Royal sztorik & királyi krónikák

Meghan: Nem én ríkattam meg Katalint, hanem ő engem

2021. március 08. - nofret

Sikerült megnéznem éjszaka a Meghannel és Harry-vel készített Oprah-interjút, de mivel rendkívül késő volt, mire befejeződött, csak a legfontosabb pontjait tudtam leírni, kommentár nélkül. Néhányszor lefagyott a közvetítés, de úgy vélem, a beszélgetés 90 százalékát sikerült végighallgatnom és néznem. Illetve mégis lenne egy megjegyzésem: az eddigi, hasonló, mindent felfedő interjúk a megkérdezettek számára nem túl jól sültek el. Most van egy olyan érzésem, hogy ez az interjú nem Meghan és Harry számára lesz pusztító hatással, hanem a palotára és a családtagokra. Hiszen nekik már nincs mit veszteniük, de a dolgok, amiket felfedtek - ha igazak - , nem vetnek túl jó fényt a monarchiára, és akkor még finoman fogalmaztam. 

A frissített cikk, amelyben már feldolgozva és kontextusba helyezve olvashatjátok az interjú állításait, ide kattintva elérhető!

 

oprah_3.JPG

Ezekről beszélt Meghan, aki az első órában egyedül volt Oprah-val: 

  • Eleinte egyáltalán nem fogta fel, mit jelent a brit királyi család tagjának lenni, alábecsülte a Koronával járó "örökséget" családi értelemben. 
  • Azt állította, a történet arról, amely esküvőjük után körülbelül hat hónappal robbant a médiában, nevezetesen hogy ő ríkatta meg Katalint, az éppen fordítva történt. Azt mondta, hogy az esküvő előtt volt egy nagyon  kemény hetük, amikor Katalin feszült volt, és megbántotta őt, de aztán virágot hozott, bocsánatot kért, Meghan pedig meg is bocsátott neki. Ezen a ponton nem akart további részleteket elárulni arról, min kaptak össze, mert szerinte ez nem lenne fair, hiszen Katalin bocsánatot kért. De azt sem érzi igazságosnak, hogy másképp került ki ez a sztori a köztudatba, mint ahogy valójában lezajlott. Hozzáfűzte: "Katalin jó ember", ha őt szereted, nem kell engem gyűlölnöd és fordítva. Viszont valamiért a "hero" és a "villain", vagyis a hős és a gonosz  szerepeit osztották rájuk.

sogorok.JPG

  • Hálás volt azért, hogy független emberként érkezett a királyi család kötelékébe, és hogy volt hangja, amit használhatott korábban, de ezt később elhallgattatták, a környezetének is világos utasításokat adtak arról, hogy hogyan viselkedjenek, ők pedig -rokonok, barátok - mindent meg is tettek, amit a palota tisztviselői kértek tőlük. Ezen a ponton azt mondta Meghan, hogy a barátai aggódva hívták őt többször is, de ő megnyugtatta őket, hogy ne idegeskedjenek, ezt azért kell megtenniük, hogy megvédjék őt.
  • Miután összeházasodtak, akkor kezdtek rosszabbá válni a dolgok, Meghan pedig úgy érezte, nem hogy nem védték meg őket, de hazudni is képesek voltak azért, hogy más családtagokat megvédjenek. 
  • Meghan azt fejtegette, hogy a királyi család egy családi vállalkozás, amiben elkülönül a család maga, illetve azok, akik a gépezetet működtetik, a tisztviselők, az udvaroncok. 
  • Meghan nagy csodálattal beszélt a királynőről, azt mondta, ő mindig "csodálatos volt" vele, nagyon melegen fogadta a családban, és nagyon szeretett vele időt tölteni, például amikor közösen jelentek meg egy eseményen kettesben, akkor ajándékot kapott tőle, egy gyöngyfülbevalót és nyakláncot, sőt, II. Erzsébet be is takargatta őt a kocsiban saját plédjével. A királynő Meghant saját nagymamájára emlékeztette.  

meghan_and_hm.JPG

  • Többször is elismételte, hogy semmi nem olyan a királyi családban, mint amilyennek kívülről tűnik, mint amilyennek kinéz. 
  • Azt is mondta, úgy lehetne elképzelni azt, amin átment, mint amit most a karantén jelent rengeteg ember számára.
  • Voltak megbeszélések arról, hogy Archie herceg lesz-e, és Meghannek, valamint Harry-nek ezzel nem is lett volna baja, de végül kiderült, hogy Archie nem kapja meg a hercegi címet, és az ezzel járó védelmet sem. 
  • Ami egészen döbbenetes, hogy azt mondta, zajlottak beszélgetések a családban arról, amikor ő nem volt ott, hogy milyen sötét lesz Archie bőre gyerekként és később, hogyan fognak kinézni a gyerekeik. 

archie_1.png

  • Beszélt a körutakról is, amelyeken Harry-vel részt vettek, és azt mondta, hogy ezeken úgy tettek, mintha minden rendben lett volna, de amikor megkérdezte tőle Dél-Afrikában egy újságíró, hogy hogy van, kitört belőle, hogy nem érzi jól magát. Miután visszatértek Ausztráliából, akkor jött rá, hogy fog kinézni az életük. 
  • Meghan szerint karaktergyilkosságot követtek el ellene, és úgy érezte, hogy nem védte meg a támadások ellen a palota. 
  • Nem szívesen beszélt róla Harry-nek, hogy úgy érezte: veszélyben van az élete, de végülis elmondta, milyen aggodalmai vannak. Felkereste a palota humánerőforrás részlegét, és megosztotta velük aggodalmait, hogy őt nem védik meg, akik megértően meghallgatták, de soha semmit nem tettek. Diana egyik legjobb barátnőjével is beszélt, akinek már volt tapasztalata a hasonló helyzetekkel. Szeretett volna terápiára járni, de állítása szerint ezt a palota nem engedte neki. 
  • Meghan egyre rosszabbul érezte magát lelkileg terhessége alatt, és akkor érezte magát a legrosszabbul, mielőtt 2019 januárjában egy Cirque du Soleil-eseményen volt jelenésük Harry-vel az Albert Hallban. Aznap Meghan kiborult, és bevallotta Harry-nek, hogy öngyilkossági gondolatokat forgat a fejében. 

Aznap este készült ez a kép, döbbenetes, mennyire nem látszódott rajta, milyen rosszul volt lelkileg. 

meghan_sicrque.JPG

  • Azt mondta, készen áll arra, hogy elveszítsen további dolgokat, hiszen már elveszítette az apját (nem szó szerint, hanem elhidegültek egymástól), egy gyereket (elvetélt), az identitását, és reméli, hogy az emberek a története révén felfogják, hogy mindennek van egy másik oldala is.  
  • Ezen a ponton Harry is becsatlakozott az interjúba, Oprah előszöris gratulált nekik a gyermekhez, aki....lány lesz! Harry arról beszélt, hogy bármilyen nemű gyermeknek örültek volna, de ez így maga a tökély, hiszen lesz egy fiuk és egy lányuk. 

81468739_2887224654632679_7145809378396864512_n.jpgErről beszélt Harry:

  • Két éven át latolgatták, hogy mi legyen a jövőjük, vajon a királyi családon belül képzelik-e el azt, tehát ez nem egy hirtelen döntés volt.  
  • Többször jelezte ő is az aggodalmait, de nem történt semmi. Nem segítettek nekik, nem változott semmi,  ezért bejelentették, hogy visszalépnek, hátralépnek, és akkor még úgy gondolták, meg lehet tenni, hogy elutaznak egy országba, amely a Nemzetközösség része, és ott folytatják valamilyen formában a tevékenységüket. 
  • Harry bevallotta: három nappal az esküvőjük előtt összeházasította őket egy pap. Arról is beszélt, hogy az apja, Károly herceg nem veszi fel a hívásait. 
  • Harry-re ránehezedett Meghan rossz hangulata, megpróbált neki segíteni, de szégyellte volna feltárni a családja előtt, hogy a feleségének segítségre lenne szüksége. 
  • Harry felemlegette azt az esetet, amikor 70 brit képviselő írt a palotának egy támogató levelet Meghan felé, amelyben elítélték a médiát, amiért "kolonialista" felhangokkal tudósítanak róla. Harry-nek fájt, hogy a palota ezután sem adott ki támogató közleményt. 
  • Harry szerint a családja fél a bulvármédiától, attól, hogy ellenük fordulnak. 
  • Harry azt mondta, mindenki kedvesen fogadta Meghant a családban, főleg a királynő, aki "csodálatos" volt vele.
  • A család befogadó hangulata azonban megváltozott, miután bejelentették Archie érkezését, valamint véget ért a rendkívül sikeres ausztrál-új-zélandi-csendes-óceáni körútjuk. Ezen a ponton említésre került a The Crown is, párhuzamba hozták az útjukat Diana és Károly ausztráliai útjával. 
  • Állítólag a család vonta vissza tőlük a biztonsági személyzetet, amikor már Kanadában voltak, nem ők mondtak le róla. 
  • Azt mondta, Diana dühös lenne amiatt, hogyan kezelték őket. 
  • 2020 első félévében a család elzárta a pénzcsapot, de ez nem volt gond, mert Harry-nek megvolt a vagyona, amit édesanyjától örökölt. 
  • Harry rendszeresen beszél Zoomon nagymamájával, akit "mélyen tisztel". Apjával viszont dolgozniuk kellett a kapcsolatukon. 
  • A poklon mentek keresztül Vilmossal, de erről nem mondott többet Harry. 
  • Az Archie bőrszínéről folyó beszélgetést Harry nem volt hajlandó megosztani. 
  • Ha támogatták volna őket, akkor maradtak volna. Mindent megtettek, hogy működjön a dolog, és hogy megvédjék a családot. 
  • Soha nem az volt az igazi céljuk, ahogy végül a dolgok alakultak, de nem fognak panaszkodni, mert boldog családban élnek, és mindenük megvan. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/api/trackback/id/tr4916453702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apro_marosan_petergabor 2021.03.08. 23:10:13

A felkapaszkodott amerikai proli nő csak a királyi család előnyeit szerette volna élvezni a kötelezettségeit pedig nem kívánta teljesíteni. Emellett üzleti vállakozásnak nézte a Windsor-házat. Meghan minden minden problémája ebből fakadt és fakad.
Erzsébet elég konzekvens és szilárd, jól udja ezt kezelni.

Etniez 2021.03.08. 23:10:19

Ma egész nap ez ment a tévében, annyira letojom az egész Royal familyt, hogy már kezdett idegesíteni.
Az összes csatornán, egész nap, folyamatosan.

Kukubenko 2021.03.09. 10:55:40

Hülye szmöre gyerek....
Otthagyta a családját, hazáját a dupla ty kategóriás ripacs nőért.

andy1977 2021.03.09. 10:55:50

Nahát tényleg? Zavarja a családot hogy nem fehér nő jött a családba. Tisztára meglepődtem. A windsori ház leánykori nevén Szász–Coburg–Gothai-ház mindig nehezen viselte a külföldi gyüttmenteket. VIII EDUARD ugyebár 36 ban

élhetetlen 2021.03.09. 10:56:10

@ nofret: lehet, hogy nem címeztelek meg, de azért megtalálsz.
>> Tehát folytatás. „Harry azt mondta, mindenki kedvesen fogadta Meghant a családban, főleg a királynő, aki "csodálatos" volt vele„. Hogyan is romolhatott el minden? Megváltozott a királyi család? Meglepődött a család, hogy a fiatal párnak gyereke születik? Na, ne! „Ami egészen döbbenetes, hogy azt mondta, zajlottak beszélgetések a családban arról, amikor ő nem volt ott, hogy milyen sötét lesz Archie bőre gyerekként és később, hogyan fognak kinézni a gyerekeik.”. Hát egy ilyen beszélgetés egy családban, tényleg döbbenetes! Egészen hétköznapi család vagyunk, de az unokahúgom fehér, a férje fekete, és még nem jön gyerek, mert először házat vesznek, ami kicsit nehezebb nekik, mint Megannak, de mi is kíváncsiak vagyunk, hogy fehér, tejeskávé, vagy fekete lesz-e majd a gyerekük. Botrányos egy családban erről beszélni, ugye?
A pletykalapok nem a királyi család kezében vannak. „úgy érezte: veszélyben van az élete”. Tessék? „Szeretett volna terápiára járni, de állítása szerint ezt a palota nem engedte neki.„. Na, ha azt kiszimatolta volna egy zugfirkász, abból mi lett volna? „öngyilkossági gondolatokat forgat a fejében”. Ha a palota ezután kiad egy támogató közleményt, akkor maradnak a családban? Ne nevettess.
És egy jó kérdés. „Harry bevallotta: három nappal az esküvőjük előtt összeházasította őket egy pap.”. „Az 1772-ben született királyi házassági törvény akkor még azt írta elő, hogy a mindenkori uralkodó összes egyenes ági leszármazottja csak a koronás fő engedélyével házasodhat”. Ez érvényteleníthető, mert engedély nélkül történt, a hivatalos meg lehet, hogy érvényteleníthető, mert volt előtte egy másik, ami érvényes volt, mikor a második házasságot megkötötték. Ennek a párnak annyi esze sincs, mint egy marék cserebogárnak. Az okos, és a dörzsölt mást jelent, Meghan csak dörzsölt, Harry meg szív. Az ilyenek, „Az uralkodócsalád és a palota lakói tisztában voltak a szituáció valóságalapjával, mégsem tettek semmit annak érdekében, hogy a sajtó előtt elsimítsák a Meghannel szembeni igazságtalanságokat.„. Hogyne, az egész palota ott állt, és végignézte a műsort. „Meghan szerint Katalin szemszögéből is az lett volna a legjobb megoldás, ha az ügyet nyilvánosan tisztázzák a lapokban, hiszen nem akarta, hogy a másik hercegné érezze magát kényelmetlenül.„. De jóságos! Hát hogyne, ha kiteregetik ezt a piti ügyet, az mindenkinek jó lett volna. talán bírósági per is kellett volna Meghannak, ha Katalin mást mond, mint ő, hogy eldöntsék, kinek volt igaza. „Harry nem lépett volna ki, ha nincsen Meghan, hiszen ő is – a család összes tagjához hasonlóan – tulajdonképpen egy áthatolhatatlan intézményrendszer foglya.„. Foglya, vagy része, ez nézőpont kérdése. Lassan megsajnálom szegény Meghant, aki csak sétált és belelépett egy csapdába, nem volt semmi terve ezzel a királyi esküvővel.
Ezek meg olyan szép mondatok: „a párt szinte hideg zuhanyként érte a hír, amikor kiderült, hogy a kisfiút nem fogják hivatalos személyek (testőrök) védelmezni még annak ellenére sem, hogy a papírforma szerint egy trónörökösről van szó. Archie-t a szülei éppen attól a kegyetlen környezettől szerették volna megóvni, amit az intézmény alakított ki körülöttük„, és ettől a kegyetlen környezettől várták volna a védelmet, amiből nem kértek. Logikus.
És, ha csendet, és nyugalmat akarnak, akkor nem kéne házalni a családi ügyekkel mindenhol, vonuljanak vissza, Meghan legyen sikeres színésznő, Harry találjon ki magának valamit, pl, tanulja meg a papától a bio kertészkedést, vagy áruljon origamit, csak maradjanak csendben, akkor nem zaklatja őket a sajtó. Ilyen egyszerű. Az, hogy Meghan egyszerre akarja a sajtó nyilvánosságot, és a nyugalmat, ezt így nem lehet. Aztán, ha gondolod, beszéljük meg.

élhetetlen 2021.03.09. 10:56:14

Akkor a különvéleményem. „Most van egy olyan érzésem, hogy ez az interjú nem Meghan és Harry számára lesz pusztító hatással, hanem a palotára és a családtagokra. Hiszen nekik már nincs mit veszteniük, de a dolgok, amiket felfedtek - ha igazak - , nem vetnek túl jó fényt a monarchiára, és akkor még finoman fogalmaztam.„. Így van, amennyiben mindenki bedől Meghannak. „ha igazak”, sosem fog kiderülni, hogy Meghan sírt, vagy Katalin, és az sem fog bekövetkezni. hogy Katalin is ad egy hasonló interjút a saját szemszögéből, sohasem fog lesüllyedni erre a szintre, szerintem. (Még azt el tudom képzelni, hogy összezördültek, és bár nem Meghannak volt igaza, Katalin, hogy ne legyen feszkó, okos enged alapon kért bocsánatot). Meghan „Eleinte egyáltalán nem fogta fel, mit jelent a brit királyi család tagjának lenni, alábecsülte a Koronával járó "örökséget" családi értelemben.”. Ostoba. Mit gondolt, a tágabb család legalább 40 fő, majd mindenki hozzá fog alkalmazkodni? Azt csak kérdezem, hogy egy kedves, a viszonyokhoz alkalmazkodni képes emberre miért osztaná, akár a sajtó is a gonosz szerepét? „volt hangja, amit használhatott korábban, de ezt később elhallgattatták, a környezetének is világos utasításokat adtak arról, hogy hogyan viselkedjenek, ők pedig -rokonok, barátok - mindent meg is tettek, amit a palota tisztviselői kértek tőlük.” De azért remélem, ezt nem úgy érted, hogy az összes rokon parancsba kapta, hogy ne szeressék őt? Lehet, hogy csak arra akartak utalni, hogy hogyan viselkedjen, mert nem ugyanaz várható el egy „kocsmában”, mint egy nagyon zártkörű elit klubban. Egy másik cikkből. „Azt is mondta, úgy lehetne elképzelni azt, amin átment, mint amit most a karantén jelent rengeteg ember számára.”. Miért, mit gondolt, ezentúl is eljárhat bulizni a haverokkal? Egyébként megkapták a káprázatos esküvőt, égy palotát, ami nem volt elég jó Meghannak, kapott másikat, de tényleg nem törődtek vele, ugye?
„Meghan szerint nincsen etikettóra és szabálykönyv, neki senki nem mondta el, hogyan kéne hercegnéhez méltóan viselkedni.”. Nincs rá szükség, a család többi tagját úgy nevelték, hogy ismerje a szabályokat, neki, a 30 éves kislánynak, vagy az internetről, vagy valakitől a családból, vagy a személyzettől kellett volna megtanulni, de ahhoz olyan személyiséggel kell rendelkezni hogy bárki szívesen segítsen neki.
(A levélért bocs, nem te vagy a hibás, „Kiléptem a cikkből egy másik idézetért, aztán nem tudtam visszamenni, mert felraktál egy elmúltam-e 18 kérdést, és egyik re sem lehet válaszolni. Jó szórakozást!”, hanem a blogketrec, másik blognál is van ugyanez).
>> folyt köv.

vuvuvu2 2021.03.10. 14:02:30

Hogy ki sírt ahhoz szerintem sorvezető, a tény, hogy a The Times-ban jelent meg legutóbb a téma, és ez a lap nem bulvárlap, biztos vagyok benne, hogy ellenőrzöttek az információk amiket közöltek. Úgy láttam, van az interjú után újabb fejlemény is az ügyben, szintén a The Times-ban említik, hogy a sírás után Kate valóban küldetett virágot Meghan-nek, de a csokor a szemétbe került. Kb. azt tudom elképzelni, hogy ütköztek a harisnyatémán, az egyik sírt, majd Kate udvariasan küldött egy rövid levelet (note) és egy csokor virágot. De ez még nem bizonyítja azt, hogy Kate volt a hunyó, ellenben bizonyítja, hogy Kate szerette volna rendezni a nyilvánvaló konfliktust. Érzelmileg intelligens ember nem tart haragot, pláne nem egy ilyen pitiáner ügy miatt. Az, hogy Meghan felhozta ezt az Oprah interjúban viszont sajnos nagyon is pitiáner. Kíváncsi vagyok arra, hogy végül megtudjuk-e ki sírt, mindenesetre akárhogy is volt, Meghan lehet hogy behúzott egy fekete pontot Kate-nak, de sajnos magának is a pitiánerségével.

nofret 2021.03.11. 10:20:56

@élhetetlen: Erre én is gondoltam, hogy sokszor van olyan egy vitában, hogy nem az kér bocsánatot, aki megbántotta a másikat. @vuvuvu2: Ez már lehet, hogy sosem fog kiderülni, de remélem, azt is láttad, hogy Meghan közölte az interjúban, hogy Katalin jó ember, és ha valaki őt szereti, nem kell őt magát utálnia és fordítva. Én a legmesszebb menőkig egyetértek ezzel. Nem értem a mai napig, mi ez az általános elfogultság és utálathullám Meghannel szemben. Hacsak nem arról van szó (ami elég gyanús), hogy az emberek még mindig nem bírják elviselni az erős nőket.

apro_marosan_petergabor 2021.03.11. 10:22:03

A felkapaszkodott amerikai proli nő csak a királyi család előnyeit szerette volna élvezni a kötelezettségeit pedig nem kívánta teljesíteni. Emellett üzleti vállakozásnak nézte a Windsor-házat. Meghan minden minden problémája ebből fakadt és fakad.
Erzsébet elég konzekvens és szilárd, jól udja ezt kezelni.
Ha mind ehhez hozzátesszük a csúcs arisztokrata, konzervatív, s a brit belpolitikára most is - hivatalával és azon kívül is - jelentős hatással bíró Windsor-ház útjában van a felkapaszkodzz proli, libero és bolsevik sajtónak, ezért mindent elkövetnek, hogy ott rúgjanak, faragjanak rajta ahol tudnak. Erre ragyogóan alkalmasnak gondolják a Meghan sztorit.
A vér amerikai felkapaszkodott proli, de úrhatnám, másodosztályú Meghan nem tudja bevenni, hogy nem terítettek elé vörös szőnyeget, hanem elvártak tőle viselkedést, beilleszkedést, alázatot és munkát. Helyette szeretett volna pénzt, méltóságot - csak úgy. Ellátni azokat a feladatokat, ami rá(juk) várt, s úgy, ahogy kell. Ez nem ment. Ezért diszkréten kiadták útjukat, nem kell feladatokat végezzenek, nem kell képviseljék a koronát.
Ez nem tetszett, Meghan vissza kar vágni, ehhez kellet a II osztályú színész színészkedése, meséje az önngyilkossági gondolatokról, rasszizmusról stb.
Gyenge, nagyon gyenge, csak a lóvátett férjet, Harryt sajnálom, aki már érzi, mi a helyzet, s kullog lehajtott fejjel fogvatartója mellett...

nofret 2021.03.11. 10:23:03

@élhetetlen: Válaszolok majd, de az utóbbi három napban 24/7-ben dolgoztam, és jó hosszú lett ez a komment :)

nofret 2021.03.11. 22:49:54

@élhetetlen:

Rájöttem, hogy nem kommentálni fogom azt, amit írtál, hanem kérdéseket fogok feltenni. Attól, hogy neked nem szimpatikus Meghan, szerinted nem lehet igaza abban, amit mondott? Egyébként miért utálod őt? Mit tett, ami miatt bármit csinál, elítéled őt? Miért nem tudsz egy percig is elgondolkodni azon, hogy akár igazat is mondhatott? Hogy valóban szörnyen bántak vele, hogy negligálták, hogy öngyilkossági gondolatokat forgatott a fejében, hogy rosszul esett neki, amit a gyereke bőrszínéről mondtak? Hiányzik belőled az empátia?

Veled még soha nem fordult elő olyan, hogy felvettek például egy munkahelyre, és ott derült ki, hogy ez nem az, amire szerződtél? Azt el sem tudod képzelni, hogy olyan emberek is szenvedhetnek lelkileg, akik luxuskörülmények között élnek? Hogyan várhatja el egy intézmény, aminek a részévé kell válnod, hogy te magadtól csipegesd fel az ott elvárt öltözködésről, viselkedésről a dolgokat? Nem a saját érdekük is lenne, hogy ne süllyedj el a mélyvízben? Hacsak nem vagy történész, etikett-tanár vagy királyi tudósító, mégis honnan kellett volna mindezt tudni? És csupán azért, mert valaki nem arisztokrata vagy felső középosztálybeli, még nem lehet egy rendes ember, aki éppen csak kevésbé tájékozott?

Egyébként akkor már azt is megkérdezném, és ezt nem rád irányozva: Harry miért nem készítette fel őt ennél sokkal-sokkal jobban? Ez az ő feladata lett volna, előre elmondani a tutit, hogy figyi, itt ez meg ez van. (Valószínűleg egyébként ő azért nem tudta felkészíteni, mert egész életében csak ezt ismerte, és ami nekünk fura, az neki fel sem tűnik.)

Akkor a második részére már konkrétumokkal válaszolok: a királynő ugyan az intézmény feje, de ő 95 éves, és rengeteg családtag van még rajta kívül, akik sokkal többet számítottak a mindennapi érintkezésben és Harry-ék lelkiállapota szempontjából, mint ő.

Igen, nagyon gáz ilyen szempontból, pláne úgy, ahogy Te leírod beszélgetni egy még meg sem született emberi lényről. Neked hogy esne, ha rólad így beszélnének, hogy tejeskávé vagy fekete vagy fehér lesz a gyereked? Főleg ezzel a szóhasználattal.... Nem teljesen mindegy? Nekem afrikai az apám, (aki meghalt decemberben) szudáni születésű, de egyiptomi származású, és nekem igenis rohadt szarul esett minden egyes alkalommal, amikor például randevúkon férfiak felhozták, hogy "Te olyan éppen jó bőrszínű vagy. Sem nem sok, sem nem kevés, van benned egy kis egzotikus, ami úgy éppen jó." Úgy érzi magát tőle az ember, mintha valami állatkerti állat lenne, nekem tényleg elhiheted! Kérlek, gondold ezt végig. Lehet, hogy nincsenek színesbőrű barátaid, és ezért nem tudod, ez mennyire felkavaró tud lenni, de az. Főleg, ha a gyermekedről beszélnek, mert azt már mi ennyi idős korunkra megtanultuk, hogy azokkal, akik rasszisták, nem kell foglalkoznunk. De amikor a gyerekedet bántják ezzel, az olyan, mintha kést forgatnának a szívedben.

(Megjegyzem, azt én is túlzásnak érzem, hogy Meghan azt mondta, Archie lehetséges bőrszíne miatt nem kapott hercegi címet. Ez szerintem is logikátlanul hat. De ezt is kifejtem a frissebb bejegyzésben.)

Ezt hogy érted, hogy a pletykalapok nem a királyi család kezében vannak? Nem abban vannak, éppen ezért nem lehet velük ujjat húzni. A terápiás részhez kérlek, olvasd el ezt a bejegyzést, ott le van írva, mit gondolok erről:

everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/03/08/az_oprah-interju_elemzese

Az esküvői részhez ugyanezt javasolnám, ott le van írva. Az egy privát ceremónia volt, nem pedig érvényes házasodás, de amikor az interjút először meg lehetett nézni, ezt még nem tudtuk, ez azóta derült ki, Canterbury érseke kiadott egy közleményt erről. Kérlek, olvasd el a frissebb bejegyzést is! Az uralkodó engedélyét már korábban megkapták II. Erzsébettől.

Annyira elfogultnak érezlek, hogy ezt itt most abba is hagyom, kérlek, olvasd el alaposan, amit írtam, és kivételesen próbáld meg az ő szemszögükből, vagy legalább az objektivitás szemszögéből is megvizsgálni a dolgot. Köszönöm.

élhetetlen 2021.03.12. 15:08:45

@nofret: Fordítva. Az empátia beszél belőlem. Mélységesen megértem a királynőt, Vilmost, Katalint, Károly herceget, akik befogadták, (az ilyen gesztusok, hogy Meghan rossz viszonyban volt az apjával, így Károly vezette az oltárhoz), a palota területén kaptak rezidenciát, személyzetet, stb. Ezt ő úgy élte meg, hogy szörnyen bántak vele? A kis akarnok zokon vette, hogy az egész család nem áll vigyázban előtte? Na, ezért nem szeretem, azaz csakis a viselkedése miatt. „Miért nem tudsz egy percig is elgondolkodni azon, hogy akár igazat is mondhatott? Hogy valóban szörnyen bántak vele, hogy negligálták„. De elgondolkodtam rajta már, csak a hírekben megjelent dolgok nem igazolták az általa mondottakat. Negligálták? Nem olvastam olyan hírt, hogy egy családi összejövetelre csak a férjét hívták meg, őt nem. De a te információid nyilván pontosabbak. Öngyilkossági gondolat? Ezt be tudta adni a gyermekkorában anyját elvesztő Harrynak, nekem nem. Ő még annyit sem tett meg, mint Diana, aki beugrott egy üvegajtós szekrénybe, hogy meghaljon. Kitérő, Diana a szívek királynője egy hisztérika volt. Kifelé mosoly, otthon a pokol. Tudom, miről beszélek, mert a hisztéria ugyanúgy működik egy hercegnőnél, mint egy falusi háziasszonynál. Meghan nem hisztérikus, tudatosan manipulálja a férjét. Többet akar ő az élettől, és ezt naponta bármilyen eszközzel bizonyítja. A gyereke bőrszíne? Rasszizmusról akkor beszélhetnénk, ha a házasságuk előtt valaki a családból szót emelt volna a félvér menyasszony ellen. Az, hogy találgatják, hogy milyen lesz az unoka, az nem rasszimus.
Átkötök egy későbbi bekezdésre. „Neked hogy esne, ha rólad így beszélnének, hogy tejeskávé vagy fekete vagy fehér lesz a gyereked?„. Írtam már, az unokahúgom egy feketéhez ment férjhez egy éve, most még a házvásárlással küzdenek, de ha eljutnak a gyerekig, ugyanúgy kíváncsi lesz, mint mi, majd jön a szöveg, hogy tejeskávé vagy fekete vagy fehér. A barátnőm szőke lánya (itthon) egy vietnami fiúhoz ment feleségül. Jött a leány gyermek, ott is meglepetés volt, hogy kire, mennyire hasonlít, milyen a keveredési arány, most már egy éves, tiszta apja, a szem, az arc, és a fekete haj. Nézzük a mini videókat, ahogy eszik, játszik, produkálja magát, és a nagyival jókat röhögünk, hogy szőke hercegnő már nem lesz belőle, mint az anyja volt, és ebben semmi rossz nincs. Sajnálom a randizós sérelmeidet, én keményebb vagyok, egy ilyen szöveg után csak felálltam volna, és vége, de nem dőlök össze. A gyerekeket meg, ha már kommunikáció képesek, egy kis pimaszságra meg lehet tanítani. Ránéz arra, aki beszólt, és ha barna hajú, akkor mosolyogva megkérdezi, hogy a néni/bácsi miért nem szőke, vagy fordítva. Egy „sötét agyú” felnőtt, ettől leblokkol, állítom.

>>

élhetetlen 2021.03.12. 15:08:47

>> Vissza. Beilleszkedés, etikett. Ne keverj össze egy noname céget a királyi családdal, ez utóbbiról sokkal több információ elérhető az interneten. Harryt már megmagyaráztad, de azt hogyan magyarázod, hogy a harminc éves „kislány”nem talált Amerikában, Kanadában egyetlen tanárt sem, aki ismeri az angol királyi protokollt? Nem is érdekelte, ő a jöttem, láttam, győztemet képzelte el.
„ő 95 éves, és rengeteg családtag van még rajta kívül, akik sokkal többet számítottak a mindennapi érintkezésben és Harry-ék lelkiállapota szempontjából, mint ő.”. Erről már írtam, miért kellett volna a nagy családnak Harryék lelkiállapotával foglalkozni? Megnősült egy családtag, megkapták, ami egy család életkezdéséhez kell, mi kellett volna még? Naponta jelenjen meg két családtag, és érdeklődjön Meghan lelki életéről? Akkor az lenne a vádja, hogy beavatkoztak a magánéletébe, és zaklatták. Mit nem értesz?
Olvasom a belinkelt posztodat, a jó részét már megbeszéltük. Most egy mondat: „Én ebben nem érzek számítást vagy tervezettséget, amit sokan felhánytorgatnak nekik.”. Hát, ha nem lenne, akkor most csak visszavonultak volna, és nem házalnának a családi sztorival. „Harry herceg az interjú során kijelentette: úgy érezte, hogy "csapdába esett" a királyi családban, amelyből Meghan segítségével tudott kiszabadulni.” Harry nem okos. „már nem a tágabb értelemben vett rokonságával érezte magát egynek, hanem a feleségével, ami véleményem szerint egy nagyon is természetes és egészséges dolog”, kivéve, ha ez a házasság elveszi a saját jogon szerzett életét, mondjuk a katonaság, családi kapcsolatok, a múltja, amit szeretett, és hiányzik, és ezen túl csak a felesége által szervezett életet élheti. „Harry attól félt a leginkább, hogy megismétlődik, ami édesanyjával történt”. Mi is történt? Megszálltak a barátja apjának a szállodájában, aztán éjszaka elindultak máshova, egy részeg sofőrrel, aki azt hitte, már vége a napnak, és már ihat. Ha maradtak volna a szállodában, nem történik semmi, lesifotósok, ide-oda. Mitől félti a családját? „Innen nézve már elegánsabb megoldást választottak.”. Akárhonnét nézed, ez, amit csinálnak, nem elegáns.
Bocs, ennél objektívebb már nem tudok lenni. Esetleg írd meg, hogy miben tévedek, de az ne az legyen, hogy Meghan lelkivilága milyen sérülékeny, mert az nem igaz, gázol ő át mindenen.

Fredddy 2021.03.12. 22:04:03

,,Hacsak nem arról van szó (ami elég gyanús), hogy az emberek még mindig nem bírják elviselni az erős nőket. "
Meghan inkább csak akaratos, olyanból a férfit se szeretik. Az erős nő ebben a sztoriban egyértelműen II. Erzsébet, és így uralkodása hetedik évtizedének vége felé talán kijelenthetjük, hogy nem en bloc az erős nőkkel van baja az embereknek ;)

Oprahból tényleg Muppet Show-szereplőt csináltak a sminkesek.

Az előttem szólónak abban igaza van, hogy tényleg van egy ellentétes, Meghan-párti sajtós vonal is, sokan szeretnék látni, hogy na, a ,,mi lányunk" majd jól megmutatja a reakciós köcsögöknek, mi az a 21. század. Éppen ezért simán elhiszem, hogy a kaliforniai sajtó után váratlanul jött az angol hozzáállás. Meg persze ahogy egyre egyértelműbben trainwreck lesz a történet, úgy van egyre nehezebb dolga a Meghan-párti sajtónak. Szerintem egyértelműen öntökönlövés volt, most egy dolog, hogy mennyire, vagy mennyire nem volt alákérdezős és egyoldalú, de már önmagában az interjú megtörténte se tette őket szimpatikusabbá. Az amerikaiakat idegesíti a dúsgazdagok rinyálása, a britek szemében meg pont arra a képre erősített rá, ami miatt Meghant nem szeretik.

Két kedvenc kommentem:
,,(Harry) két év múlva Twinkie-reklámban fog szerepelni"
,,Az egész balhé legnagyobb vesztesei Sussex ártatlan lakói, akik, hercegüket elvesztve, könnyen áldozatul eshetnek Kent és Hampshire aggressziójának"

nofret 2021.03.14. 20:31:46

@élhetetlen: Nem érzem úgy, hogy nagyon megvizsgáltad volna a másik szempontot, ahogy kértem. A rasszizmusról írt részt illetően pedig: maradjunk abban, hogy ezt az, aki nincs benne, és meg sem próbálja átérezni, miért esik rosszul a másiknak, nem is fogja megérteni. Ez nem így működik, hogy eldöntöd, hogy nem esik rosszul és kész. Össze mondjuk nem dőltem, mint ahogy írod, inkább megjegyeztem, ki volt bunkó velem, és nevettem azokon, akik ezek után nem értették, miért nem akarom őket többet látni. Ugyanígy jártam el azokkal is, akik zsidóztak, cigányoztak vagy n***eztek egy randin (amúgy meg egy normális embernek eszébe sem jut hasonló téma egy randin).

Azt nem írtam, hogy Meghan nagyon megpróbált volna alkalmazkodni, sőt. Többször is hangsúlyoztam, hogy valószínűleg ő és Harry a saját fejük után mentek. Viszont szerintem az udvaroncok így a 21. században már engedhetnének ebben-abban. Mert az látszik, nem csak itt és most, hanem már korábban is történtek dolgok, amik megmutatták, hogy a "Never complain, never explain" - mantra és a Keep calm and carry on, habár jól működtek a II. vh. idején és az '50-es években, azóta már lefolyt nem kevés víz a Temzén... Eljárt ezek felett az idő, és ezt nem én mondom, hanem az élet bizonyítja újra meg újra a királyi család számára, de mintha nem hallanák meg. Már nem lehet embereket azzal bekussoltatni, hogy viseld el, kisanyám, tetszik, tetszik, nem tetszik, nem tetszik. A Windsorok által oly' gyűlölt individualizmus ma már nem gyengeség, hanem lehetne belőle építeni. Hiszen Harry-t is éppen azért szerették sokan, még a fotósok is, mert kilépett a szerepéből, nem a komoly herceget adta, hanem megmutatta a csintalan énjét. Szerintem Meghanből is profitálhatott volna az intézmény, éppen a speciális háttere miatt. Azt nem tagadom én sem, hogy biztos nehéz volt vele együtt dolgozni, és el tudom képzelni, hogy felkavarta az állóvizet, amikor berobbant a palotába, de az én szememben ezek a dolgok nem olyan üldözendőek, amilyennek az udvaroncok beállítják, és az még egy dolog, hogy én miként vélekedek, de a lényeg, hogy nem értem, miért nem lovagolták meg a Meghanben rejlő lehetőségeket.
Bevallom, engem sem úgy neveltek, hogy kiteregessem a családi szennyest, különösebben én sem tartom ezt elegáns húzásnak, és zavar az is, hogy nem szolgáltattak neveket, valamint hogy voltak ellentmondások az interjúban. De ki tudja, mennyi keserűség és sértettség gyűlt bennük össze? Azt pedig nem vonom kétségbe, hogy Meghan nagyon rossz lelkiállapotba került. Amikor ezt Piers Morgan élő adásban megtette, 41 ezer panasz érkezett vele szemben, másnap pedig távozott a tévétől, ahol 6 éve dolgozott. Azért, mert nem szimpi Meghan, még ne állítsuk be vérszopó boszorkánynak, ez sem elegáns szerintem. És ne legyünk már pápábbak a pápánál is: azt még Camilla Tominey (aki híresen konzervatív királyi tudósító) is elismerte, hogy együttérez Harry-vel abban a tekintetben, hogy gyakorlatilag elbarikádozzák előle az udvaroncok a saját nagymamáját. Volt olyan, hogy megbeszélt a királynővel egy találkozót, amin az ügyeikről konzultáltak volna, és amikor már Harry már a UK-ben volt, egyszercsak felhívta őt a királynő magántitkára, és közölte, hogy II. Erzsébet nem ér őt rá fogadni. Még Tominey is elismerte, hogy ez gáz viselkedés egy udvaronc részéről, és hogy nagyban hozzájárul a hasonló a családtagok közötti konfliktusok gerjesztéséhez. Szóval a sztorinak iszonyú sok oldala és összetevője van.

nofret 2021.03.14. 20:50:16

@Fredddy: Nem azokkal az erős nőkkel van baja a társadalomnak, amelyek némán tűrik a terheiket, hanem azokkal, akik meg is szólalnak. :)) II. Erzsébetnek van egy hadsereg udvaronca, akik intézik helyette a kellemetlen helyzeteket. Szerintem Meghant és az uralkodó szerepét, stílusát, stb... öszehasonlítani olyan, mintha az almát a körtéhez próbálnánk hasonlítani. Lehetetlen. Más a szerepük, más korban és módon nőttek fel, és még sorolhatnánk.

Ami az interjút illeti: nem tudom, mit gondoljak. Egyfelől nem értem, mi szükség volt erre, hogy ilyen bazári módon kitárulkozzanak. Mert ez az. Másfelől el tudom képzelni, sőt, hiteles források megerősítették, hogy Harry-ék legnagyobb bánata az volt, hogy a kommunikációjukat nem intézhették a saját szájuk íze szerint, és két és fél év hallgatás és sérelmek felgyülemlése után érthető lépés, hogy adtak egy interjút- ezzel önmagában még nem lett volna gond. De valahogy tényleg nagyon "amerikai" lett az egész. Az oké, hogy nyilván azt tudják elmondani, amit ők tapasztaltak, de az nem tetszett, hogy Harry és Meghan is mondott egymásnak ellentmondó dolgokat. De elhiszem, hogy mindaz, ami az interjú adására késztette őket, igaz. Nem hiszem, hogy kiáll két ember ország-világ elé, és teljesen alaptalanul vádaskodik. Ekkora pszichopaták nem lehetnek és az, hogy Meghan sok embernek nem szimpi, sem jelenti azt, hogy egy hazug szuka, aminek rengetegen beállítják. Úgy vélem, komolyan kell venni, amiket mondtak, és ki kell vizsgálni, és majd ha kiderül, mi volt a másik oldalon, megítélni a történteket.

élhetetlen 2021.03.14. 23:56:16

@nofret: De, megvizsgáltam a másik szempontot is, és elég hosszan írtam véleményt. A rasszizmusról akkor beszélhetnénk, ha a család tiltakozott volna a házasság ellen faji alapon, de erről szó sem volt. „Ez nem így működik, hogy eldöntöd, hogy nem esik rosszul és kész.”. Mintha nem akarnád érteni, amit már írtam. az unokahúgom fehér, a férje fekete, és még ők is találgatni fogják, hogy milyen színű lesz a gyerek, ha majd lesz, ahogy a tágabb család is. Vagy a barátnőm szőke lánya által szült fekete hajú, kissé vágott szemű gyerekének is rosszul fog esni, ha azt mondják, hogy az apjára hasonlít? Meglepne.
„az élet bizonyítja újra meg újra a királyi család számára, de mintha nem hallanák meg”. De, meghallották, Harry és Károly is elvehetett elvált nőt is.
„Harry-t is éppen azért szerették sokan, még a fotósok is, mert kilépett a szerepéből, nem a komoly herceget adta, hanem megmutatta a csintalan énjét.”. Hát a fotósok biztosan sokat kerestek a bulin náci egyenruhában, megfelelő karlendítéssel szereplő Harryn, mint csintalan hercegen. Ne nevettesd ki magad. „de a lényeg, hogy nem értem, miért nem lovagolták meg a Meghanben rejlő lehetőségeket.”. Milyen lehetőségek voltak Meghanban? Ez a család bontogatós, mindenki szemét, a saját családjában is, a királyiban is, csak ő a jó, és az emberi érték képviselője, ebből mit lehetett volna kihozni? Nem mondom, hogy vérszívó boszorkány, de tény, hogy most sem a tehetségével keres pénzt, hanem a család lejáratásával. A 41 ezer panasz simán összejöhetett a hozzád hasonló látásmódúaktól, nem jelent semmit. „egyszercsak felhívta őt a királynő magántitkára, és közölte, hogy II. Erzsébet nem ér őt rá fogadni.„. Te tényleg beveszed, hogy a magántitkár megteheti ezt a királynő tudta nélkül? Erre már nem tudok, mit mondani. Ja, most olvastam, hogy Meghan politikai pályára készül, esetleg indul az elnöki posztért is. Dehogy használja az így összeszedett hírnevét, sorozat színésznőként is pályázhatna az USA elnöki posztjára, Reagannak is sikerült. További jó drukkolást Meghannak!

nofret 2021.03.15. 00:38:43

@élhetetlen: Annyit erre, hogy a 41 ezer panasz között számos mentális egészséggel foglalkozó szervezet is volt, és mint ahogy azt hangsúlyozták: az, hogy valaki kétségbe vonja, Meghan min ment keresztül, nem őt fogja bántani, mert ő nagyon valószínű, hogy nem olvassa ezeket a kommenteket, de az olyan ismerőseidet, barátaidat, rokonaidat fogja, akik olvassák ezt a hozzászólást. Azokat, akik küszködtek hasonló gondokkal.
Nem én "veszem be", hanem az egyik legelismertebb királyi tudósító így reagált erre élő adásban az ITV reggeli műsorában. Márpedig ő arról ismert, hogy mindenben HArryék ellen beszél, tehát ha ezt még ő sem vonta kétségbe, akkor elég valószínű, hogy igaz. Ha pedigitt tartunk: nem tudom, mennyire vagy tájékozott történelmi kérdésekben, de ha a mélyére ásol a történelemnek, a legtöbb nagyhatalmú embernek voltak/vannak úgynevezett "gatekeeper"- ei, például a francia királyoknak általában a metreszeik voltak ezek, a római császároknak általában a pretoriánusok vezetője, a brit uralkodónak miért ne lenne ezzel az erővel? Ez egy létező fogalom.
Ami Meghan politikai ambícióit illeti: várható volt. De mivel nem tartom őt jó diplomatának, ezért kíváncsian várom, mi lesz ebből :)

Fredddy 2021.03.15. 18:00:14

@nofret: Erzsébetnek van egy célja, amiért küzd, ennek rendel mindent alá: ha kell hallgat, ha kell, cselekszik. Ez az erő. Ha simán csak tűrne, akkor ő lenne az angol Dobzse László, Anglia meg régen köztársaság lenne már. Meghan jött, okoskodott, lepattant, tovább okoskodott- ez nem erő, ez csak akaratosság és hangosság. Amit, való igaz, gyakran összekevernek az erővel. Plusz, azért továbbra is Margaret Thatcher országáról beszélünk, nem Meghan volt az első, aki az úgymond erős nő koncepcióját bemutatta nekik. De abban igazad van, hogy más a helyzetük. Meghanéra leginkább Fülöp hercegé hasonlít, ő is volt gyüttment, náci, az ő életét is iszonyúan bekorlátozták a házastársa miatt, ő is kereste a helyét. De- kibírta, a kritikusok lassan elhallgattak, és él vidáman azóta is.

A változásokon lehet gondolkodni, szerintem vannak intézmények, amiknek az értékét pont az adja, hogy egy változó világban is állandóak, de az biztos, hogy egy ilyen változásnak belülről kell jönnie, ha kívülről jön, azt teljesen jogosan tekintik ellenséges szándéknak. Pláne ilyen felütéssel, hogy egy évvel azelőtt azt se tudtam, ki az a Harry herceg, de amúgy kurvára komoly elképzeléseim vannak arról, hogy hogyan kéne élnie neki is meg a családjának is.

Nem gondolom, hogy direkt végighazudták az interjút az interjúban, de nagyapám bölcsessége szerint ,,ahogy elmondja, úgy mindenkinek igaza van". Vannak helyzetek, amik más nézőpontból egyszerűen máshogy néznek ki- ilyen lehet a csokor és a sírás ügye. Van a kedvelt újságírói patkányság, a kontextus nélküli idézet, ilyen lehet az a beszélgetés a kisbaba bőrszínéről. Vannak elhallgatott információk- a saját sarát nyilván nem mondja el senki egy ilyen interjúban, pedig azért sokmindent más megvilágításba helyezne. És persze lehetnek kisebb konkrét hazugságok, lást Meghan viszonyát az angol királyi család témájához saját maga vs a testvére szerint. Úgyhogy nem kell nagyon pszichopatának lenni ahhoz, hogy az ember nagyon egyoldalú interjút adjon. Ehhez jönnek Oprah túlripacskodott ,,Whaaaaat"-jai, amik 50 IQ felett mindenkiben inkább a vásári mutatvány érzését keltik őszinte beszélgetés helyett, meg a tudat, hogy mégiscsak egy színésznőt látunk, akinek minden gesztusa vagy valódi, vagy sem- szóval biztos, hogy egy ilyen interjú nem tisztázni segített a homályt, csak az érdeklődés fenntartására szolgált.

Meghan politikai ambíciói, ha egyáltalán vannak, nem hiszem, hogy komolyak, ez inkább csak ilyen elterelő támadás lehet a brit sajtó részéről.

élhetetlen 2021.03.15. 18:01:06

@nofret: Tehát 41 ezer panasz, ők megértik Meghant, és „számos mentális egészséggel foglalkozó szervezet is volt, és mint ahogy azt hangsúlyozták: az, hogy valaki kétségbe vonja, Meghan min ment keresztül, nem őt fogja bántani”. Ez biztos, ő ugyanis tesz az egészre. Meghan mentális problémája az, hogy egocentrikus, önző. És ez mellette szól? „akik küszködtek hasonló gondokkal.” A sógornőm volt hasonló mentalitású, és miután beült az apám által építtetett kétszintes házba, nagyon megsértődött, hogy nem táncol úgy az egész család, ahogy ő fütyül. Mit élhetett át szegény? De nem dőlt össze, ahogy Meghan sem, csak bosszút állt a vélt sérelmeiért, ahogy Meghan is. „Nem én "veszem be", hanem az egyik legelismertebb királyi tudósító így reagált erre élő adásban az ITV reggeli műsorában. Márpedig ő arról ismert, hogy mindenben HArryék ellen beszél, tehát ha ezt még ő sem vonta kétségbe, akkor elég valószínű, hogy igaz.„. Most tényleg nem tudom, miről beszélünk, ez is egy hír, szintén egy ITV reggeli műsorát vezető emberről, aki azt mondta, hogy Meghan egy szavát sem hiszi el, és a 41 ezer panasz után kilépett. Piers Morgan távozik az ITV-től, miután 41 ezer panasz érkezett Meghan Markle-re tett megjegyzésére | 24.hu .
„nem tudom, mennyire vagy tájékozott történelmi kérdésekben,”, hát hozzád képest biztosan sehol sem vagyok, de azért egy kicsit más az a kérdés, hogy kit engedünk az uralkodó közelébe a külvilágból, vagy, ahogy te feltételezed, hogy a személyi titkár nem engedte találkozni az unokát a nagymamával. Persze, de ez csak a te agyadba fér bele, hogy a nagyi várta, aztán rá sem kérdezett, hogy miért nem jött, akár telefonon, akár Skypon. Biztosan a magántelefonját is szűrik a kimenő hívásoknál, a férjével sem beszélhetett, mikor máshol voltak, és a gyerekeivel, unokáival sem beszélhet. De maradj az elképzeléseidnél. Engem nem érdekel a politikai karrierrel kapcsolatos elképzelése, felőlem elnök is lehet, hülyébb nem lehet Trumpnál. Csak Harryt sajnálom.

élhetetlen 2021.03.15. 18:01:12

@nofret: Ha megkülönbözteted az erős nő, és az erőszakos nő fogalmát, esetleg könnyebb lesz megértened, miről van szó, és könnyebb lesz érvelned is.

nofret 2021.03.16. 00:55:05

@Fredddy: Azzal együtt, amit írsz, Meghan szerintem baromira erős. Erzsébet királynő erejét pedig soha nem is vontam kétségbe :) Igen, de szerintem Fülöpnek volt miért áldozatot hoznia. Ezenkívül ő maga is kapott cserébe valamit. Hangsúlyozom: én sem így viselkedtem volna, mint Meghan, aki - ha hinni lehet a beszámolóknak- arrogánsnak tűnt. De az ő szempontjából nézve érthető, miért volt elégedetlen.

Szerintem amire ez a pár elért oda, hogy Meghan meghallotta, mit mondanak a kisbabája bőrszínéről, már mindent magára vett. És ez a téma minden szülőnek rosszul esik, még átlag körülmények között is, az biztos.

Meghan testvérét hagyjuk inkább... Őt semmi esetre sem tekinteném hiteles forrásnak. Amióta Meghan hírnévre tett szert, végigkampányolta a médiát, a végén már teljesen megvadult, hazugságokat terjesztett, stb... ő nem jó hivatkozási alap.

Oprah "what"-ja nagyon mű volt :( ebben egyetértünk.

Így vagy úgy, továbbra is fenntartom, hogy gázok vannak Windsoréknál, amiről nem tudjuk, hogy a családtagok viselkedéséből eredeztethetőek vagy az intézményi struktúrából vagy a királynő nem kezeli megfelelően a helyzeteket, és hagyja az udvaroncokat a fejükre nőni, táborokra szakadni, stb... de valami vaj van a fejükön nekik is. Harryék nem feltétlenül viselkedtek elegánsan több esetben sem, de abból, amit olvasok róluk, királyi tudósítók amiről beszámoltak, stb... az tűnik ki, hogy hatalmas rivalizálás megy a család különböző szegmensei között, és ez nyilván nem segíti elő a jó testvéri viszonyt sem.

Silvermoon 2021.03.17. 23:38:54

Kedves Nofret,

egyetértek az előttem szólókkal, és nem értem miért nem látod azt, amit mindenki más. (csak költői kérdés :) Miért nem látod azt Meghanról amit a többség igen. Neked nem jön át a testbeszéd? Ordít az interjúról hogy egy jól felépített, megkomponált műsor volt.

Ez nem egy zsigeri utálat ami mindenkiből "kijön" Meghan felé, "mert utálják" és ezért csak rosszat feltételeznek róla. Vagy szerinted ennyi korlátolt ösztönlény van, aki csak szimplán utálja, és azért látja így a dolgokat? Ezt te sem gondolhatod komolyan!

Meghan manipulatív, és erőszakos. Ahogy ezt le is írták többen. Nagyon sajnálom Harryt.
Valahol olvastam, hogy Meghan folyamatosan a "Diana gombot" nyomogatja Harryn. És ez pont így van.
Szerintem ahogy a királynő kezeli a dolgokat, teljesen jó. Kell egy szint egy uralkodó családnak, és nagyon helyesen képviselik is ezt a szintet. Nem mondom, hogy soha nem hibáznak. Mert igen. De jól teszik, hogy nem mennek le kutyába.
És végül tudom, hogy neked nem autentikus a Daily Mail, de ebben a cikkben remekül összeszedték a csúsztatásokat, és mellébeszéléseket, amik elhangzottak az interjúban:
www.dailymail.co.uk/news/article-9356741/Harry-Meghan-inconvenient-truth.html

nofret 2021.03.20. 00:57:59

Kedves @Silvermoon!

Bocsánat, hogy csak most válaszolok, de nagyon sűrű munkahetem volt. Jogod van ahhoz, hogy ne legyen neked szimpatikus, amit Meghan és Harry tettek, és ha pl elolvasod ezt a posztomat, amiben kielemeztem az interjú legnagyobb visszhangot kiváltó állításait, látni fogod, hogy nekem sem tetszik minden megnyilvánulásuk:
everythingaboutthehouseofwindsor.blog.hu/2021/03/08/az_oprah-interju_elemzese

De, szerintem az emberek (legalábbis az itt és a közösségi médiaoldalakon kommentálók többsége) abszolút érzelmi alapon ítélkezik. Amit kommentekben közzéteszek, az részemről alapos kutatómunka után kialakított vélemény. Naponta több órát foglalkozom ezzel, nem hiszem, hogy a kommentelők között van bárki, aki ezt teszi, de ha igen, akkor szeretettel várom vendégszerzőim közé. Magyarán: a legtöbb ember csípőből ítélkezik, nem vizsgálja meg a tényeket és a körülményeket.

Úgy vélem, az, hogy "Meghan manipulatív és erőszakos" a te teljes mértékben elfogult véleményed. Miért gondolod ezt? Mi alakította ki benned ezt az érzést? Mit olvastál róla, ami miatt ezt gondolod? Mellesleg abban szinte egészen biztos vagyok, hogy Meghannek voltak arrogáns lépései, azt hiszem, fentebb ezt is leírtam, de lehet, hogy a másik poszt alatt zajló kommentek között találod meg. Kérlek, mielőtt számon kérsz, olvasd el pár művemet és a kommenteket.

A Daily Mail remek cikkét most kihagyom, főleg, mert szerintem már aznap elolvastam, amikor megjelent. Merthogy olvasom a brit sajtópalettát a Daily Mailtől az Expressen át a Sun-on keresztül a Telegraphig, BBC-ig és még sorolhatnám. Ezen kívül természetesen nézem a Good Morning, Britaint minden nap és az ITV reggeli műsorát is, stb... ahol terjedelmesen beszélik meg a királyi család körül folyó ügyeket.

De nagyon röviden akkor összefoglalom neked véleményemet az interjúról: megértem, hogy úgy érezték, ezt kellett tenniük, de nem elegáns megoldás így kiteregetni a családi szennyest. Kifejezetten rossz érzés volt hallgatni, amikor Harry azt mondta az apjáról és Vilmosról, hogy be vannak zárva az intézménybe, és nem tudnak szabadulni - ez szerintem övön aluli ütés volt részéről. Azért sem tudtam őket különösebben sajnálni, amiért Harry elővette, hogy elzárták a pénzcsapokat. Nem tetszett, hogy Meghan összefüggésbe hozta Archie bőrszínéről való állítólagos spekulációt azzal, hogy emiatt nem kapott hercegi címet a kisfiú, mert egész egyszerűen ezt nem tudom elképzelni, erre vannak szabályok, ez teljesen megalapozatlannak tűnik.

Az öngyilkossági gondolatokról szóló rész és az Archie bőrszínéről való spekuláció- ha úgy történ, ahogy Meghan elmondta - minden jóérzésű emberből empátiát kellene, hogy kiváltson. Ha egy nő így szenvedett - még ha nem is szimpatikus neked - az nem oké. Az sem oké, hogy a 21. században a még meg sem született gyereked bőrszínéről beszélgetnek. A brit bulvársajtó valóban kikészítette Meghant, undorító cikkek jelentek meg róla. Katalin sem volt vele túl barátságos, ezt is tudni azóta. Azt is írom fentebb belinkelt cikkemben, hogy ez nem volt szimpatikus a részéről, de ettől még Katalin sem gonosz boszorkány. Inkább olvasd el, ott hosszabban kifejtem ezeket.

Ha már vitatkozunk és újságcikket linkeltél Te is, engedd meg, hogy párat én is ideillesszek. Ez csak azért, hogy lásd: nem csak fekete-fehér, hanem árnyalt véleménye is lehet valakinek. Még Camilla Tominey is, aki híresen konzervatív újságíró, elismerte, hogy gond van a palotában, feszültséget keltenek a "royal aid"-ek a családtagok között, cikkét itt találod:

www.telegraph.co.uk/news/2021/03/09/harry-meghan-have-put-palace-aides-firing-line-criticisms/

A Spectator, ami egy igen konzervatív brit újság, és a világ legrégebb óta létező napilapja, olyan cikket jelentetett meg, amely szerint a monarchia jobban is kihasználhatta volna a sussexi hercegi párban rejlő potenciált:

www.spectator.co.uk/article/the-monarchy-failed-meghan-and-harry

Még számos hasonlót tudnék közzétenni, de már azt is megköszönöm, ha kicsit elgondolkodsz azon, amit eddig írtam, és elolvasod a bejegyzésemet az interjúról.

nofret 2021.03.20. 02:06:12

@Silvermoon: Ezt el is felejtettem, idetenni, pedig fontos: bocsánatot kért Sussexéktől és a királynőtől (!) egy magánnyomozó, akit anno a The Sun bérelt fel, hogy szerezzen be információkat Meghanről és családjáról. A nyomozó elismerte, hogy illegális módszereket is alkalmazott.
etcanada.com/news/759632/private-investigator-apologizes-after-being-hired-to-target-meghan-markle-by-the-sun/

vuvuvu2 2021.03.22. 23:36:27

Arra azért kíváncsi lennék Nofret hogy mit gondolsz arról, amit a Habsburg család feje, Habsburg Károly nyilatkozott amikor megkérdezték mi a véleménye az Oprah interjúról. Már csak azért is érdekel, mert tavaly volt egy érdekes interjúd a Habsburg-lányokkal.

A lényeg amit én kivettem, hogy H.K. szerint az egész pletyka és szemét, ill. hogy egyszerűen nem az ő szintjén (hanem alatta) van ez a bulvárinterjú.

További infók pl. itt: hvg.hu/elet/20210311_Habsburg_Karolynak_sarkos_velemenye_van_Meghan_Markle_es_Harry_herceg_interjujarol

Továbbra is kíváncsi vagyok egyébként az interjú által generált fejleményekre - habár úgy tűnik, egyre inkább el fog ülni a zaj amit generált a páros, és senki nem fog foglalkozni a hülyeségeikkel. A DM listát érdemes még mindig elolvasni - abban tényleg összeszedték a főbb ellentmondásokat/csúsztatásokat és a lista napról napra bővül.

A Királynő tanácsadói szuperek, a bizottság felállt, elismerték hogy a rendszer nem volt tökéletes, de most lesz egy megbízott (pipa) és innentől kezdve minden megy tovább (és nem fognak leereszkedni arra a szintre ahol Meghanék már megmártóztak az iszapban).

Silvermoon 2021.03.22. 23:36:30

@nofret: Kedves Nofret! Miért manipulatív? Például ezért: (ahogy összemossa, csúsztatja a dolgokat. Bár látom ezt a részét te sem hiszed el Meghannak)

Oprah: Why they didn't want to make Archie a prince?

Meghan:
I can give you an honest answer. In those months when I was pregnant, all around this same time, so we had the conversation about how he won't be given security, he's not going to be given a title, and also concerns and conversations about how dark his skin might be when he's born.

Oprah: Who is having that conversation with you? What?! Hold up, stop right now. There's a conversation about that?

Meghan: There were several conversations about that.

Oprah: There's a conversation with you?

Meghan: No. ... With Harry.

Oprah: About how dark your baby is going to be?

Meghan: Potentially, and what that would mean or look like.

Oprah: You're not going to tell me who had the conversation?

Meghan: I think that would be very damaging to them ... that was relayed to me from Harry. Those were conversations that family had with him.

Harryvel való beszélgetés:
Oprah: ".....Because she was a mixed race?"
Harry: “No, just… just the two of us to start with, I hadn’t really thought about the mixed-race piece because I thought, well…well, firstly, you know, I’ve spent many years doing the work and doing my own learning. "

Később Harry szerint ez a bőrszínről szóló beszélgetés ráadásul még az esküvő előtt történt. Meghan viszont összemossa. Ebben sosem fogjuk egymást meggyőzni, mert te másképp érzed, de ez nem is baj, ez engem nem zavar: úgy látom itt többen is úgy gondoljuk, ez minden normális családban felmerülne bármiféle rasszizmus nélkül, hogy vajon hogy fog kinézni a születendő gyerek.

Van az embernek egy érzése, amikor néz és hallgat egy olyan valakit veszélni, aki nem őszinte, hogy valami nem stimmel. Na ez az interjú ilyen. Veszed a nonverbális jeleket, hogy megrendezett, hamis, hazug. Ezért érzed még te is Oprah "Whaaat"-jait gáznak. Mert ő nem színésznő. Meghan igen.

Hamis az is, ahogy a brit sajtó szalagcímeit bevágták. Szintén azért, hogy érzelmileg manipuláljon. És amíg nem tudod, hogy valójában hogy is volt az, meg is eszed. Hiszen képtelenség mindenben topon lenni, és ismerni az összes cikket amire hivatkoznak. Ilyenkor úgy eshet le a tantusz-alátámasztva a korábbi megérzésedet hogy egy cirkuszt láttál, ami hamis, ha megtudod a valóságot. Ahogy én ebből a podcastból, ahol kb. 24 perc 30 körül elmondják azok, akik olvasták is a hivatkozott angol sajtócikkeket, hogy valójában ezek miről szóltak.Azért így már más a leányzó fekvése. www.valaszonline.hu/2021/03/18/meghan-markle-harry-herceg-oprah-winfrey-podcast/?fbclid=IwAR3sXwvFrwDrvQDueEh038FRV9Pou8q46WGwAP8ETLlMRv9F0kRmIXUjQpo

Egyetlen percig sem gondoltam hogy nem végzel remek munkát ez ügyben, és nyilvánvaló, hogy sokkal több információd van. Csak nem értünk egyet. De ez, ahogy írtam, szerintem nem baj. És még csak nem is kell meggyőznünk egymást. Csak nem értettem hogy miért véded ennyire Meghant. De most már láttam hogy te se veszel be mindent tőle.

Először sajnáltam Harryt hogy ez az aranyásó hogy kihasználja, és megvezeti. De most már abban sem vgyok biztos, hogy Harry nem azért csinálja-e mert haragszik a brit sajtóra, és az apjára Diana miatt. És ez a motiváció még 100%-ig érthető is. :(

A linkeket nagyon szépen köszönöm, mind meg fogom nézni, ha lesz időm nem csak átfutni,hanem rendesen elolvasni. :)

nofret 2021.03.22. 23:43:40

@Silvermoon: Szerintem sem baj, ha nem értünk egyet :) Sőt, én kifejezetten szeretem, ha valaki meg tudja más szempontból világítani nekem a dolgokat, hátha éppen arra nem gondoltam, amit ő felhoz. A Válasz Online podcastot meghallgattam, voltak benne érdekes meglátások, de pontatlanságok is, amit egyébként kommentben ki is fejtettem az oldalukon. Pl. Diana nem volt válófélben a Panorama-interjú készítésekor, a Letters Patenten többször is változtatott II. Erzsébet, és Meghant egyáltalán nem fogadta kedvesen a brit sajtó, ahogyan azt az egyik újságíró állítja, egyébként ezt a másik meg is cáfolta. Abban egyetértek velük, hogy Oprah alákérdezős interjút csinált :( Nem tett fel keresztkérdést, talán csak egyet vagy kettőt. Nem tudom, láttad-e azt az interjút, amit András herceggel készített a Newsweek, cafatokra szedték. Na az interjú volt. Ja igen, és Wallis Simpson nem színésznő volt :D Azért ezeket nem ártana tudni, mielőtt beszélgetni kezdenek egy témáról szerintem.

A felvetéseik néhol jogosak, néhol nem, sajnálom, hogy nem hívtak meg pl a műsorba, mert lett volna mit mondanom félvér nőként, aki elég sokat tud a királyi családról :)

nofret 2021.03.23. 00:18:42

@vuvuvu2: Láttam Habsburg Károly nyilatkozatát. Hogy mit gondolok róla? Azt, hogy eleve nem hoztam volna olyan helyzetbe egy dinasztia tagját, hogy egy másik dinasztiában zajló családi perpatvarról kikértem volna a véleményét. Nem csoda, hogy ez a véleménye, mi más lenne? :) Nekem úgy tűnik a válaszaiból, hogy bosszantotta az egész, hiszen onnan nézve ez valóban családi tyúkper. A lányok, akikkel az interjút csináltam, az ő unokahúgai, öccse lányai.

Annyit még hozzátennék, hogy azt is érdemes látni, hogy az interjú kapcsán távozott posztjáról az egyik legismertebb brit műsorvezető a rendkívül egyoldalú kommentjei miatt, lemondott a brit szerkesztők szövetségének igazgatója, Ian Murray, illetve hogy bocsánatot kért egy magánnyomozó, amiért illegális módon keresett információkat anno Meghanről és családjáról a The Sun bulvárlapnak. Ezzel csak azt szeretném ismét hangsúlyozni, hogy ne legyünk pápábbak a pápánál, és hogy vedd észre azt, amikor még a konzervatív oldal is elismeri a tévedéseit az ügyben. Lásd pl ez a cikk a viszonylag ismert és szakmai körökben minden oldal által elismert Politicótól, ami a brit bulvársajtó kegyetlenségéről szól:

www.politico.eu/article/britains-biggest-bully-racist-tabloids-monarchy-harry-meghan/?fbclid=IwAR0HmRasNrlcikuvMuUS3FWs9DEocph2AezQvbLBvLOaMHWB89x9wUkJQP0

Silvermoon 2021.03.23. 12:06:10

@nofret: Ez egy remek ötlet! Kellene egy második rész ebből a Heti válasz beszélgetésből, ahol már te is ott vagy. Szívesen meghallgatnám!

nofret 2021.03.24. 00:05:21

@Silvermoon: Jó lenne :) Ha esetleg lesz ilyen, bár kétlem, akkor szólok! Addigis, ha van kedved, és még nem tetted meg, kérlek, kövesd be a Facebook-oldalamat, ott minden nap van legalább egy friss poszt, hírek, infók és azonnal kihirdetem, ha valahol megszólalok vagy esetleg újságban "szakértek" :D
süti beállítások módosítása