/szexbotrany_miatt_titkositottak_a_brit_kiralyi_csalad_tagjainak_vegrendeleteit_meg_a_20_szazad_eleje/full_commentlist/1#c41064430
Válasz erre: Szexbotrány miatt titkosították a brit királyi család tagjainak végrendeleteit
2021-12-01T12:36:41+01:00
2021-12-01T12:36:41+01:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/11/27/szexbotrany_miatt_titkositottak_a_brit_kiralyi_csalad_tagjainak_vegrendeleteit_meg_a_20_szazad_eleje?full_commentlist=1#c41064066" class="reply_nick_2180" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41064066 );">@Cpt. Flint</a>: Ráragadt... Ha azt írnánk, hogy Henrik herceg, az embereknek fogalmuk sem lenne, kiről beszélünk :D Nem csak a magyar sajtó hívja így, hanem az összes hírügynökség, lap és tévé is a világon. A brit királyi család hivatalos oldalán is Prince Harry-nek írják. (<a rel="nofollow" href="https://www.royal.uk/The-Duke-of-Sussex)">www.royal.uk/The-Duke-of-Sussex)</a> Protokolláris eseményeken, fogadásokon, iratokban Duke of Sussex a megnevezése. Teljesen elfogadott a Harry, nem úgy, mint az, hogy Katalint még mindig "Kate"-ezi a brit és az amerikai sajtó, sőt, leánynevén szólítják, Kate Middletonnak, ami szerintem abszolút bunkóság, és már többször közölte is a hercegné, hogy azt szeretné, ha Catherine-nek szólítanák. Szerintem a Harry-vel azért nincs baj, mert maga a nevezett is teljes mértékben elfogadja :)
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/11/27/szexbotrany_miatt_titkositottak_a_brit_kiralyi_csalad_tagjainak_vegrendeleteit_meg_a_20_szazad_eleje/full_commentlist/1#c41064066
Válasz erre: Szexbotrány miatt titkosították a brit királyi család tagjainak végrendeleteit
2021-12-01T10:29:46+01:00
2021-12-01T10:29:46+01:00
Cpt. Flint
http://blog.hu/user/2180
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/11/27/szexbotrany_miatt_titkositottak_a_brit_kiralyi_csalad_tagjainak_vegrendeleteit_meg_a_20_szazad_eleje?full_commentlist=1#c41062542" class="reply_nick_738630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41062542 );">@nofret</a>: köszi a választ. Az elfogadott magyar utónevek között már szerepel a Harri, szóval akár azt is használhatnák akkor. :D Ettől függetlenül sem értem ezt a becézést, hogy miért maradt így 12 éves kor felett is. Azt értem, hogy Diana így hívta, de a protokoll elvileg akkor is kötött, nem? Semelyik másik főnemest vagy főnemesi gyereket nem a becenevén emlegeti a (magyar) sajtó szerintem, pedig biztos volt/van másnak is. Semmi Lizzy, Szofi, stb. Mondjuk oké, most, hogy "lemondott", már kb. mindegy.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/11/27/szexbotrany_miatt_titkositottak_a_brit_kiralyi_csalad_tagjainak_vegrendeleteit_meg_a_20_szazad_eleje/full_commentlist/1#c41062542
Válasz erre: Szexbotrány miatt titkosították a brit királyi család tagjainak végrendeleteit
2021-11-30T15:46:35+01:00
2021-11-30T15:46:35+01:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/11/27/szexbotrany_miatt_titkositottak_a_brit_kiralyi_csalad_tagjainak_vegrendeleteit_meg_a_20_szazad_eleje?full_commentlist=1#c41062362" class="reply_nick_2180" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41062362 );">@Cpt. Flint</a>: A legjobb helyen tetted fel a kérdést :) Igazad van egyébként, hiszen "Harry" herceg eredetileg a Henry Charles Albert David neveket kapta a keresztségben, ezért Henriknek hívnák magyarul, ha Diana hercegnő már egészen kis korában nem nevezte volna el önhatalmúlag Harry-nek, mondván, hogy túl komoly név ez ennek a gyereknek. A Harry pedig a Henrik becézése és nincs magyar megfelelője. Tehát az egész világsajtó egy becenéven szólítja a herceget a mai napig :) Egyébként egy korábbi bejegyzésemben van egy keretes a becenevekről, itt találod: <a rel="nofollow" href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/08/30/ilyen_volt_diana_hercegno_anyakent">everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/08/30/ilyen_volt_diana_hercegno_anyakent</a>
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/11/27/szexbotrany_miatt_titkositottak_a_brit_kiralyi_csalad_tagjainak_vegrendeleteit_meg_a_20_szazad_eleje/full_commentlist/1#c41062362
Válasz erre: Szexbotrány miatt titkosították a brit királyi család tagjainak végrendeleteit
2021-11-30T15:42:43+01:00
2021-11-30T15:42:43+01:00
Cpt. Flint
http://blog.hu/user/2180
Azt magyarázza már meg nekem valaki, hogy Harry herceg miért nem Henrik, amikor az összes többi főnemesi név a magyar helyesírás szabályai szerint magyarítva van! Mégis folyamatosan harryzik a magyar sajtó...
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40824652
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-08-02T21:50:07+02:00
2021-08-02T21:50:07+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40823234" class="reply_nick_1589016" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40823234 );">@fkv.117</a>: Nem szeretnék ezen tovább cívódni, a vértanúkat, a pápákat, a királyi személyeket továbbra is magyarosan írjuk. Az írókat, stb... pedig már nem. Becket Tamás, Morus Tamás vértanúk, szentté avatták őket, ezért magyarosan írandóak. (Amikor ilyen vitás kérdésekben kell dönteni, mi szoktunk írni az MTA-nek, mindig nagyon készségesen válaszolnak.)
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40823184
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-08-02T13:25:56+02:00
2021-08-02T13:25:56+02:00
fkv.117
http://blog.hu/user/1589016
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40823172" class="reply_nick_738630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40823172 );">@nofret</a>: Az annyiban más, hogy Kolombusz Kristóf se Colombus, hanem Colon volt eredetileg, csak divat volt latinosítani, mint nálunk a "nemzethy"sített nevek, pl: Dessewffy. Az a tulaj döntése volt, hogy ő úgy írta a nevét, ez meg itt egy sose létezett név ráragasztása valakire. Igen, a Kolumbusz is az, csak a sok ismétléstől már megszoktuk. Mint említettem, ez régen egy időben divat volt, mint az "angolos" távozás, ami valójában franciás (csak miután leszoktak róla a franciák, rájöttek hogy tök ciki, ezért az angolok nyakába varrták, és hát sikeresebb volt a propagandájuk). Thomas Beckettet is valószínűleg ebben az időben magyarosíthatták, de már nem divat. Én is csak Thomasként ismerem.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40823232
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-08-02T13:25:52+02:00
2021-08-02T13:25:52+02:00
fkv.117
http://blog.hu/user/1589016
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40823172" class="reply_nick_738630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40823172 );">@nofret</a>: Jó, és ha ayt mondom Weisy Erik? De Houdinik;nt beugrik?
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40823234
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-08-02T13:25:43+02:00
2021-08-02T13:25:43+02:00
fkv.117
http://blog.hu/user/1589016
Ezeknek a neveknek a magyarosítása RÉGEN volt divat. Amit most így ismersz, azok akkor terjedtek el. Mint a Verne Gyula. Az se kivétel. Ma már nem divat, sőt. Az egyedüli amit meghagynak módosítva, az a saját maga által módosított név. Mint a Colombus.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40823172
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-08-01T23:09:50+02:00
2021-08-01T23:09:50+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40823092" class="reply_nick_1589016" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40823092 );">@fkv.117</a>: Plusz tudod-e, ha azt mondom: Thomas More. Úgy talán előbb eszedbe jut, hogy Morus Tamás, akit VIII. Henrik kivégeztetett. Vannak ilyen alakok, akik már így maradnak meg. Egyébként én sem vagyok híve a magyarosításnak, de szerintem ezek kivételek.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40823170
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-08-01T23:06:41+02:00
2021-08-01T23:06:41+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40823092" class="reply_nick_1589016" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40823092 );">@fkv.117</a>: Őt így hívja az egyház és a történelemkönyvek is, így terjedt el, szóval nem ugyanaz a kategória, mint Verne Gyula és társai. Becket Szent Tamás, így írják mindenhol (véletlenül két t-vel írtam). Ő inkább az a kategória, mint Assisi Szent Ferenc. Egyébként az uralkodóházak tagjait is magyarul kell írni, például Erzsébet királynő, Károly herceg, stb...
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40823084
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-08-01T23:02:31+02:00
2021-08-01T23:02:31+02:00
fkv.117
http://blog.hu/user/1589016
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40812510" class="reply_nick_147941" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40812510 );">@Quattroman</a>: Attól függ milyen korona volt. Ha ilyen fejre tehető aranybizbasz, akkor igen. :)
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40823092
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-08-01T23:02:26+02:00
2021-08-01T23:02:26+02:00
fkv.117
http://blog.hu/user/1589016
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40814064" class="reply_nick_738630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40814064 );">@nofret</a>: "Beckett Tamás"<br />
<br />
Ez ilyen pesti gyerek volt, mint a Verne Gyula meg a Luther Marci? :D Már jóideje nem divat a külföldi neveket magyarosítgatni.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40817382
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-31T15:00:08+02:00
2021-07-31T15:00:08+02:00
élhetetlen
http://blog.hu/user/648369
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40813292" class="reply_nick_23719" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40813292 );">@nemecsekerno_007</a>: Te még mindig az uborka görbületénél tartasz? Ennyi év alatt sem fogtad fel, hogy csak arról volt szó, hogy a görbe uborka sérült, ne adják első osztályú áruként, mert másod osztályú? <br />
Jössz a 3. kétharmaddal. Soha, senki nem mondta, hogy az értelmes emberek többségben vannak egy társadalomban, arra vagy büszke, hogy még az uborka kérdést sem értetted meg, és sok hozzád hasonló van? Persze, így nem várható el, hogy a transzneműek, vagy a jogállamiság problémáit megértsd.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40817388
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-31T15:00:02+02:00
2021-07-31T15:00:02+02:00
élhetetlen
http://blog.hu/user/648369
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40812468" class="reply_nick_457870" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40812468 );">@szdan</a>: Majd, ha 95 éves korodban is még munkaképes leszel, és úgy tudsz teljesíteni. mint a királynő (II. Erzsébet), akkor szövegelj, addig hallgass. És azt hiszem, hogy „a kékvérűek belterjessége születési defektusokhoz vezet”, én meg azt hiszem, hogy kékvérűséged nélkül is több születési defektussal rendelkezel, mint akár a királynő, akár, Károly, akár Vilmos. Nem tűnik úgy, hogy ragyogóak lennének a szellemi képességeid, és már csak romlani fognak.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40817822
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-31T14:59:50+02:00
2021-07-31T14:59:50+02:00
para_noir
http://blog.hu/user/180881
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40815984" class="reply_nick_23719" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40815984 );">@nemecsekerno_007</a>: hát mondjuk aki Jeszyt hozza fel hivatkozási alapnak, azzal szemben nehéz komolynak maradni :) És még mindig ott tartasz, hogy aki nem O rajongó az Gy rajongó? A kétbites világkép elég neked?
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40815984
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-29T23:26:26+02:00
2021-07-29T23:26:26+02:00
nemecsekerno_007
http://blog.hu/user/23719
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40814530" class="reply_nick_180881" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40814530 );">@para_noir</a>: A 3. kétharmadból se tanultok, csak heherésztek?!?
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40816986
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-29T23:26:20+02:00
2021-07-29T23:26:20+02:00
kvadrillio
http://blog.hu/user/294509
Ez a társadalom már sokkal betegebb, mint a RÓMAI BIRODALOM VOLT !!!
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40814386
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-28T16:40:11+02:00
2021-07-28T16:40:11+02:00
Guillam
http://blog.hu/user/249019
Egy aktatáska tele svéd koronával - így értelmesebb lenne
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40814524
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-28T16:40:08+02:00
2021-07-28T16:40:08+02:00
para_noir
http://blog.hu/user/180881
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40812166" class="reply_nick_1564846" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40812166 );">@BölcsÉsz</a>: <a rel="nofollow" href="https://mek.oszk.hu/adatbazis/magyar-nyelv-ertelmezo-szotara/szotar.php?szo=IDEJEKOR%C3%81N&offset=5&kezdobetu=I">mek.oszk.hu/adatbazis/magyar-nyelv-ertelmezo-szotara/szotar.php?szo=IDEJEKOR%C3%81N&offset=5&kezdobetu=I</a>
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40814530
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-28T16:40:05+02:00
2021-07-28T16:40:05+02:00
para_noir
http://blog.hu/user/180881
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40813292" class="reply_nick_23719" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40813292 );">@nemecsekerno_007</a>: Jeszenszky Zsolt - hahahahahaha, baszki, komoly, tényleg?
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40815040
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-28T16:40:03+02:00
2021-07-28T16:40:03+02:00
Csokis
http://blog.hu/user/19668
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40812510" class="reply_nick_147941" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40812510 );">@Quattroman</a>: Ha csak egy is a királyi volt, akkor azért már "fussa". :-)
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40814064
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-27T21:31:14+02:00
2021-07-27T21:31:14+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40812884" class="reply_nick_1235149" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40812884 );">@Ekrü</a>: Rengeteg példa van, Miksa bajor király, állítólag II. Henrik angol király és Beckett Tamás között is több volt barátságnál, stb... Ha nem lenne egy sok energiát felemésztő munkám, az érdekesebbeket megírnám. De még lehet, hogy lesz ebből sorozat ;) A kegyetlenség a hetero uralkodókra is éppen úgy lehetett/volt jellemző.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40814058
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-27T21:28:27+02:00
2021-07-27T21:28:27+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40813088" class="reply_nick_600106" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40813088 );">@IamTwo</a>: Köszönöm a támogatást :) Szerintem is jó úgy.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40814056
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-27T21:27:44+02:00
2021-07-27T21:27:44+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40813190" class="reply_nick_239315" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40813190 );">@prolee</a>: Igen, ő tutira benne lesz a következő összeállításban :)
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40812884
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-27T21:26:54+02:00
2021-07-27T21:26:54+02:00
Ekrü
http://blog.hu/user/1235149
II.Edward angol király: Kegyetlen,csak a kegyenceivel törődő király volt,aki ellen a saját fia és felesége is fellázadt.<br />
A történelem során számos homoszexuális uralkodó volt mind az ókorban ( Heliogabalus, Néro,XII. Ptolemaioszt ) mind pedig a középkorban.A legtöbbjük gyengekezű csak a kegyenceivel törődő ,kegyetlen személyiség volt.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40812958
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-27T21:26:47+02:00
2021-07-27T21:26:47+02:00
Alick
http://blog.hu/user/824438
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40812468" class="reply_nick_457870" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40812468 );">@szdan</a>: És a kreténség különösen kiugró a nem heteroszexuális kékvérűeknél.<br />
Persze aki élete szerelmét azonos neműben, ugyanakkor stabil kapcsolatban találja meg, az többnyire pszichésen is stabil.<br />
Szájer elvtárs spontán coming out-ja viszont a meleg extrém szvinger partik irányába vezetett, az ilyesmit hetero vonalon se szokták kirakatba rakni.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40813088
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-27T21:26:38+02:00
2021-07-27T21:26:38+02:00
IamTwo
http://blog.hu/user/600106
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40812248" class="reply_nick_738630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40812248 );">@nofret</a>: jó az úgy, ne írd át, mert én is így használom :)<br />
egyébként <a rel="nofollow" href="https://www.nyest.hu/hirek/hektikus-kerdes">www.nyest.hu/hirek/hektikus-kerdes</a>
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40813190
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-27T21:26:34+02:00
2021-07-27T21:26:34+02:00
prolee
http://blog.hu/user/239315
Krisztina királynő.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40813292
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-27T21:26:32+02:00
2021-07-27T21:26:32+02:00
nemecsekerno_007
http://blog.hu/user/23719
Jeszenszky Zsoltnak van egy jó cikke arról, hogy Európa miként marad le egyre jobban Kína és az USA mögött.<br />
Szabadalmak, innováció, világcégek száma. A ,,haladó európai demokraták,, meg az uborka görbületével, a transzneműekkel, a jogállamisággal, a szivárványos zászlóval, az eszement környezetvédelmi intézkedésekkel foglalkoznak. Nooooormális?!?!
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40813618
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-27T21:26:23+02:00
2021-07-27T21:26:23+02:00
Ménár Atya
http://blog.hu/user/1349990
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40812510" class="reply_nick_147941" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40812510 );">@Quattroman</a>: <br />
Biztos Surströmming-et akart venni és azzal kenegették volna egymást :D
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40812468
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-26T23:31:00+02:00
2021-07-26T23:31:00+02:00
szdan
http://blog.hu/user/457870
Egyik nagyobb kretén mint a másik... Ékes bizonyíték, hogy a kékvérűek belterjessége születési defektusokhoz vezet.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40812510
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-26T23:30:55+02:00
2021-07-26T23:30:55+02:00
Quattroman
http://blog.hu/user/147941
" a karjához volt bilincselve egy aktatáska, benne 100 svéd koronával, "<br />
Abból biztos hetedhét országra szóló bulizást rendezhettek volna.<br />
<br />
:-D
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40812528
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-26T23:30:49+02:00
2021-07-26T23:30:49+02:00
nemecsekerno_007
http://blog.hu/user/23719
És melyik molesztált ovisokat?
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40812422
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-26T21:05:48+02:00
2021-07-26T21:05:48+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40812166" class="reply_nick_1564846" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40812166 );">@BölcsÉsz</a>: Mondjuk az Arcanumon ezt lehet olvasni: "idejekorán – ‘a kellő időben’: A török vastag, erős falat talált a kapu mögött. Idejekorán berakta azt Mekcsey.<br />
Egy tautologikus mellérendelő idején-korán összetétel módosult alakja, ahol az első tag elvesztette ragját. Az utótag hatására a mai nyelvi köztudatben kezd ‘túl korán, ideje előtt’ jelentése kialakulni." Máshol pedig ezt: "idejekorán (határozószó II.) Elavult: Túl hamar, az elvárt vagy szükséges időnél előbb. Az orvos nem mert idejekorán ígéretet tenni, de sikeresnek tűnik a kezelés." Itt meg azt írják, hogy elavult, ahogy én használtam. Mindenesetre lehet így is, úgy is értelmezni.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40812248
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-26T19:16:47+02:00
2021-07-26T19:16:47+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol?full_commentlist=1#c40812166" class="reply_nick_1564846" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40812166 );">@BölcsÉsz</a>: Mondasz valamit, kijavítom, köszi !
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/25/3_meleg_es_3_leszbikus_kiralyi_szemely_a_tortenelembol/full_commentlist/1#c40812166
Válasz erre: Három meleg és biszexuális királyi személy a történelemből
2021-07-26T19:15:43+02:00
2021-07-26T19:15:43+02:00
BölcsÉsz
http://blog.hu/user/1564846
"György herceg idejekorán, 39 évesen elhunyt. " Az "idejekorán" azt jelenti, hogy kellő, megfelelő időben.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/20/igy_temetkeztek_a_habsburgok/full_commentlist/1#c40811428
Válasz erre: A Habsburgok különleges és bizarr temetkezési szokásai
2021-07-26T14:18:03+02:00
2021-07-26T14:18:03+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/20/igy_temetkeztek_a_habsburgok?full_commentlist=1#c40810216" class="reply_nick_93919" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40810216 );">@Fredddy</a>: Egyetértek veled, ugyanakkor nálunk pl olyan helyzet állt elő január elején, hogy a pap szerette volna édesapámat 2 napon belül eltemetni, ám erre nem volt lehetőség a rengeteg Covid-halott miatt. Amikor már lett volna időpont, addigra lett az ortodox karácsony (január 6-7.), amikor a pap nem temet nyilván, hiszen ünnep. A következő időpont a temetőbe csak egy hét múlva volt. Tehát nem mindig a rokonokon múlik. Annyi előnye megvolt a dolognak, hogy az unokatestvérem és apukám öccse is ide tudott érni külföldről - előbbi szintén pap, így részt tudott venni a szertartás előkészítésében és levezénylésében, ami neki és nekünk is lelkileg fontos volt. Ezenkívül én az első héten még járni sem bírtam a sokktól, anyukámról nem is beszélve, szóval adott nekünk időt a felkészülésre....<br />
<br />
Ahogy írod is, a királyi temetés egész más tészta. Hatalomdemonstráció, jogfolytonosság, sok tényező közrejátszik.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/20/igy_temetkeztek_a_habsburgok/full_commentlist/1#c40810216
Válasz erre: A Habsburgok különleges és bizarr temetkezési szokásai
2021-07-26T14:11:51+02:00
2021-07-26T14:11:51+02:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/20/igy_temetkeztek_a_habsburgok?full_commentlist=1#c40805222" class="reply_nick_738630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40805222 );">@nofret</a>: ahhoz, hogy ez a belső melegedés megálljon, illetve ne induljon el, rendes fagyasztás kell, szóval amíg nem voltak modern fagyasztók, addig nagyon észnél kellett lenni. (Amúgy nyugi, ennyire nem barátaim a hullák; csak a vadászat miatt a nagytestű állatoknál tudom, hogy megy- aki egyszer érezte azt a szagot, mindent megtesz, hogy legközelebb ne kelljen :P )<br />
<br />
Hűtő ide vagy oda, a mi családunkban a temetések viszonylag gyorsan lezajlottak, az utolsó dolog, amit valakiért megteszünk, hogy normálisan eltemetjük- én méltatlannak érzem ezt késleltetni, ha Mucika néninek fontosabb dolga van aznap, akkor majd hoz virágot később. De persze ez csak az én véleményem, minden család és minden helyzet más, nincs erre általános recept.<br />
<br />
A királyi temetéseknél viszont nem csak az elhunyt és a rokonok miatt fontos, hogy flottul menjenek, ez egy nagyon fontos üzenet a rendszer stabilitásáról bel- és külföldre egyaránt. Az új akárki első fontos feladata mindig a régi eltemetése, ha ez jól sikerül, az mutatja, hogy nyugi van, rendben ment a hatalomátadás és az utód is rátermett ember, ha nem sikerül, az viszont éppen az ellenkezőjét kiáltja világgá, és ugye első benyomást csak egyszer lehet tenni.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/20/igy_temetkeztek_a_habsburgok/full_commentlist/1#c40805222
Válasz erre: A Habsburgok különleges és bizarr temetkezési szokásai
2021-07-23T00:41:42+02:00
2021-07-23T00:41:42+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/20/igy_temetkeztek_a_habsburgok?full_commentlist=1#c40803530" class="reply_nick_93919" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40803530 );">@Fredddy</a>: Juj, de szemléletesen írtad le! A Romanovok is balzsamoztak. Nekem olyan fura az 1-2 napon belüli temetés. Nyilván régen ennek praktikus okai voltak, aztán a szokás fennmaradt a muszlimoknál, közel-keleti keresztényeknél. Lelkileg számomra elfogadhatóbb az, hogy a halál és a temetés között elteljen 1-2 hét. Hiszen az ember még akkor sem ocsúdik fel teljesen a veszteségből, a rokonoknak, barátoknak oda kell érniük innen-onnan, stb... Egyébként a brit királyi családnak kidolgozott menetrendjei vannak halál esetére, de Diana olyan váratlanul érte őket, hogy az Anyakirályné lepróbált temetését vették az alapjául.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/20/igy_temetkeztek_a_habsburgok/full_commentlist/1#c40803530
Válasz erre: A Habsburgok különleges és bizarr temetkezési szokásai
2021-07-22T16:12:26+02:00
2021-07-22T16:12:26+02:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/20/igy_temetkeztek_a_habsburgok?full_commentlist=1#c40803496" class="reply_nick_738630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40803496 );">@nofret</a>: az igaz, hogy Habsburg Ottó volt az utolsó, aki tényleg még életében volt konkrét koronás király trónörököse, de kérdés, hogy mennyire akarja a család ezt hangsúlyozni. Illetve mennyire hagyják nekik az osztrákok.<br />
<br />
Ami a belső szervek eltávolítását illeti, annak praktikus oka van, a belső szervek nélküli hulla lassabban rohad. Vadászaton is azonnal, még a helyszínen ki kell zsigerelni az elejtett vadat (kivenni a belső szerveit), vagy ennek híján legalább felvágni a hasát. Mikor az utolsó nóta véget ér, akkor először a belső szervek kezdenek bomlani, ezen belül is a gyomor és a belek- tulajdonképpen folytatódik az emésztés, csak most már kontrollálatlanul. Ez, amellett, hogy mindenféle fura gázok és folyadékok képződnek, jelentős hőtermeléssel is jár, ami a hús (izmok) bomlását is gyorsítja- enélkül a plusz hőhatás nélkül az izomszövet maga jóval tovább ehető, illetve emberi holttest esetén ízlésesen ravatalozható marad. A parasztoknál nem volt ez gond, a faluban egy-két napon belül lezajlott a temetés, de egy királynál, ahogy írod is, sokkal tovább tartott maga a szertartás is, az előkészületekről nem is beszélve.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/20/igy_temetkeztek_a_habsburgok/full_commentlist/1#c40804070
Válasz erre: A Habsburgok különleges és bizarr temetkezési szokásai
2021-07-22T16:11:48+02:00
2021-07-22T16:11:48+02:00
CSOKKI MÁLNA
http://blog.hu/user/992300
Amikor feltemetnek és nem eltemetnek..
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/20/igy_temetkeztek_a_habsburgok/full_commentlist/1#c40803496
Válasz erre: A Habsburgok különleges és bizarr temetkezési szokásai
2021-07-22T00:22:15+02:00
2021-07-22T00:22:15+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/20/igy_temetkeztek_a_habsburgok?full_commentlist=1#c40803462" class="reply_nick_93919" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40803462 );">@Fredddy</a>: Nagyon jó kérdés, gondoltam is rá, hogy megkérdezem a családot. Bevallom őszintén, erről nem beszéltem velük, nem tudom, hogy van. Kérdés, akarnak-e itt temetkezni. Ha akarnak, akkor van-e rá lehetőség. Arról viták zajlottak anno, hogy Habsburg Ottót itt temessék-e el, de azért neki bőven volt rá jogalapja. Kérdés, minek tekintik ezt a helyet: császári kriptának vagy a Habsburg-család kriptájának. Kérdés, hogy az osztrák állam szeretné-e, hogy minden családtag temetése a legitimisták felvonulásává váljon. Személy szerint azt gondolom, jól van ez így, hogy az utolsó, aki idekerült, Ottó. Ezzel lezárult egy nagy dinasztia, nincs is már igazán hely a kapucinuskriptában, és amennyire tudom, a most élő családtagok sem vágyakoznak a régi pompa után, lehet, hogy a saját nyugvóhelyükkel kapcsolatban is inkább eszerint döntenek.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/20/igy_temetkeztek_a_habsburgok/full_commentlist/1#c40803492
Válasz erre: A Habsburgok különleges és bizarr temetkezési szokásai
2021-07-22T00:16:25+02:00
2021-07-22T00:16:25+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
@mcc: Ezt most nem egészen értem, nem császároztam mindenkit. Nyilván nem csak császárok vannak eltemetve a kriptában, de a temetkezési szokásokat főleg az uralkodókra vonatkoztatva írtam. Így van, MT császárné volt. Lelki békéd érdekében kijavítottam azt az egy elrontott szótagot. (Egyébként utálom a -né-zést, csak azért írom így néha egyáltalán, mert semmi kedvem vitatkozni az olvasókkal ezen.)
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/20/igy_temetkeztek_a_habsburgok/full_commentlist/1#c40803162
Válasz erre: A Habsburgok különleges és bizarr temetkezési szokásai
2021-07-22T00:10:45+02:00
2021-07-22T00:10:45+02:00
mcc
http://blog.hu/user/199055
Hát érdekes, de nem lesz jó mindenkit császározni, pláne nem osztrák császározni. Mária Terézia véletlenül sem volt császárnő, és az Osztrák Császárság 1804-től volt üzemben. Az igaz, hogy a Habsburg főhercegek közül egy mindig német-római császár volt 1452-től, de Mária Terézia kimaradt, az már sok lett volna, hogy nő legyen a császár. A férje volt az, tehát ő max. császárné.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/14/igy_elt_marie_antoinette_versailles-ban_kesobb_pedig_bortoneben/full_commentlist/1#c40803460
Válasz erre: Így töltötte utolsó napjait Marie Antoinette a börtönben és a siralomházban
2021-07-22T00:10:32+02:00
2021-07-22T00:10:32+02:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
A képeken szerintem inkább be van festve valamivel a haja, azért egy 37 éves nő még messze van az őszüléstől, az utolsó portrén látszik is a szőkesége.<br />
<br />
A Conciergerie (és főleg mellette az Igazságügyi Palota) még ma is elég félelmetes hatást kelt, először én se értettem, miért írják ezt róluk, de tényleg, valahogy úgy sugárzik belőlük az erőszakosság, erős a kontraszt a környezetükkel.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/20/igy_temetkeztek_a_habsburgok/full_commentlist/1#c40803462
Válasz erre: A Habsburgok különleges és bizarr temetkezési szokásai
2021-07-22T00:10:17+02:00
2021-07-22T00:10:17+02:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
Mi akadályozná egyébként meg, hogy a jövőben meghaló Habsburgokat is ide temessék? (Amennyiben nem végrendelkeznek máshogy.) Ausztriában mint császárok alapvetően nemkívánatosak, de mint magánemberek, a kapucinusok jóindulatán kívül van más tényező?
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/14/igy_elt_marie_antoinette_versailles-ban_kesobb_pedig_bortoneben/full_commentlist/1#c40796818
Válasz erre: Így töltötte utolsó napjait Marie Antoinette a börtönben és a siralomházban
2021-07-18T21:00:32+02:00
2021-07-18T21:00:32+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/14/igy_elt_marie_antoinette_versailles-ban_kesobb_pedig_bortoneben?full_commentlist=1#c40795228" class="reply_nick_126002" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40795228 );">@masada</a>: Igen, elgondolkodtató... Változásra szükség volt, de kétséges, hogy ilyen véráldozatokra is :(
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/14/igy_elt_marie_antoinette_versailles-ban_kesobb_pedig_bortoneben/full_commentlist/1#c40795228
Válasz erre: Így töltötte utolsó napjait Marie Antoinette a börtönben és a siralomházban
2021-07-18T20:57:42+02:00
2021-07-18T20:57:42+02:00
masada
http://blog.hu/user/126002
Mindig felébreszt, hogy az emberiség legnagyobb vívmányai végül is a emberi test és lélek elleni brutalitáson alapszanak
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/07/14/igy_elt_marie_antoinette_versailles-ban_kesobb_pedig_bortoneben/full_commentlist/1#c40791196
Válasz erre: Így töltötte utolsó napjait Marie Antoinette a börtönben és a siralomházban
2021-07-15T23:11:15+02:00
2021-07-15T23:11:15+02:00
DJP
http://blog.hu/user/1538272
Mária Terézia kisebb lányai (köztük a legkisebb, Mária Antónia) élete dióhéjban - <a rel="nofollow" href="https://youtu.be/m6ZnMHlO-sI">youtu.be/m6ZnMHlO-sI</a>
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/29/a_legemlekezetesebb_pillanatok_katalin_es_vilmos_10_evvel_ezelotti_eskuvojerol/full_commentlist/1#c40677228
Válasz erre: A legemlékezetesebb pillanatok Katalin és Vilmos 10 évvel ezelőtti esküvőjéről
2021-05-28T16:16:13+02:00
2021-05-28T16:16:13+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/29/a_legemlekezetesebb_pillanatok_katalin_es_vilmos_10_evvel_ezelotti_eskuvojerol?full_commentlist=1#c40674860" class="reply_nick_93919" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40674860 );">@Fredddy</a>: úgy tudni, mindennel baja volt aznap, zavarták a hangok, fáradt volt, valószínűleg tényleg nem önmagában a csók idegesítette. Mindenesetre vicces pillanat volt.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/29/a_legemlekezetesebb_pillanatok_katalin_es_vilmos_10_evvel_ezelotti_eskuvojerol/full_commentlist/1#c40674860
Válasz erre: A legemlékezetesebb pillanatok Katalin és Vilmos 10 évvel ezelőtti esküvőjéről
2021-05-27T18:09:12+02:00
2021-05-27T18:09:12+02:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
A fura fejű kislányra nem az volt a mondás, hogy a repülők zaja nem tetszett neki, amik éppen akkor húztak át a tér fölött?
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/21/semmi_koze_a_habsburg-csaladhoz_a_dunaferr_kozeleben_feltunt_allitolagos_habsburgnak/full_commentlist/1#c40188138
Válasz erre: Semmi köze a Habsburg-családhoz a Dunaferr közelében feltűnt állítólagos Habsburgnak
2021-04-28T11:05:11+02:00
2021-04-28T11:05:11+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/21/semmi_koze_a_habsburg-csaladhoz_a_dunaferr_kozeleben_feltunt_allitolagos_habsburgnak?full_commentlist=1#c40187030" class="reply_nick_93919" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40187030 );">@Fredddy</a>: Több helyen írtak róla, nekem a HVG-n tűnt fel a Habsburg-szál, és volt, ahol úgy írtak róla, mint egy "Franz Vladimir Habsburg-Lothringen néven bemutatkozó" emberről, tehát benne volt, hogy nem igazi, de rajtam kívül senkinek nem jutott eszébe utánamenni :) Engem meg felettébb bosszantott, hogy egy ilyen néven fut egy ilyen gazember. Ettől persze még tovább fut sajnos, de legalább most már egy páran itthon is tudják, hogy nincs köze a családhoz. Pallavicini Zita és Zsófia meg Ildikó (Habsburg) is mondták, hogy előfordulnak ilyenek, akik az ő családi nevükkel (előbbi esetében az Andrássy-val) próbálkoznak erre-arra nagyobb befolyást szerezni. Röhej a mai világban.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/21/semmi_koze_a_habsburg-csaladhoz_a_dunaferr_kozeleben_feltunt_allitolagos_habsburgnak/full_commentlist/1#c40187030
Válasz erre: Semmi köze a Habsburg-családhoz a Dunaferr közelében feltűnt állítólagos Habsburgnak
2021-04-28T11:00:13+02:00
2021-04-28T11:00:13+02:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/21/semmi_koze_a_habsburg-csaladhoz_a_dunaferr_kozeleben_feltunt_allitolagos_habsburgnak?full_commentlist=1#c40186998" class="reply_nick_738630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40186998 );">@nofret</a>: a mostani helyzetnek az ideológiai alapja ez. Az oroszok igyekeznek rátolni Ukrajnára az ukrán nacionalizmus SS-es kalandjait (egy dolog, hogy csak így lehetett Ukrajnáért harcolni, de pl közismert, hogy a koncentrációs táborok őreit is nagy részben közülük toborozták), illetve ezzel diszkreditálni őket Nyugaton, a másik serpenyőben meg ott van pl a harmincas évekbeli, többmillió áldozatot szedő ukrajnai éhínség, amit a kommunisták csináltak, hogy az ukránokat büntessék. Mélyre nyúlnak ezek a dolgok, és ahogy áll a helyzet, párszáz évig elvitatkoznak még rajta :(<br />
<br />
Én egyébként először az indexen olvastam a Dunaferr-ügyet, már az első cikkben is olyan hangsúllyal írtak az illetőről, hogy az olvasó nem éppen egy igazi Habsburgra gondol.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/21/semmi_koze_a_habsburg-csaladhoz_a_dunaferr_kozeleben_feltunt_allitolagos_habsburgnak/full_commentlist/1#c40186998
Válasz erre: Semmi köze a Habsburg-családhoz a Dunaferr közelében feltűnt állítólagos Habsburgnak
2021-04-27T22:30:21+02:00
2021-04-27T22:30:21+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/21/semmi_koze_a_habsburg-csaladhoz_a_dunaferr_kozeleben_feltunt_allitolagos_habsburgnak?full_commentlist=1#c40186844" class="reply_nick_93919" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40186844 );">@Fredddy</a>: Sejtettem, hogy ehhez lesz hozzáfűznivalód :) Én a sztorinak ebbe a részébe nem ástam bele magamat, de mintha az egész emlékeztetne a mostani kelet-ukrajnai helyzetre...
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/21/semmi_koze_a_habsburg-csaladhoz_a_dunaferr_kozeleben_feltunt_allitolagos_habsburgnak/full_commentlist/1#c40186844
Válasz erre: Semmi köze a Habsburg-családhoz a Dunaferr közelében feltűnt állítólagos Habsburgnak
2021-04-27T22:27:24+02:00
2021-04-27T22:27:24+02:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
A Szicsi Lövészek egyébként még az 1. vh előtt indultak, mint ukrán nacionalista lövészklubok, aztán a Habsburgok felügyeletével betagolták őket az osztrák hadseregbe, kb mint Pilsudsky Lengyel Légióját, és így harcoltak az első világháborúban. Miután Oroszország szétesett, Ukrajnában egy bábállamot hoztak létre a központi hatalmak, a Szicsi Lövészek ennek a hadseregévé váltak, ráadásul jelentősen felduzzasztották őket, többek között szabadon eresztett ukrán nemzetiségű hadifoglyokkal. Ezért őket tekintik az első igazi ukrán hadseregnek. <br />
<br />
Mikor aztán a központi hatalmak is szétestek, ott találták magukat egyszerre harcolva a lengyelek és a vörösök ellen, utóbbiak aztán végül le is győzték őket, és Ukrajna a Szovjetunió része lett. Aztán jöttek a németek 1941-ben, ezután az Ukrajnáért harcolók leginkább az ilyen-olyan német kolllaboráns szervezetekben, illetve az SS különféle agábogában tudtak kiteljesedni (hiszen a németek független Ukrajnát nem szerveztek), emiatt az oroszok még jobban megorroltak rájuk, és Nyugaton se lettek túlságosan szalonképesek, máig tartó vitákat eredményezve, amikre mostanában már azt se mondhatjuk, hogy megállnak a szájkarate szintjén :P
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/19/alcazott_oszlop_mogul_keszitett_kepeket_egy_fotos_fulop_herceg_temetesen/full_commentlist/1#c40172766
Válasz erre: Álcázott oszlop mögül készített képeket egy fotós Fülöp herceg temetésén
2021-04-23T22:07:21+02:00
2021-04-23T22:07:21+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/19/alcazott_oszlop_mogul_keszitett_kepeket_egy_fotos_fulop_herceg_temetesen?full_commentlist=1#c40170758" class="reply_nick_35768" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40170758 );">@marosy</a>: Köszönöm, örülök, hogy tetszik :)
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/19/alcazott_oszlop_mogul_keszitett_kepeket_egy_fotos_fulop_herceg_temetesen/full_commentlist/1#c40170758
Válasz erre: Álcázott oszlop mögül készített képeket egy fotós Fülöp herceg temetésén
2021-04-23T22:06:55+02:00
2021-04-23T22:06:55+02:00
marosy
http://blog.hu/user/35768
Kellemes, olvasmányos blog.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig/full_commentlist/1#c40160522
Válasz erre: Fülöp herceg, a megfoghatatlan
2021-04-20T21:00:30+02:00
2021-04-20T21:00:30+02:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig?full_commentlist=1#c40146760" class="reply_nick_738630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40146760 );">@nofret</a>: Hitler idejében ők még nagyon kicsik voltak, plusz talán stabilabb is a trón most, mint a 40-es évek végén volt. De valószínűleg csak annyit mérlegeltek, hogy nagyobb botrány lett volna nem meghívni őket :)
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/03/08/az_oprah-interju_elemzese/full_commentlist/1#c40148034
Válasz erre: A Meghan és Harry-interjú legnagyobb "bombái" kontextusba helyezve
2021-04-18T00:02:16+02:00
2021-04-18T00:02:16+02:00
Silvermoon
http://blog.hu/user/1581258
Ez remek lett, gondoltam megosztom veletek! :-D<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.youtube.com/watch?v=Uf0iJmey_T4">www.youtube.com/watch?v=Uf0iJmey_T4</a>
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig/full_commentlist/1#c40146760
Válasz erre: Fülöp herceg, a megfoghatatlan
2021-04-16T23:18:24+02:00
2021-04-16T23:18:24+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig?full_commentlist=1#c40142518" class="reply_nick_93919" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40142518 );">@Fredddy</a>: Én is ezt mondom :) Érdekes egyébként, hogy a holnapi temetésre meghívták a rokonokat a családnak arról a feléről is. Ott lesz Bernhard badeni, (Teodóra leszármazottja) Donatus hessei (Zsófia leszármazottja) és Fülöp Hohenlohe-Langenburg herceg (Margit unokája). 1947-ben az esküvőn még nem látták felmenőiket szívesen, igaz, akkor még tényleg nagyon közel voltak azokhoz a vérzivataros évekhez :(
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig/full_commentlist/1#c40142518
Válasz erre: Fülöp herceg, a megfoghatatlan
2021-04-16T14:11:02+02:00
2021-04-16T14:11:02+02:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig?full_commentlist=1#c40142442" class="reply_nick_738630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40142442 );">@nofret</a>: nem nagy félreértés azért, kicsit túlbeszéltem én is :) Csak azt szerettem volna hangsúlyozni, hogy a harmincas évek elején-első felében ők alapvetően egy tipikus korabeli nemesi család voltak, akik magukhoz vették, elit suliba járatták az unokaöccsüket. A nácivá válás, NSDAP-be való belépés már életük következő fejezete volt, amiben az akkor már Angliában tanuló Fülöp sok szerepet nem játszott.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig/full_commentlist/1#c40142442
Válasz erre: Fülöp herceg, a megfoghatatlan
2021-04-15T22:31:21+02:00
2021-04-15T22:31:21+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig?full_commentlist=1#c40129528" class="reply_nick_93919" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40129528 );">@Fredddy</a>: Ezt most azért nem értem, mert annál rosszabb színben nehéz valakit feltüntetni, hogy belépett a náci pártba... Fülöpre pedig szerintem ennek az egésznek még csak az árnyékát sem vetítettem. Számomra teljesen egyértelmű, hogy neki köze nem volt az egészhez. Az, hogy a rokonok mit csinálnak, az a rokonok felelőssége. Vagy mást lehetett ebből kiolvasni? Nem hiszem.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/12/fulop_herceg_ugy_kivanta_land_roveren_vigyek_majd_a_koporsojat/full_commentlist/1#c40137138
Válasz erre: Fülöp herceg úgy kívánta: Land Roveren vigyék majd a koporsóját
2021-04-14T18:10:32+02:00
2021-04-14T18:10:32+02:00
mariska16
http://blog.hu/user/349997
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/12/fulop_herceg_ugy_kivanta_land_roveren_vigyek_majd_a_koporsojat?full_commentlist=1#c40135032" class="reply_nick_1376593" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40135032 );">@Gösser söralátét</a>: ritka választékos marha vagy.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig/full_commentlist/1#c40134476
Válasz erre: Fülöp herceg, a megfoghatatlan
2021-04-14T11:45:55+02:00
2021-04-14T11:45:55+02:00
Örömhernyó
http://blog.hu/user/1476122
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig?full_commentlist=1#c40129528" class="reply_nick_93919" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40129528 );">@Fredddy</a>: Igen, Angliában úgy állítják be, mintha minden német náci lett volna. Ennyi erővel én meg kommunista vagyok, mert hát beléptem annak idején az úttörő mozgalomba, kisdobosságig vittem, aztán széthullott alattam a rendszer. Szóval tagja voltam annak a szervezetnek, aminek náci megfelelője a Hitlerjugend volt. Még a tagsági igazolványom is megvan valahol. Ha ez kiderül rólam, akkor majd azt hazudom, hogy csak azért léptem be, hogy belülről bomlasszam a szervezetet.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/12/fulop_herceg_ugy_kivanta_land_roveren_vigyek_majd_a_koporsojat/full_commentlist/1#c40135032
Válasz erre: Fülöp herceg úgy kívánta: Land Roveren vigyék majd a koporsóját
2021-04-14T11:45:51+02:00
2021-04-14T11:45:51+02:00
Gösser söralátét
http://blog.hu/user/1376593
Az biztos, ha a madame is elmegy, az egész kupleráj össze fog omlani. Aki utána jön az már alkalmatlan arra, hogy nemzedékeket tegyen tönkre a saját nagyzolása miatt.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig/full_commentlist/1#c40129528
Válasz erre: Fülöp herceg, a megfoghatatlan
2021-04-12T23:20:56+02:00
2021-04-12T23:20:56+02:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig?full_commentlist=1#c40126168" class="reply_nick_738630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40126168 );">@nofret</a>: nem lehet mindent beleírni egy cikkbe, persze, csak az eredeti szöveg kicsit rosszabb színben tünteti fel a családját, mint amilyen volt, és nem jön át, hogy Fülöp még jóval azelőtt Skóciába költözött, hogy igazán belejöttek volna a náculásba. Gyerekként alapvetően egy náciszkeptikus társadalmi környezetben nőtt fel, amikor a nácizmus és a klasszikus német nemesség a Hosszú Kések Éjszakája után elkezdett közeledni egymáshoz, akkor ő már Angliában járt iskolába. Csak az angol újságolvasónak persze ezt úgy tálalják, hogy Németországban 1750 óta kivétel nélkül mindenki náci volt és az ügyes Fülöpnek éppenhogy sikerült kicsúszni a karmaikból.<br />
Mindez természetesen nem kisebbíti későbbi érdemeit.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig/full_commentlist/1#c40126168
Válasz erre: Fülöp herceg, a megfoghatatlan
2021-04-11T23:42:21+02:00
2021-04-11T23:42:21+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig?full_commentlist=1#c40126074" class="reply_nick_93919" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40126074 );">@Fredddy</a>: Értem az időrendet, de tényleg az van, hogy ha az ember nem szakdolgozatot ír, hanem cikket, akkor nem lehet minden apró részletre kitérni. Fülöp hercegről sem azt mondjuk, hogy Erzsébet yorki hercegnő férje volt, akiből később királynő lett :) De értem, mit mondasz, csak szerintem ebben a formában ez nem zavaró. Igen, Kurt Hahn volt az a bizonyos tanár, a Gordonstoun Skóciában volt. Egy dokumentumfilmben láttam, hogy Fülöp herceg már gyerekkorában elég kritikusan állt a nácikhoz. Egyébként az ő felmenői között is bőven vannak németek: édesanyja, Alíz a Battenbergek közé tartozott, akik a Hessen-Darmstadt-család egyik alága, Alíz anyai felmenői között találjuk Viktória hessen–darmstadti hercegnőt, akinek az anyja Alíz hesseni nagyhercegné volt, akinek az anyja Viktória királynő volt, stb... Szóval csupa német :) Nem véletlen, hogy a nővérei ott kötöttek ki. De persze vannak dán (Glücksburg) meg orosz (Romanov) felmenői is. Izgalmas a pedigré!
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig/full_commentlist/1#c40126074
Válasz erre: Fülöp herceg, a megfoghatatlan
2021-04-11T23:30:31+02:00
2021-04-11T23:30:31+02:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig?full_commentlist=1#c40125848" class="reply_nick_738630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40125848 );">@nofret</a>: egy konkrét NSDAP tagot nehéz lenne nem nácinak tartani, ne érts félre, de azért van itt egy időrendje a dolgoknak, amit az angol sajtó hajlamos kicsit, mondjuk úgy, áramvonalasítani. Az ifjú herceg eleve a nővérei házassága miatt került Németországba, amikor az egyik újdonsült nagybátyja tulajdonában álló iskolába kezdett járni. Az illető nagybátyj annak a von Baden hercegnek a fia, aki a Német Birodalom utolsó kancellárja volt az 1. vh végi széthullás előtt, miközben a náci párt és az arisztokrácia/régi elit ekkor még erősen gyanakvással tekintett egymásra (ebben az évben történt Hindenburg kesztyűs kézfogása Hitlerrel, ezer szónál többet mond erről). A Salem nevű iskola pedig ma is az egyik leghíresebb elitiskola, a (,,szakmai") alapító-vezetője viszont egy zsidó tanár volt, aki felszólalt az SA rohamosztagosok egyre erőszakosabb tevékenysége ellen, emiatt le kellett lépnie Angliába. Ott alapította meg a Salem angol leányvállalatát, ez volt az a bizonyos The Crownban is nagy szerephez jutó iskola- Fülöp pedig követte őt, és végül Angliában fejezte be az iskolát.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig/full_commentlist/1#c40125848
Válasz erre: Fülöp herceg, a megfoghatatlan
2021-04-11T21:29:53+02:00
2021-04-11T21:29:53+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig?full_commentlist=1#c40122684" class="reply_nick_93919" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40122684 );">@Fredddy</a>: Szépíthetjük a dolgot, de tény, hogy nácik voltak. Azt már nem írtam bele a cikkbe, hogy Fülöp herceget részben amiatt küldték Angliába, mert ahányszor csak elő kellett adni az iskolában a náci szalutálást, hangosan nevetett, annyira abszurdnak tartotta az egészet. Ezt pedig elég veszélyesnek találta a család, és jobbnak látták elküldeni. Ettől egyébként a szememben csak nagyobbra nőtt Fülöp :)
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig/full_commentlist/1#c40122684
Válasz erre: Fülöp herceg, a megfoghatatlan
2021-04-11T21:27:19+02:00
2021-04-11T21:27:19+02:00
Fredddy
http://blog.hu/user/93919
Na szegény. Nem volt könnyű élete. A halála talán segít észhez téríteni az unokáját.<br />
<br />
A nővérei viszont nem ,,német náci tisztekhez mentek feleségül", rangban hozzájuk illő német hercegekhez mentek feleségül a 30-as évek elején. Csak ezek a hercegek, (vagy legalábbis nagy részük) aztán a 30-as évek végén beléptek a náci pártba, volt, amelyik feleségestül :) Az egyik nagybácsi meghalt repülőbalesetben még 37-ben, a többiek a háborúban katonatisztként szolgáltak. Az egyiket a '44-es Hitler elleni merénylet utáni tisztogatások részeként rúgták ki, a másik megsérült Franciaországban 1940-ben és leszerelték, a negyedik volt SS-tiszt, de ő is egy repülőalakulatban szolgált és 1943-ban halt meg repülőbalesetben.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig/full_commentlist/1#c40122698
Válasz erre: Fülöp herceg, a megfoghatatlan
2021-04-11T12:28:56+02:00
2021-04-11T12:28:56+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig?full_commentlist=1#c40120974" class="reply_nick_1476122" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40120974 );">@Örömhernyó</a>: Egyrészt igen, másrészt pedig harcolt a második világháborúban, rengeteg jótékonysági intézmény feje volt, modernizálta a monarchiát, támogatta az uralkodót, családfő volt mindemellett. Nyilván ezerszer szerencsésebb körülményei voltak, mint egy átlagembernek. Amennyit tudni lehet Fülöp hercegről életrajzíróktól, az alapján azt mondanám, hogy mélyen elítélte fia igencsak kifogásolható barátságát azzal az emberrel.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/04/09/a_legfontosabb_tenyek_fulop_hercegrol_narancsladatol_a_windsori-kastelyig/full_commentlist/1#c40120974
Válasz erre: Fülöp herceg, a megfoghatatlan
2021-04-11T12:07:02+02:00
2021-04-11T12:07:02+02:00
Örömhernyó
http://blog.hu/user/1476122
A poszt alapján egy aranyifjú életét élte, azt csinálta, amit akart, olyan dolgokkal foglalkozott, amiért mások fizetnének, mert ezek hobbi jellegű tevékenységek. Utazgatás, sport stb.<br />
<br />
Vajon a fia, András hercegnak a pedó Jeffrey Epsteinhez fűződő kapcsolatáról mi volt a véleménye?
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/03/08/az_oprah-interju_elemzese/full_commentlist/1#c40112514
Válasz erre: A Meghan és Harry-interjú legnagyobb "bombái" kontextusba helyezve
2021-04-09T12:46:28+02:00
2021-04-09T12:46:28+02:00
annamanna
http://blog.hu/user/254345
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/03/08/az_oprah-interju_elemzese?full_commentlist=1#c40112324" class="reply_nick_738630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40112324 );">@nofret</a>: <a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/03/08/az_oprah-interju_elemzese?full_commentlist=1#c40112324" class="reply_nick_738630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40112324 );">@nofret</a>: Hát, elég egyértelműen Meghan-Katalin-csörtének tűnik ez az egész ügy. Eleve abban, hogy Harry és Meghan otthagyták az udvart, szerintem benne van Katalin keze, mert ami számomra erre utaló jel, az az, hogy a távozásuk hirtelen bejelentését tavaly január 8-ára időzítették és Katalin szülinapja január 9. Vagy ha nem is Katalin személyesen, akkor is az ő érdekében munkálkodó lobbierő, legyenek ezek bárkik is. Nem így tervezték az életüket, nem tudom elképzelni, hogy totál maguktól álltak arrébb egy kontinenssel. Nem is találják igazán a helyüket, utólag is keserűek, visszafelé néznek, nem előre. Az biztos, hogy Erzsébet és Vilmos egyáltalán nem örültek ennek, és valószínűleg Károly sem, őket ki lehet zárni a fő konfliktusforrásból. Anna és Károly többi testvére, vagy pl a kenti Mihály hercegék stb már kissé távoliak Meghannak - aki nagyon közel volt, akivel egy palotában is laktak (és már ott sem fértek meg egymástól) - az Vilmos mellett Katalin, de Vilmost nem zavarták. Csak Katalint, és a mögötte álló lobbierőt. Akik szerintem irányítják a sajtót, és van hatalmuk arra, hogy amiért Katalint dicsérik, azért Meghant szapulják. Valakiknek a "választottja" Katalin, olyanoknak, akiknek valós hatalmuk van és nem csak olyan jelképes díszpintyek, mint az uralkodócsalád. Katalint kell eladni tündérkirálynőnek, és Meghan zavarta a képet, mert jóval népszerűbbek lettek Harryval, mint Vilmosék. Zsófiáról olvastam még, hogy ő nagyon Katalin-párti, és Mihály herceg feleségéről, hogy tüntetőleg négerfejes brossban ment el egy családi találkozóra, aminek állítólag volt sértő éle, tehát valószínűleg ő sincs oda Meghanért. Na persze Anna is nőből van. Szóval leginkább nők fújhatnak rá a családon belül. Ugyanakkor azok a nők, akik maguk is "fekete bárányok" lettek korábban, mint Fergie és Kamilla, talán inkább szimpatizálnak vele.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/03/08/az_oprah-interju_elemzese/full_commentlist/1#c40112324
Válasz erre: A Meghan és Harry-interjú legnagyobb "bombái" kontextusba helyezve
2021-04-08T23:47:57+02:00
2021-04-08T23:47:57+02:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/03/08/az_oprah-interju_elemzese?full_commentlist=1#c40107520" class="reply_nick_254345" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40107520 );">@annamanna</a>: Láttam sajnos, a Facebookra ki is tettem. Kire gondolsz, ki örült neki? Azóta Lady Colin Campbell azt mondta, Anna hercegnő volt, aki a megjegyzést tette Archie bőrszínére. Még mindig hullámokat vet ez az interjú....
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/03/08/az_oprah-interju_elemzese/full_commentlist/1#c40107520
Válasz erre: A Meghan és Harry-interjú legnagyobb "bombái" kontextusba helyezve
2021-04-08T23:38:47+02:00
2021-04-08T23:38:47+02:00
annamanna
http://blog.hu/user/254345
Piers Morgan azt állítja, üzeneteket kapott a királyi családtól, hogy hálásak a Meghanre tett kijelentéseiért <a rel="nofollow" href="https://24.hu/szorakozas/2021/04/07/piers-morgan-meghan-markle-kiralyi-csalad-interju/">24.hu/szorakozas/2021/04/07/piers-morgan-meghan-markle-kiralyi-csalad-interju/</a><br />
"Kaptam pár üzenetet a királyi család bizonyos tagjaitól. Nem fogok belemenni abba, kiktől, de azt mondták, köszönik, hogy végre valaki mellettük állt ki."<br />
<br />
Szerintem csak egy személy örült Meghan lehazugozásának. Persze az illető családtagjai is szörnyen hálásak, akik viszont nem a királyi família tagjai.
https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/03/08/meghan_katalin_rikatott_meg_engem/full_commentlist/1#c40032988
Válasz erre: Meghan: Nem én ríkattam meg Katalint, hanem ő engem
2021-03-24T00:05:21+01:00
2021-03-24T00:05:21+01:00
nofret
http://blog.hu/user/738630
<a href="https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/03/08/meghan_katalin_rikatott_meg_engem?full_commentlist=1#c40028998" class="reply_nick_1581258" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40028998 );">@Silvermoon</a>: Jó lenne :) Ha esetleg lesz ilyen, bár kétlem, akkor szólok! Addigis, ha van kedved, és még nem tetted meg, kérlek, kövesd be a Facebook-oldalamat, ott minden nap van legalább egy friss poszt, hírek, infók és azonnal kihirdetem, ha valahol megszólalok vagy esetleg újságban "szakértek" :D