Royal sztorik & királyi krónikák

Meghanék visszaszóltak Trumpnak

2020. március 30. - nofret

Reagáltak Meghanék szóvivőjük útján arra, hogy Donald Trump amerikai elnök vasárnap közölte: Harry-nek és Meghannek saját maguknak kell fizetni biztonsági költségeiket az Egyesült Államokban, ahová hirtelen tették át székhelyüket múlt héten.

donald_trump_official_portrait_1.jpg

Az amerikai elnök twitteren szólt be a sussexi hercegi párnak: "Nagy barátja és csodálója vagyok a királynőnek és az Egyesült Királyságnak. Jelentették, hogy Harry és Meghan, akik elhagyták az Egyesült Királyságot, Kanadában akarnak letelepedni. Bár most az Egyesült Államokért otthagyták Kanadát, az Egyesült Államok azonban nem fog fizetni a védelmükért. Nekik kell kifizetni!" 

A házaspár szóvivője erre reagálva vasárnap kijelentette, hogy Sussex hercege és hercegnője maga gondoskodik saját biztonságáról, maguk finanszírozzák a biztonsági intézkedéseket, és nincs szándékukban az amerikai kormányhoz fordulni segítségért ebben a kérdésben. 

Magyarán nem arról van szó, hogy a hercegi pár az amerikai kormányhoz fordult azzal a kéréssel, hogy megoldható-e: ők fizessék a biztonságukat, hanem Donald Trump úgy érezte, feltétlenül hozzá kell fűznie valamit az érkezésükhöz. Valószínűleg Trump nem kedveli Meghant, mivel köztudott: a sussexi hercegnő elítélte a politikáját, és Hillary Clintont támogatta az ő ellenében. 

A kommentelők közül sokan rendesen kiakadtak Trump tweetje miatt: 

"Szégyellem bevallani, hogy nem gondoltam volna: Trump ennyire tébolyodott. Miközben az ország egy soha nem látott válsággal szembesül, a királyi család körüli pletykákról twittel" - írja egy kommentelő a közösségi oldalon.  

 Persze van olyan, aki inkább Meghant szidja: 

"Ugyanaz a Meghan Markell (sic!), aki azt mondta, hogy elköltözik Amerikából, ha Trumpot megválasztják, ugyanez a lány most azt akarja, hogy Trump elnök rávegye az adófizetőket: fizessék a biztonságát. Viszlát!" 

Trump korábban "szomorúnak" nevezte, hogy a házaspár lemondott királyi feladatairól. "Annyira tisztelem a királynőt. Nem kellett volna ezt megérnie" - mondta novemberben.

Ha már tiszteletről van szó: Donald Trump két évvel ezelőtti londoni látogatásakor megváratta a királynőt, a katonai díszszemlén pedig megelőzte, ami elég nagy vétség a protokoll ellen. A (tragi)komikus jeleneten akkor napokig háborgott a világsajtó.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/api/trackback/id/tr9215573940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Galahad 2020.03.31. 13:11:19

Így múlik el a celebség. A királyi származásból akartak megélni, de miután hátat fordítottak az udvarnak, ez nem fog menni. Még lesz egy-két megrendezett látszatbotrányuk, aztán kikopnak a köztudatból és ez így van rendjén.

zoenova 2020.03.31. 13:44:44

lehet én sem haverkodnék a nagyiékkal ha kinyíratnák az anyámat

vackor1 2020.03.31. 13:54:00

Előre mondom, hogy nagyjából semmit nem tudok a témáról, de nem értem miért nem mond már le ennyi idősen a királynő - már menni is alig bír ,és - nem megkérdőjelezve a mentális képességeit , hiszen semmit nem tudok róla - ennyi idősen az emberek nagy része ÁLTALÁBAN már nem igazán friss szellemileg sem.
Trump meg ..... még mindig nem igazán tudom elhinni , hogy egy ilyen alak egyáltalán szóba jöhetett egy normális ország - ráadásul egy világhatalom - vezetőjeként, ráadásul még meg is választották.... A legsötétebb/elmaradottabb belső afrikai vagy a még kb. őskorban élő pápuáknál talán , de a civilizált világban ? :))

vackor1 2020.03.31. 13:55:37

Uhhh, elrontottam a központozást , bocsánat, de azért remélem érthető így is a szöveg.. :))

szánmonoxid 2020.03.31. 14:40:00

@MAXVAL bircaman közíró:
Valahogy nem hiszem, hogy az éhhalál szélére kerülnek öregkorukra, hogy aztán üres olajoshordókban égő tűz fölött főzzék a kertvárosi házak kutyái elől ellopott csirke far-hátat.

szánmonoxid 2020.03.31. 14:41:57

@vackor1:
O1Gecigány Viktor már 10 éve vezet egy országot.
Bár a szavazóit tényleg nem nevezném normálisnak.

Tamás András György 2020.03.31. 14:48:54

@szánmonoxid: Csoda hogy nem halt éhen a proli fajtád. Túl jól vezeti az országot Orbán. :(

nofret 2020.03.31. 15:13:25

@vackor1: Olyan hírek vannak, hogy a királynő 95 éves korában lemond, ez még két év. Vannak rá példák, hogy valaki idős korára való tekintettel átadja az uralkodás terhét például a fiának, mint ahogy mondjuk a holland királynő lemondott Vilmos Sándor javára, vagy a spanyol király is. Úgy vélem, egyéni szempontok játszhatnak ebben közre a brit monarchia esetében, mert jelenleg még mindig II. Erzsébet a legnépszerűbb a családból, plusz Károlynak az elfogadottsága még mindig nem túl magas. Valószínűleg biztonságosabbnak érzik, ha egyelőre a helyzet marad úgy, ahogy volt, addig, amíg semmi rendkívüli nem történik, vagy egészségügyi ok nem akadályozza meg az uralkodói feladatok ellátását.

Attilajukkaja 2020.03.31. 15:14:43

@MAXVAL bircaman közíró:
"Miből?"
@Sir Galahad:
" A királyi származásból akartak megélni"
Én úgy tudom, hogy egymástól függetlenül is eléggé vagyonos mindkettőjük: "Meghan a színésznői karrierje során mintegy 3,8 millió fontot (kb. másfél milliárd Ft) kalapolt össze, míg Harry vagyonát 30 millió font (kb. 11 és fél milliárd Ft) körülire becsülik."
www.joy.hu/meghan-es-harry-herceg-vagyona-123820
www.origo.hu/gazdasag/20200110-minden-ami-tudni-akart-megan-es-harry-anyagi-fuggetlenedeserol.html

kultúrfaló · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2020.03.31. 15:20:38

Hercegné lesz az a hercegnő. Sajnos nagyon sok helyen rosszul használják ezeket a titulusokat, rangokat.

cavalry 2020.03.31. 15:20:54

@MAXVAL bircaman közíró: Milliárdos a kis család amúgy ha nem tudtad volna.

Attilajukkaja 2020.03.31. 15:28:32

@nofret:
"még mindig II. Erzsébet a legnépszerűbb a családból, plusz Károlynak az elfogadottsága még mindig nem túl magas"
Talán nem Károlynak kéne átadnia az uralkodást, hanem mondjuk Vilmosnak. De nem tudom, a királynő megválaszthatja-e, kinek adja át. Ha nem, akkor meg mindenképp rá kellene beszélni Károlyt, hogy maradjon a gyönyörű Kamilla szoknyája mellett és mondjon le a királyi címről a fia javára.

Attilajukkaja 2020.03.31. 15:31:35

@MAXVAL bircaman közíró:
"Ez a pénz életmódjuk mellett kb. 3 évre elég."
Ha nem elég az, amijük már van, plusz amit Károlytól továbbra is kapnak, plusz amit Meghan megkeres a színészetből, plusz amit mindketten a befektetéseikből, reklámokból, - akkor majd lejjebb adják az igényeiket. De én ettől nem nagyon tartok egyelőre.

2020.03.31. 15:35:47

@vackor1: Nem az a baj, hogy rosszul központoztál, hanem eleve baromságot írtál. Mondjon le a királynő! Az elnök őrült!
Mi kellene, hog ya kis álomvilág megvalósuljon? Unikornisok, hercegnők és királyfik?

Im just here for the comments 2020.03.31. 15:41:46

@vackor1: hát... mert... mondjuk a brit monarchia kihalásos alapon működik? :D :D

Attilajukkaja 2020.03.31. 15:51:54

@Könyveslány:
"eleve baromságot írtál. Mondjon le a királynő! Az elnök őrült!"
Mi ebben a baromság? II. Erzsébet nem mondhat le? Mert hogy Trump nem normális, az nyilvánvaló. Most sem bírja ki, hogy ne ő legyen a bulvárhírek központjában, mintha ez lenne a legfontosabb ezekben a napokban.

vackor1 2020.03.31. 16:48:20

@nofret: @Attilajukkaja: Köszönöm , tehát a népszerűség lehet a fő ok . Nem különösebben érdekel a királyi család, annyi infóm van nagyjából , amit a napi hírekben hallok , külön soha nem keresek rá/nem nyitok meg cikket velük kapcsolatban , de ez már régóta motoszkált a fejemben , ez a cikk pont jó volt megkérdezni , nem gondoltam volna , hogy ilyeneket szül ez az egyszerű kérdés.. :)

@Im just here for the comments: nem mondhat le ? értem... Azt hittem megteheti , ahogy megtették azt más uralkodócsaládban is mostanában a kontinensen. A Japán császár is megtette , talán nem is ennyi idősen és nem ennyi uralkodással töltött év után - ebben lehet tévedek, ezt sem követem :) és annyira azért nem érdekel, hogy rákeressek - , mégis vissza tudott lépni , átadni a tisztséget fiatalabb családtagjának .

Aki meg azt mondja, hogy teljesen normális - sőt talán követendő is - , hogy 95 évesen az első számú közjogi méltóság nem lép hátra - még ha csak szimbolikusan is az , hiszen nem ők döntenek az ország sorsáról, transzparens módon nincs beleszólásuk - , és Trumppal sincs gondja - aki azért a világ vezető hatalmának az első embere , de bizonyíthatóan hazudik rengeteg dologgal kapcsolatban , bizonyíthatóan marhaságokat beszél, nagyon megalapozottan vélelmezhető , hogy a saját érdekeit vastagon előtérbe helyezi a pozíciója által , nárcisztikus, nagyon valószínű, hogy szexuális zaklató ,de az teljesen biztos, hogy megcsalta a pénzéért és az állampolgárságért hozzá ment feleségét , rettenetes és dokumentált előélete van , azt már nem is említem, hogy nem egy cégét vitte csődbe és egyáltalán nem "self made man", ahogy szereti - ismét hazudva - hangoztatni, hanem apjától kapott irtózatos vagyonnal indult - , az legyen az ő dolga ( de gustibus non est disputandum.. :)) ) , egyrészt a hsze "stílusa" saját magát minősíti , másrészt nem álomvilágban élek , remek életem van , nincs is rá hatással se a királynő , se az a ripacs/bohóc.. :)

Attilajukkaja 2020.03.31. 17:08:57

@vackor1:
Láttad a Király beszéde című filmet? Ott arról van szó, hogy a dadogós VI. György úgy lett király, hogy a bátyja lemondott a trónról egy nő kedvéért. Szóval le lehet mondani, de annyira én sem ismerem az ottani szabályokat, hogy tudjam, II. Erzsébettel mi a helyzet. Amúgy szerintem nincs olyan rossz állapotban, hogy le kellene mondania. Idős, de jól tartja magát és szellemileg is elég friss ahhoz, hogy ellássa a protokolláris feladatait. Másra nincs is szükség.
Trumppal kapcsolatban sajnos egyetértek.

vackor1 2020.03.31. 17:18:06

@Attilajukkaja: Igen, ismerem a filmet.
Nem akartam rákeresni mert az fel sem merült bennem és most sem hiszem, hogy ne mondhatna le ha akarna , az érdekelt , hogy aki követi a család életét az(ok) mit tudnak erről , egyszerűbbnek gondoltam a keresgetésnél , de ha tudom , hogy lesz , akit ez "megbotránkoztat", akkor nem tettem volna , számomra ennek semmi jelentősége.. :)
Remélem írtam is, hogy mivel nem tudom/ismerem - hiszen nem tudhatom/ismerhetem :) - az állapotát, nem ez miatt érdekel , hanem egyszerűen az miatt , hogy majd' ezer éve uralkodik és már talán a fia is idős lenne utána, lehet rögtön az unokája ül majd a trónra.. Ez meg - talán , mert ugye azt sem tudom, hogy a fia akarna-e egyáltalán király lenni - nettó kicseszés a fiával.. :)))

vackor1 2020.03.31. 17:21:34

@Attilajukkaja: Még annyit , hogy most amúgy abból jutott ismét eszembe , hogy megnéztem a Trumppal közös videóját a cikkben , és nekem úgy tűnt, hogy elég nehezen gyalogolt , persze lehet rosszul látom. Lényegtelen .

Attilajukkaja 2020.03.31. 17:26:05

@vackor1:
Én sem kerestem rá, csak eszembe jutott a film. :o)
És én sem követem annyira az eseményeket, hogy tudjam, mi van az angol királyi családdal, de az ember akkor is értesül dolgokról, ha csak a cikkek címét olvassa el.
És igen, II. Erzsébet már lassan, öregesen mozog, de ez nem gátolja meg abban, ami a dolga a híveivel szemben. Long live the Queen! :o)

nofret 2020.03.31. 17:30:41

@Attilajukkaja: Amennyit tudok a dologról, a trónöröklési rendet nem lehet csak úgy megváltoztatni, például most Harry hiába lépett hátra, megmaradt hatodiknak a sorban. Tehát Károly lemondhat, ha akar, de nem lehet "átugrani" őt. Milyen jó, hogy felhoztad az "abdication crisis"-t! Erről van szó, lemondani lehet, csak éppen abba akkor majdnem belebukott az egész monarchia, akkora botrány volt belőle, és alkotmányos válságot idézett elő a precedens nélküli lemondás. Épp ezért azt gondolom, hogy Károly nem fog lemondani Vilmos javára, még akkor sem, ha sokan ezt szeretnék.

Im just here for the comments 2020.03.31. 17:32:41

@vackor1: én szeretnék majd 93 évesen így gyalogolni - vagy egyáltalán bárhogy.
Persze, lemondhat, de ha továbbra is ép az elméje, nincs egészségügyi problémája, és egyébként semmi nem indokolja, akkor miért tenné?

Attilajukkaja 2020.03.31. 17:35:49

@nofret:
Köszi a választ. Ha botrányos lenne Károly lemondása, akkor tényleg maradjon csak II. Erzsébet!!! Nagyon nem szimpatikus nekem az a Károly-Kamilla páros. Na nem mintha ez számítana! :o)

nofret 2020.03.31. 17:38:57

@vackor1: Ez esetben külön öröm számomra, hogy itt kaptál olyan infót, amire kíváncsi voltál :) Egyébként már régóta szeretnék írni egy bejegyzést arról is, hogy mit lehet tudni eddig arról, II. Erzsébetnek mik a tervei a jövőre nézve, de mostanában annyi minden történt Harryék körül, hogy nem jutottam odáig. Pedig sokakat érdekel ez a téma.

Egyébként A király beszédét nézd meg! Nem csak a királyi család rajongóinak szól az a film, hanem olyan egyetemes emberi és felemelő értékekről is szól, mint a bátorság, kitartás, felelősségtudat. II. Erzsébet édesapja a főszereplő, aki VI. György néven lépett trónra, miután bátyja, VIII.Edward lemondott, hogy elvehesse kétszeresen elvált amerikai kedvesét. Egyébként nekem a királyi család történetében ez a kedvenc "sztorim". Nem az, hogy Bertie hogy győzte le a dadogását, hanem a különbség, ami közte és bátyja között volt, aki megfutamodott az uralkodással járó terhek elől, és azt a nem uralkodónak nevelt, félénk, dadogós öccse vállára rakta. Az apjuk előre látta ezt, egyébként kicsit írok erről is ebben a bejegyzésben: everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2019/09/16/ki_volt_a_kiralyi_par_a_downton_abbey-bol

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.03.31. 17:39:48

@MAXVAL bircaman közíró: Putyin pénzeli őket, propaganda szempontból ugyanis többet ér, mint a te fenntartásod, ügynök.

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.03.31. 17:40:53

@Attilajukkaja: ha tudnád, Erzsébet miket csinált, ő sem volna szimpatikus.

vackor1 2020.03.31. 17:42:49

@Im just here for the comments: Nem KELL természetesen , csupán kíváncsi voltam, hogy VAN-E valami OKA ?
Ennyi volt az eredeti kérdésem lényege, erre lehetett volna az a válasz, hogy mert nem mondhat le, mert nem akar lemondani, mert a nép követeli, hogy ne mondjon le, mert annyira népszerű, hogy fél , hogy zavargások lennének , de akár az is, hogy hatalommániás..., bármi. Elfogadtam volna bármelyiket , egy egyszerű, ártatlan kérdés volt, nincs ebben annyi, amennyi téntát pazaltunk rája.. :)
És igen , igazad van, 93 évesen valóban remek formában lévőnek tűnik , nyilván nem kis szerepet játszik ebben az a tény , hogy úgy táplálkozik/tölti szabadidejét / "tartják" karban, ahogy csak kevesek ezen a világon , persze biztosan vannak stresszes pillanatai is.
( mondjuk, amikor egy tahó egyszerűen elé áll :)))))) )

nofret 2020.03.31. 17:43:57

@Attilajukkaja: Nagyon szívesen :) Nyilván más megítélése lenne egy ilyen lépésnek, mint akkoriban volt, de azért nem hiányozna az egyébként is botrányoktól tépázott Windsor-háznak. Én idővel megbékéltem Károllyal, valahol őt is meg lehet érteni, eléggé elrontott fiatalkora volt. Ezt a The Crownban jól feldolgozzák, érdemes megnézni. A 2. évadból a Paterfamilias című rész és a harmadik évadból a 6.,8. és a 9. rész szól róla. Önállóan is érdekes.

Attilajukkaja 2020.03.31. 17:52:56

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"ha tudnád, Erzsébet miket csinált, ő sem volna szimpatikus"
De szerencsére nem tudom. :o)))

@nofret:
"Én idővel megbékéltem Károllyal, valahol őt is meg lehet érteni, eléggé elrontott fiatalkora volt"
Nekem még nem sikerült megértenem őt, bármilyen "szörnyű" is volt a gyerekkora vagy a fiatalkora. Nem tudom, milyen ember volt az első felesége - ő sem lehetett egy angyal - de amit ez a férfi művelt vele, azt nehéz megemészteni. De nem akarok ebbe belemenni, mert félek, darázsfészekbe nyúlnék. :o)

vackor1 2020.03.31. 18:00:43

@nofret: Egyik nagy szerelmem "anglomán" :) , második diplomája tolmács/szakfordító , abban az időben elég sokat "találkoztam" a történelmükkel - ettől függetlenül is szeretem a történelmet , igaz inkább az őskortól az újkorig bezárólag , szeretem a gentlemen agreement habitust , az pedig az ipari forradalom utáni korszakra egyáltalán nem jellemző - és láttam a fimet is , tudom, hogy az emberi oldaláról ( hatalom, kötelesség, szerelem ) szól inkább , nem a beszédhiba leküzdéséről , de sokkal jobban érdekel 1945-ig bezárólag a történelmük , onnan már nekem annyira nem érdekes. Talán egy cikkbe beleolvastam , ami II. Erzsébet életéről szólt, mert a címoldalon volt egy fiatalkori képe és kíváncsi voltam milyen képek vannak még róla, de nem igazán ragadt meg bennem sok vele kapcsolatban , azt meg mindenki tudja, hogy kik voltak a felmenői és mióta uralkodik , a királyi család 20. századi fontosabb történéseiből meg amúgy sem tudod kivonni magad, hiszen minden média hírt ad róluk a címlapon. Nekem ennyi elég is, hiába, no, igénytelen egy jószág vagyok... :)))))

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.03.31. 18:01:20

@Attilajukkaja: mindegy, elég az, hogy egy műveletlen biodíszlet.

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.03.31. 18:03:23

@vackor1: a gentlemen agreement egy hazugság, sose volt.

Attilajukkaja 2020.03.31. 18:09:21

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"elég az, hogy egy műveletlen biodíszlet"
Számomra az egész család csak egy biodíszlet, egy nagyon-nagyon költséges szimbóluma a régmúltnak.

nofret 2020.03.31. 18:11:23

@Attilajukkaja: Ezt megértem, én minden alkalommal, miután elolvasok egy Diana életéről szóló könyvet, meg tudnám ölni Károlyt. A legrosszabbat hozták ki egymásból, de ettől még szerintem azóta fejlődhetett a karaktere, erre több jel is utal.

Attilajukkaja 2020.03.31. 18:19:48

@nofret:
OK! A fia akkor is helyesebb. Ezt megbeszéltük. :o)

nofret 2020.03.31. 18:22:23

@vackor1: :))) Szerintem akkor az emberek 90 százalékánál többet tudsz róluk. Ha pedig már elkerülni nem tudod őket, inkább ezt a blogot olvasd :) A bulvár néha olyan csúsztatásokat ír a királyi családról, hogy kitépem a hajam.

nofret 2020.03.31. 18:23:08

@Attilajukkaja: Meg ám! Nem is vitatkozom ezzel :)

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.03.31. 18:26:35

@Attilajukkaja: igazad van. Egy a gond, ő az elejétôl egy impotens báb.

vackor1 2020.03.31. 18:40:14

@Igazamvanvagyigazamvan?: Ok.

@nofret: :))))))

Mindenkinek további szépeket ! :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.03.31. 18:46:12

@Igazamvanvagyigazamvan?:

A jó emberek nyilván összetartanak.

Ahogy a rosszak is. Lám, Soros gazda most 1 millió dollárt tett Kari Geri(nctelen) zsebébe, hogy költse a homokosokra.

Attilajukkaja 2020.03.31. 18:46:29

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"Egy a gond, ő az elejétôl egy impotens báb"
Miért? Mit vártál tőle?

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.03.31. 18:52:33

@Attilajukkaja: némi gerincet. Egy Világhatalom uralkodója volt.

Attilajukkaja 2020.03.31. 18:56:32

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"némi gerincet"
Sajnos nem igazán tudom, mire gondolsz.

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.03.31. 19:26:42

@Attilajukkaja: bármi történt, soha nem állt a sarkára. Akkor sem, amikor becsapták, visszaéltek a nevével. Attlee, Johnson.

Attilajukkaja 2020.03.31. 19:30:56

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Aha. OK. Talán megvolt rá az oka, de erre már nem várok választ, mert annyira nem akarok belemélyedni. :o)

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.03.31. 19:40:03

@Attilajukkaja: alacsony műveltsége okán a tanácsadóira volt utalva. Azok viszont a Birodalom érdekeit nézték, nem az uralkodóét.

Attilajukkaja 2020.03.31. 20:03:07

@Igazamvanvagyigazamvan?:
De hát nem a birodalom érdeke az uralkodó érdeke is elsősorban? Ő nem azért van?

Gery87 2020.03.31. 20:05:04

Celebek, majd megélnek a celebségből és ennyi...

@vackor1:

lemondani? Minek, semmi hatalma, a trón várományosa is tudja ezt, minek eröltesse?
Elbotorkál, mosolyog, cseveg a vendégekkel aztán ennyi, nem hiszem hogy olyan fárasztó lenne...nem három műszakban nyomja.

Trump?
Putyin, Orbán, Merkel stb mennyivel jobb? ugyanúgy szarik belemindegyik hogy neked nekem mi a jó, csak szebbeket mondanak...PC-bbek...de ugyanolyan gazember mind!
Trump legalább nyíltan egy tahó...meg Putyin...

Attilajukkaja 2020.03.31. 20:06:11

@MAXVAL bircaman közíró:
"Soros gazda most 1 millió dollárt tett Kari Geri(nctelen) zsebébe, hogy költse a homokosokra"
Nem zavar, hogy ez a poszt nem a te homofóbiádról és a liberálisok gyűlöletéről szól? Muszáj mindenhol Sorosozni?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2020.03.31. 20:50:04

Hihetetlen, hogy egy Magyarországot egyáltalán nem érintő témából ekkora hepaj kerekedik! :)
Böffen egyet egy szerencsétlen amerikai elnök és a honi bértollnokok már ugranak is... :)

Attilajukkaja 2020.03.31. 22:40:38

@Frady Endre:
A bulvár már csak ilyen. :o)
Mi ezzel a baj?

nofret 2020.03.31. 23:30:44

@Attilajukkaja: Jaj, ugye nem engem nevezel bulvárnak? Szerintem bértollnok sem vagyok :)))

nofret 2020.03.31. 23:34:45

@Igazamvanvagyigazamvan?: @Attilajukkaja: Én sem akarok túlzottan belemenni, mert ez kb külön posztot érdemelne, de a brit uralkodónak a mozgástere igen korlátozott, nem birtokol valódi politikai hatalmat. Ha a kormány betart neki, azzal nem nagyon tud mit kezdeni, lásd az esetet, amikor Borisék csőbe húzták a királynőt. Ha ilyenkor jobban beleszólna, abból hatalmas felháborodás lenne, és mint a luxemburgi nagyhercegnek anno, neki is megnyirbálnák az alkotmányos jogköreit.

Örömhernyó 2020.03.31. 23:40:23

@Attilajukkaja: Hussein Obama sokkal többet bulvároskodott, mint Trump, de ő volt a vicces félnéger elnök, neki szabad volt, sőt ettől lett jófej.
Trump szánhat 3 percet a tweet-je megírására a legnagyobb válság közepette is. Az, hogy kiállt amellett, hogy ezeknek az élősködőknek a védelmét nem fogják az amerikai emberek adójából fizetni. Ráadásul a kis szuka Meghan korábban gyalázta Trumpot. Bejelentette idén januárban, hogy amíg Trump az elnök, nem fognak Amerikában élni. Mintha most Amerikában királyi családok tagjait nyaktilóznák...
Trump egy vicces arc, ha vége az elnökségének simán mehet stand-up komikusnak. Bár az előadásainak ritmusa, ütemezése (delivery) rettenetes, ez is védjegyévé vált és nagyon jó szövegeket nyomott korábban a roast jellegű műsorokban. Mielőtt elnök lett és mikor még demokrata szimpatizáns volt, mindenki imádta őt Hollywoodban. Ő nem változott, csak a sztárocskák, celebek fordítottak egyet a köpönyegükön.

Attilajukkaja 2020.03.31. 23:43:57

@nofret:
Semmikép sem hinném, hogy bértollnok lennél! De hogy mit mond Trump Meghanéknak, ők mit válaszolnak erre, az számomra nem élet-halál kérdése. Inkább csak érdekesség. Ha a bulvárt sértőnek találtad, akkor elnézést, mert nem a pletyka kategóriára gondoltam, mert ez a poszt nyilvánvalóan nem az. Inkább csak a téma könnyedségére, ami persze érdekes, különben nem lennék itt. :o)

Attilajukkaja 2020.04.01. 00:01:51

@Örömhernyó:
"Hussein Obama sokkal többet bulvároskodott, mint Trump"
Ennél többet???? Az lehetetlen!

"Trump szánhat 3 percet a tweet-je megírására a legnagyobb válság közepette is. "
Ez alapján arról is tweettelhetne két meggondolatlan beszólása közt, hogy nekem sem kíván védelmet biztosítani, ha az USA-ba látogatok. Én ugyanúgy nem kértem ezt tőle, ahogy Harryék sem. Nyilvánvalóan magára akarta felhívni a figyelmet, mert már unja ezt a koronavírusos bulit.

"a kis szuka Meghan korábban gyalázta Trumpot."
Nem hibáztatom érte.

"Bejelentette idén januárban, hogy amíg Trump az elnök, nem fognak Amerikában élni."
Na és? Változott a helyzet. Nem ismerem a részleteket, nem tudom, mivel indokolták a költözést. De nem is ez a lényeg.

"Trump egy vicces arc, ha vége az elnökségének simán mehet stand-up komikusnak."
Ez utóbbiban egyetértünk. Kár, hogy az ovális irodát összetéveszti egy olcsó szórakoztatóhellyel.

"nagyon jó szövegeket nyomott korábban a roast jellegű műsorokban."
Na ja. Jókat mondott a csajokról, meg a saját lányáról is.

"Ő nem változott, csak a sztárocskák, celebek fordítottak egyet a köpönyegükön."
Trump mondjuk tényleg nem változott, ugyanaz a pojáca maradt, mint azelőtt, csak most azt hiszi, hogy ez a Fehér Házban is poén. Hát sokaknak nem az. És sokaknak visszatetsző, tapintatlanság, hogy amíg ők az életükért, a túlélésükért küzdenek, Trump ezeknek az "élősködőknek" az életével, költözésével van elfoglalva. Ő az én szememben nagyobb élősködő, mint Harry és a színésznő felesége, aki - ha jól tudom - most is elvállalt egy filmes szinkron munkát.

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.04.01. 01:09:34

@nofret: azért a felséggyalázàs kategóriája kívül esik a parlament döntéskörén.

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.04.01. 01:11:46

@Attilajukkaja: " hát nem a birodalom érdeke az uralkodó érdeke is elsősorban? Ő nem azért van?"

Nem. Bocs, lehet, most trollkodtál kicsit?
Ugye nem gondolod, hogy bárki a birodalom érdekét nézné?

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.04.01. 01:18:13

@nofret: @Attilajukkaja: But these are not normal times. This week, a former attorney-general, Dominic Grieve, raised the possibility that the Queen could sack the current prime minister. He was right to say this, as this is now possible in constitutional theory and not inconceivable in the strange politics of the moment. It would be an exceptional constitutional act in modern times — as momentous as, say, the forced abdication of King Edward VIII in 1936 — but some eras need exceptional constitutional acts

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.04.01. 01:22:37

@Örömhernyó: "Mielőtt elnök lett és mikor még demokrata szimpatizáns volt, mindenki imádta őt Hollywoodban. Ő nem változott, csak a sztárocskák, celebek fordítottak egyet a köpönyegükön"

Aha, ő nem változott, még mindig demokrata szimpatizáns? Értem. Öreg, a saját gondolatmeneted meghaladja szellemi képességeidet. Kérj iránymutatást a központtól, az önállóskodás még bajba sodorhat.

Lángharcos 2020.04.01. 03:01:17

@vackor1: Az angoloknál a Parlament kormányoz, a királyi család csak egy tiszteletben álló jelkép, amolyan morális vezetés.

Örömhernyó 2020.04.01. 05:42:18

@Attilajukkaja: Trumppal az a legnagyobb baja a ballibeknek, hogy egy heteroszexuális, többgyerekes, életerős fehér férfi. És nagyon jó humora van, csípőből tol olyan beszólásokat, amik maradandóak.

"Ez alapján arról is tweettelhetne két meggondolatlan beszólása közt, hogy nekem sem kíván védelmet biztosítani, ha az USA-ba látogatok. Én ugyanúgy nem kértem ezt tőle, ahogy Harryék sem." - Neked nem is járnak Secret Service védelem Amerikában. Az előzmény az, hogy Kanadában akartak letelepedni, de a kanadai emberek azt mondták, hogy lófaszt mama, nem fizetjük a védelmüket. Pedig hát Kanadának még mindig van némi köze a királynőhöz, ezek meg az ő rokonai.

@Igazamvanvagyigazamvan?: Bocs, rosszul írtam. Igazad van. Nem demokrata szimpatizáns volt, hanem akkor is a saját America first, make America great again stb. nézeteket vallotta. Csak akkor a demokratáknál látott esélyt arra, hogy valaha politikus legyen. De róluk kiderült, hogy a Clinton-klán talpnyalói és mindenkit, aki valódi változást akar, kinyírnak maguk körül. Lásd Bernie Sanders jelöltsége.

Szóval Trump nem változott, neki akkor se a pártpolitika volt a fontos, hanem a valódi cselekvés, Amerika érdekében.
Megjegyzem a republikánusok is gyűlölik őt. Ted Cruz és a Bush-klán például. Mert Trump nem párthű memeluk, hanem saját elképzelései vannak.

Linda Litzke 2020.04.01. 06:15:29

@MAXVAL bircaman közíró: Harry nem keveset örökölt Diana után.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 06:43:37

@Linda Litzke:

Az az örökség kb. 3 évre elég ezzel a luxushabzsoló életstílussal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 06:46:16

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:

Alapvetőn az UK (Unifikált Köztársaság) belügye ez az egész hisztéria. A "királyi" család munkaköri kötelessége a bulvármédiákban idétlenkedni, ennek része ez a Henry és Meghan, Gighan, Terrhan kamubotrány.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 06:48:33

@vackor1:

Minek mondana le a "királynő"? Eleve nincs semmilyen feladata, szerepe, kötelessége.

Ha téged kineveznének évi 100 milliós fizetéssel mondjuk birodalmi varázslónak, s cserébe nem kellene tenned semmit, te se mondanál le.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 06:49:51

@Lángharcos:

Morális szerepe nincs a "királynőnek" az Angliai Köztársaságban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 06:59:46

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Az Angliai Köztársaságban sajátos alkotmányos rend van. Többek között az angol alkotmány elismeri a nép jogát a celebekhez, ezért közpénzen létesített főceleb intézményt, ez a "királyi" család. Nyilván a magánszektor se lazsál, folyamatosan gyártják a magáncelebeket, de ezek változnak. Kell egy biztos fix pont, ez a "királyi" család.

Most Henry gyerek és kapzsi felesége át akarnak menni a magánszektorba, jobb ajánlatot kaptak. De közbeszólt az angol kormány, követeli, hogy Henry fizesse ki a felmondási idejét. Erről szól az egész sztori.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 07:01:48

@Attilajukkaja:

Trump annak jelképe, hogy lassan vége az amerikai elit diktatúrájának. Ezért övezi őt ekkora gyűlölet, s ezért próbűlják őt eltávolítani alkotmányellenesen posztjáról.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 07:10:48

@Frady Endre:

Nekem személyesen Habony üzent: azonnal kommentelni kell, mert esélyes, hogy emiatt Gyurcsány átveszi a hatalmat.

Linda Litzke 2020.04.01. 07:20:51

@MAXVAL bircaman közíró: Három év múlva szerintem már nem lesznek együtt. Ezért addig pont ki fog tartani az örökség.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 07:29:45

@Linda Litzke:

Szerintem a nő azt mondta a buta férjánek:
- Figyelj, utánozzuk anyádat! Neki bejött. A semmivel főceleb lett, az egész család is kénytelen volt meghajolni előtte.
- Oké, csináljuk! Nagyszerű ötlet.

Csak az kimaradt, hogy bármekkora marhaság is volt az egész Diana hiszti, legalább eredeti volt, a csaj saját maga találta ki. De ki kiváncsi most az utánzásra? Senki.

kunzoo 2020.04.01. 08:10:46

@vackor1:
Szerintem félnek attól hogy a skótokban olyan rebellis gondolatok motoszkálnak hogy nem iktatnák be skót uralkodóként. Mekkora pofon lenne már.

vackor1 2020.04.01. 09:51:20

@Lángharcos: Tudom, írtam is , hogy " még ha csak szimbolikusan is az , hiszen nem ők döntenek az ország sorsáról, transzparens módon nincs beleszólásuk " , amivel azt gondoltam kifejezni, amit te is írsz.

@kunzoo: Akár ez is lehet az ok , de akkor minden bizonnyal naponta rengetegszer mormolják , hogy God Save the Queen ..... :)))

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.04.01. 10:05:24

@MAXVAL bircaman közíró: nem. Az angol alkotmány nem létezik. Tudod, valaha királyság volt, klasszikus értelemben. Te tényleg ennyire sötét vagy?

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.04.01. 10:06:27

@Örömhernyó: Trump egyetlen hibája, hogy pszichésen terhelt.

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.04.01. 10:10:09

@Örömhernyó: szóval Trump nem volt tisztában azzal, mi a demokraták elképzelése? Ja, nem, sodródott, ahol lehetőséget látott, ott jelent meg. Kire is emlékeztet? KISz , liberàlis bal, jobbközép, jobboldal...na, segíts!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 10:11:53

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Ennek jobban nézz utána, Minden országnak van alkotmánya, Angliának is.

Anglia régóta nem királyság.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 10:12:50

@Igazamvanvagyigazamvan?:

A gondolkodó ember változtat eszméin. A nem gondolkodó makacsul kitart ugyanaz mellett.

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.04.01. 10:35:06

@MAXVAL bircaman közíró: Bill of Rights van, Orániai Vilmos trónralépésekor keletkezett, ez az alapja. Szokásjog, sok egyéb megállapodás, bírósági döntések egyvelege.
Magyarországnak sincs alkotmánya.
Anglia pedig királyság, a mai napig.
Birka vagy.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 10:44:16

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Magyarországnak sincs alkotmánya."

Ennek azért nézz jobban utána...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 10:48:28

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Jajj, dehogynem. Csak DIana eredeti volt, ő sikeresen kitalálta saját magát, amikor előadta a gonosz királynő által üldözött szegény vak virágárus lány legendáját, s ebből szerzett aztán 50 millió fontot. Az ismétlés meg ritkán jó.

2bk 2020.04.01. 11:03:59

Anglia : parlamentáris monarchia ..

Marhára ( akarom mondani birkára ) rákattantál a témára ... szerinted senkit sem érdekelnek , de annyi hozzászólásod van a témára , hogy a te érdeklődésed eltartja őket .....

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.04.01. 11:24:36

@MAXVAL bircaman közíró: Alaptörvény, nem alkotmány. Angliában pedig íratlan, szokásjogon alapuló, korábbi bírósági döntések szerint működő monarchia van.

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.04.01. 11:32:04

@MAXVAL bircaman közíró: Diana beilleszkedett, gyermekeket szült, követte a protokollt. Egész addig, amíg ki nem derült, a férje csalja .
Utána is része maradt a színjátéknak, de elkövette azt a hibát, hogy egy külsőssel járt, nyilvánosan...aztán meghalt, és a kultusza akkor keletkezett.

Meghan és Henry kilépett, míg Diana végig jótékonykodott a királyi család nevében, ők nem. Ha valami hasonlóság van, akkor az legfeljebb annyi, hogy Erzsébet kiutálta Dianát is, és Meghant is.

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.04.01. 11:34:33

@MAXVAL bircaman közíró: Anglia földrajzi terület. A U.K. királyság.
United Kingdom.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 11:37:15

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Két tévedésed is van.

Az "alkotmány" egy jogi kategória, jelentése: egy adott állam alapvető működését és céljait meghatározó törvény. A neve meg lehet sokféle, s nem feltétlenül "alkotmány" kell legyen. Egy csomó országban nem alkotmánynak hívják az alkotmányt.

Kevered az írott alkotmányt és az alkotmányt. A nem írott alkotmány is alkotmány. S a nem írott alkotmány is csak azt jelenti, nincs egy egységes írott törvény az alkotmányra, ahogy pl. Mo-on van, hanem az alkotmányt több dokumentum tartalmazza, vagy dokumentumok éss szokásjog.

1949 előtt a magyar alkotmány is több dokumentumból állt.

Az angol jog precedensjog, de ettől még az angol alkotmány legnagyobb része törvényeken alapszik,

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.04.01. 11:44:58

@MAXVAL bircaman közíró: noha az íratlan alkotmány is egyfajta kategória, de lássuk be, ez bizony csak szarkenegetés.
Mert milyen társadalmi megállapodás az, ahol az uralkodó több száz évre visszamenőleg, bármely korábbi királyi rendeletre hivatkozva megváltoztathatja a mai viszonyokat?

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.04.01. 11:47:52

@MAXVAL bircaman közíró:Az "alkotmány" egy jogi kategória, jelentése: egy adott állam alapvető működését és céljait meghatározó törvény."

A szóbeni megállapodás, a szokásjog nem törvény.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 11:49:45

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Diana kultusza jóval a halála előtt keletkezett. S ő profi módon, tudatosan építette is azt.

Ő volt az első modern "koronás" fő, aki csak önmagáért lett celeb. Korábban aki celebkedett, az eleve az volt, majd később lett "király", lásd monacói hercegné esete. Diana a semmiből jött, csak "királysága" révén lett híres, majd kiépített sikeresen egy saját brandet a semmiből, teljesen szokatlan módon ezekben a körökben.

Most Meghanék ugyanezt akarták, de pofáraesés lesz a vége. Ugyanis csak gyenge ismétlás az egész, pluszt nem tudtak átélhető narratívát kitalálni, ami DIana esetében megvolt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 11:55:23

@2bk:

A parlamentáris monarchia azt jelenti, a parlament és a monarcha közösen döntenek. Angliában a monarcha nem dönt semmiről. Azaz Anglia nem parlamentáris monarchia. Hanem parlamentáris köztársaság, ahogy pl. Mo. is az.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 12:13:17

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Monarchia - egy személy uralkodik.

Van több verziója.

Klasszikus monarchia - az uralkodó a sajátjaként kezeli az országot, lásd pl. Mo-on Szent István, de ma is ilyen pl. Brunei vagy Katar. Európában ilyen nincs. Hivatalosan ilyen persze a Vatikán, de a gyakorlat más ott is.

Van aztán választott monarchia. Ott a választók akaratának felel meg az uralkodó.

Van rendi monarchia, ez volt a magyar rendszer a XIII. századtól, itt az uralkodó és a nemesség együtt kormányoz, egyik fél se rendlekezik a hatalom egészével.

Van alkotmányos monarchia. Itt alkotmány korlátozza az uralkodót, azon nem változtathat egyedül, s a hatalom megoszlik közte és más szerv, jellemzően a rendek között.

Van aztán parlamentáris monarchia. Itt a hatalom megoszlik a népszuverenitás és a monarcha között, ilyen volt Mo. is a Kiegyezés után. Pl. a kormánynak bírnia kell egyszerre a parlament és a király bizalmát is.

Olyan monarchai azonban nem létezik, ahol az uralkodó nem szól bele semmibe, s egyetlen feladata, hogy bohóckódjon a bulvármédiákban.

Attilajukkaja 2020.04.01. 12:14:18

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"lehet, most trollkodtál kicsit?
Ugye nem gondolod, hogy bárki a birodalom érdekét nézné?"
Miért trollkodtam volna? Szerintem régen rossz, ha valaki előbbre tartja az uralkodó érdekeit, mint az országáét.

@Örömhernyó:
"Trumppal az a legnagyobb baja a ballibeknek, hogy egy heteroszexuális, többgyerekes, életerős fehér férfi."
Jaj! Ez nagyon Kövér Paranoiás Lászlósra sikeredett. Megmosolyogtattál. :o))))

"És nagyon jó humora van, csípőből tol olyan beszólásokat, amik maradandóak."
Annyira, hogy még a sajtótájékoztatókat is stand-up fellépéseknek hiszi. :o))))
index.hu/mindekozben/poszt/2020/03/31/senki_nem_ismeri_nalam_jobban_del-koreat_dicsekedett_az_amerikai_elnok_es_azzal_a_lendulettel_osszekeverte_a_fovarosa_lelekszamat_a_tengerszint_feletti_magassagaval/

"Neked nem is járnak Secret Service védelem Amerikában."
Nekik sem.
"Az előzmény az, "
Tudom, mik az előzmények, de azt nem, hogy miért éppen LA-be költöztek. Talán Megan munkája miatt.

@MAXVAL bircaman közíró:
"Trump annak jelképe, hogy lassan vége az amerikai elit diktatúrájának."
Miért? Trump szerinted egy putriból jött proletár?"

"Ezért övezi őt ekkora gyűlölet, s ezért próbűlják őt eltávolítani alkotmányellenesen posztjáról."
A republikánusok pedig nyilván azért támogatják, hogy vessen véget az amerikai elit diktatúrájának. Logikus!
A folytonos Sorosozásodat pedig továbbra sem méltatom szóra. Feleslegesen fárasztod magad.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 12:17:06

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Az íratlan alkotmány azt jelenti a legtöbb esetben, TÖBB törvény tartalmazza az alkotmányt. Lásd a magyar alkotmányt 1949 előtt.

Az ritkább eset, hogy az alkotmány egy része szokásjogi, azaz sehol nem írták le. Pl. Anglia. De Angliában is ez a kisebb rész.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 12:21:51

@Attilajukkaja:

"A republikánusok pedig nyilván azért támogatjá"

Kényszerből támogatják. De Trump eleve nem is republikánus, a szó szoros értelmében, ő egy kivülről jött ember.

Attilajukkaja 2020.04.01. 12:25:22

@MAXVAL bircaman közíró:
Dehogy fordult! Csak az őt nem támogató elit ellen fordult. De mi, magyarok, ezen már meg sem lepődünk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 12:40:25

@Attilajukkaja:

Nyilván kellett ehhez az elit belső ellentéteinek előjövetele, s nyilván az elit egy részének támogatását meg kellett szereznie. llyen a háború.

Attilajukkaja 2020.04.01. 12:52:35

@MAXVAL bircaman közíró:
Az a baj, hogy vannak olyan vezetők, akik folyamatosan háborús körülményeket (vagy annak látszatát) akarnak fenntartani a lakosság számára ahelyett, hogy az országot építenék az egész népnek. Az "oszd meg és uralkodj" politika a legkényelmesebb melegágya a korrupciónak, a kleptomániának, a nepotizmusnak és a cezarománia kielégítésének. Több ilyen szót most nem írok ide, pedig még lenne pár. :o)))
Trump ennek jeles példája. Se nem demokrata, se nem republikánus, csak a maga pecsenyéjét sütögeti két félrecsúszott bohóckodása közt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 13:04:42

@Attilajukkaja:

Az ország építéséhez először is rendszret kell váltani. Ez háborút jelent.

Trump eleve milliárdos volt, nem a pénz motiválja.

Attilajukkaja 2020.04.01. 13:23:51

@MAXVAL bircaman közíró:
"Az ország építéséhez először is rendszret kell váltani. Ez háborút jelent."
Nem hinném, hogy az USA-nak (vagy más országnak) éppen "vérre" lenne szüksége egy normális kormányzáshoz.

"Trump eleve milliárdos volt, nem a pénz motiválja."
Trump egy nárcisztikus, megalomániás szoknyapecér. De nem csak a hatalom, a szereplés és az imádat mérhetetlenül fontos neki, hanem bizony a pénz is. Attól, hogy milliárdos valaki, még nem lesz kevésbé pénzéhes. Főleg nem, ha már nagyon sok pénzt vesztett.

nofret 2020.04.01. 13:26:24

@Attilajukkaja: Ennek örülök :) Tény, hogy ez a könnyedebb műfaj, bár mára már simán hozzák az ilyen híreket is a legnagyobb és mértékadó nemzetközi portálok is. Nem sértő a bulvár, nálam is vannak bulváros hírek, de hátterek, elemzések is, amik már nem ebbe a kategóriába tartoznak. Attól riadtam meg, hogy nehogy az egész blogot annak vegye valaki, mert pont az itt a célom, hogy az egyébként sokak szerint bulvár kategóriába tartozó, királyi családdal kapcsolatos híreket egy kicsit értelmesebb formában szedjem össze, mint azt sok helyen láthatjuk... Na, ezt is megbeszéltük :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 13:27:51

@Attilajukkaja:

A liberális demokrácia leépítése alapfeltétel a szebb jövőhöz, ennyi az egész.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 13:30:58

@Örömhernyó:

Én arra számítok, hogy 1 éven belül Meghan azt fogja mondani, családon belüli erőszak áldozata volt, majd kap aztán valami feminináci állást cserébe.

Attilajukkaja 2020.04.01. 13:35:59

@nofret:
Meg! Tetszik a blogod! :o)

@MAXVAL bircaman közíró:
"A liberális demokrácia leépítése alapfeltétel a szebb jövőhöz"
Na helyben vagyunk! Éljenek az autokráciák és a diktatúrák! Akasszuk fel a melegeket, a feministákat, az ateistákat, a kommunistákat, a kerékpárosokat és hasonszőrűeket. Máris itt lesz a gyönyörű, a szebb jövő, amiben a bircák is végre boldogan élhetnek.

Attilajukkaja 2020.04.01. 13:48:56

@Örömhernyó:
"Megtanulhatnád leírni a nevét, ha már nyalod a valagát. Meghan."
Ajaj, kihagytam egy betűt. Máskor pedig nem tettem. Skandalum.

"nagyvárosi libsi amerikai liba maradr"
Szerintem valamit csúnyán elírtál ebben a mondatban.

"A baj vele az, hogy most újra akarja játszani a Diana trükköt, hogy ő mennyire nem olyan, mint a királyi család többi tagja és még ki is lépteti Harry-t ennek érdekében."
Ez is egy lehetőség, nem látok bele a fejébe. De az is lehet, hogy megunta, hogy Angliában folyton gyalázta a sajtó, plusz megunta a nagyon kötött, királyi családhoz fűződő életformát. Ez mind benne lehet a pakliban.

"Meghan-nek nincs munkája. Bohóckodik a dizninél"
Hát igen, a színészeknél ezt nevezik munkának. Amúgy meg Disneynek írják.

"valószínűleg lesz valami női magazin vagy csatorna, ahol lehet egy semmilyen rovata, vagy segédszerkesztő lehet, mert a férje egy herceg."
Ez sincs kizárva, mint ahogy nagyon sok más lehetőség sem.

"Végső esetben kijöhet egy szexvideóval vagy pucér képekkel."
Ezt kevésbé hinném. Filmekben persze van, hogy a színésznőknek meztelenkedős szerepet kell eljátszaniuk - Meghannak is volt ilyen - de a magánéletben nem gondolom, hogy rászorulna.

Örömhernyó 2020.04.01. 14:01:02

@Attilajukkaja: A diznis karrier nem indult túl jól...
Még a zsindex is le meri írni, hogy nem túl meggyőző a csaj teljesítménye.

index.hu/kultur/2020/04/01/nincs_elragadtatva_a_brit_sajto_meghan_markle_elso_rendes_munkajatol/

Zs-kategóriás színésznőcskéből lett megélhetési celeb, a férje nevével persze lesznek megkeresései, ajánlatai.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 14:13:24

@Attilajukkaja:

Ezt már többször tisztáztuk. A legnagyobb diktatúra éppen a liberális dmeokrácia, mert a hatakom nagy része eleve ki van véve az állam hatásköréből, s az állam meg a háttérhatalom bábja leginkább,

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 14:16:22

@Örömhernyó:

Nagyon elszámolták magukat Henry és Meghan. Keveselték az évi 2-3 milliót a semmiért, most meg esetleg annyi se lesz. Gyomorforgató parazita népség.

Attilajukkaja 2020.04.01. 14:35:55

@Örömhernyó:
"A diznis karrier nem indult túl jól..."
Megesik az ilyen.

"Zs-kategóriás színésznőcskéből lett megélhetési celeb, a férje nevével persze lesznek megkeresései, ajánlatai."
Csakhogy a "zs-kategóriás" színészkedéssel milliós vagyonra tett szert. És most újra dolgozik. Szóval?

@MAXVAL bircaman közíró:
"A legnagyobb diktatúra éppen a liberális dmeokrácia"
Csak hogy tisztán liberális demokrácia legfeljebb papíron létezik, az életben a demokráciák vegyesen működnek. De még egyes diktatúrák is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.01. 14:40:45

@Attilajukkaja:

Így igaz. Minél kevesebb liberalizmus, annál élhetőbb a rendszer.

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2020.04.03. 16:37:19

@Örömhernyó: vajon Meghan Markle megkapta e volna azt a munkát, amit Meghan sussexi hercegné megkapott?. zs kategóriásnak nem nevezném, de tény hogy nem is volt igazi sztár, inkább ismert volt, jól keresett, és még abba a kategóriába tartozott ahol ennek az árnyoldalát nem kellett megtapasztalnia...gondlok itt a bulvárra

Fredddy 2020.04.04. 12:07:07

Ahogy minden országot, úgy az USA-t is nemzetközi egyezmények kötelezik más országok odalátogató diplomatáinak, politikusainak védelmére. Az ország fegyveres szervezeteire jellemző a széttagoltság és az ebből eredő hatásköri viták, illetve rivalizálás, így ezt a feladatot több szervezet látja el. Nagy vonalakban: a legfontosabb vendégekre a Secret Service vigyáz (ez gyakorlatilag az elnök testőrsége), az alacsonyabb rangúakra a State Department (külügyminisztérium) biztonsági szolgálata, a konzulátusokra, ilyesmikre meg simán a helyi rendőrség.
Harry és Meghan ugye a királynő rokonai, így elvileg egy idegen államfő közeli rokonai. Az amerikai törvények szerint (US Code 18, 3056-os paragrafus, ami a Secret Service köteleségeiről szól) az elnök elrendelheti, hogy a Secret Service teljesítsen őrszolgálatot kiemelt nemzeti érdekeket érintő ügyeknél- a gyakorlatban ezt a felhatalmazást általában külföldi diplomaták rokonaira, munkatársaira, illetve az ő részvételükkel zajló események őrzésére szokták használni.
Trump elnök ezt a védelmet nem akarja elrendelni Harryéknek- ennyi a sztori.

Attilajukkaja 2020.04.04. 13:10:20

@Fredddy:
"elvileg egy idegen államfő közeli rokonai"
Nem csak elvileg, Harry a gyakorlatban is II. Erzsébet rokona. Viszont lemondott arról, hogy képviselje a koronát, a királyi családot. Ilyenkor mi a helyzet?

Fredddy 2020.04.04. 13:51:36

@Attilajukkaja: na ezaz :) De a védelemnek nem feltétele, hogy konkrétan képviseljenek valakit, a legtöbb politikus házastársa pl maga nem politikus. Pont azt akartam kihozni ebből, hogy ezt a kérdést főleg szokások szabályozzák, amik a diplomáciában nagyon fontosak, de az amerikai törvények szerint a döntés joga valóban Trumpé, és ő semmi mást nem csinált, mint ami a törvények szerint a dolga: döntött.
Ez eléggé elveszni látszik a bulvár szarhabosításban (nyilván azon kezdve, hogy maga Trump csinált belőle showt, az ellene acsargók meg egyből ugrottak.)

Attilajukkaja 2020.04.04. 16:21:18

@Fredddy:
OK, hogy döntött. De nem is arra "ugrottunk" sokan, hogy így döntött, hanem hogy ezzel játszotta az agyát a közösségi oldalán, vagy ahogyan te írtad - magánshow-t csinált belőle. Nem bírja ki, hogy ne kerüljön be a bulvár hírekbe.

Fredddy 2020.04.04. 21:46:07

@Attilajukkaja: pont ez a sikerének a(z egyik) titka. Baráti sajtóra ugye ő nem nagyon számíthat, ezért inkább megcsinálja maga a showt magának, amire egyből ugrik mindenki, és máris a címlapokon van. Azt meg már Gábor Zsazsa megmondta, hogy mindegy, mivel vagyok a címlapon, csak ott legyek.

Attilajukkaja 2020.04.05. 09:22:24

@Fredddy:
Ebben egyetértünk, a populistáknak is van egy bohóc fajtája. És ezzel Trump nincs egyedül. Mert ha valaki nem tud megoldani néhány rendkívül fontos problémát, akkor olyasmiket dob be a köztudatba, hogy Harry és Meghan, nemváltoztatás ellehetetlenítése, meg hasonlókat. Terelni kell a figyelmet, és ha lehet, a saját személyre szabott "jófejségekkel"

Fredddy 2020.04.05. 11:04:06

@Attilajukkaja: minden politikus tereli a témát, csak a legtöbbnek a csapata szervez be néhány profi, de engedelmes mikrofonállványt, akik felteszik a kellően alányalós kérdéseket majd a választ lehozzák a megfelelő eléréssel rendelkező lapokban/műsorokban. Trumpot viszont utálják a véleményformálók és a média nagy része, így ha maga nem csinálja a cirkuszt, akkor soha nem megy át az üzenete. Európában egyszer-kétszer láttuk már ezt (Berlusconi pl), Amerikában újdonság, nem is nagyon tudnak mit kezdeni vele.

Attilajukkaja 2020.04.05. 11:46:50

@Fredddy:
"minden politikus tereli a témát,"
Azért nem mindegy, mikor és milyen mértékben! :o)

"a csapata szervez be néhány profi, de engedelmes mikrofonállványt"
Ezzel, szerintem, mindenki meg is békült. A gond ott kezdődik, amikor CSAK ilyen mikrofonállványok érvényesülhetnek. De ez már messzire vezet, ... és nem sok köze van a poszt témájához.

"ha maga nem csinálja a cirkuszt, akkor soha nem megy át az üzenete"
És ezt szomorúnak tartom. Főleg, ha az üzenet csak egy felesleges, nárcisztikus figyelemelterelést szolgál.

2020.08.09. 16:30:28

Maradjunk annyiban hogy Katalin megfelelési kényszeres, Meghan meg önfejű, makacs és impulzív, és én személy szerint egyiküket sem kedvelem. Katalin szerintem arra lett nevelve - a becsvágyó édes jó anyucikája által - hogy jó partit fogjon, ezt a leány teljesítette, ez az élete, no meg persze a gyerekei. Az látszik, hogy imádja a 3 csemetét.
Meghan szereti ha csodálják őt, a luxust, a szép és finom dolgokat, neki mondjuk még ízlése is van ez tény, szereti ha rajonganak érte, de hangulatember és mindent mellre szív, mondjuk ez egy amerikaitól általános. El nem tudom képzelni mit a fenét eszik Harry hercegen. Harry-nek tökéletes lett volna Cressida Bonas, bár a lány ahhoz elég okos volt, hogy ne menjen hozzá a herceghez. Meghan izgalmas jelenség, de nem hercegné, hanem színésznő a legutolsó procikájáig. Jelenleg most olyan színésznő aki eljátsza a hercegnét. Meghannek fogalma nincs arról a kötelességtudatról, protokollról és megfelelésről ami Katalint érinti.
Nem cserélnék egyik asszonnyal sem, de hogy őszinte legyek az előző generációból én nem kedveltem se Diana-t, se Sarah Ferguson, se Zsófia wessexi grófnét. Valahogy egyik nő sem volt "olyan". Nekem Diana se, ez van.
Túlságosan függött a sajtótól és rá is játszott nem kicsit. Nekem meg ez egy cseppet álságos.
Akik nekem szimpatikusak azok András herceg lányai, Eugénia és Beatrix hercegnők. Sokkal inkább mint az összes többi királyi rokon.
süti beállítások módosítása